Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Warmloopregelaar?

08 maart 2006 19:38

Heb zojuist mijn 3.0 l volledig laten nazien. Nieuwe bougies, filters, olie, ... Kleppen zijn geregeld, enz..
Bij koude motor, geen probleem. Bij warme motor en constante snelheid (niet spelen met het gaspedaal) stottert de motor, en knalt in de uitlaat. Indien ik goed gas geeft gaat ie hard...! Geen probleem. Heb de indruk dat het erger wordt.
Oh ja, heb ook een gemiddeld verbruik van zo'n 17 liter (met normale constante snelheid op de snelweg). Lijkt me aan de hoge kant.
Kan het de warmloopregelaar zijn die stuk is? En weet toevallig iemand het originele bestelnummer bij Porsche?

Re: Warmloopregelaar?

08 maart 2006 20:44

hakki schreef:En weet toevallig iemand het originele bestelnummer bij Porsche?


Tijd voor een PET cd'tje :roll: :?: :wink:

08 maart 2006 21:33

Hakki, kijk even bij:

linkilinkie

In pdf formaat de PET-catalogus.

succes

Roi

08 maart 2006 23:02

Bedankt Roi,

Heb wel de PET CD, maar kan het onderdeel niet vinden (twijfel)
Ben meer en meer overtuigd dat het betreffende onderdeel stuk is, aangezien de CO waarde ook niet kan geregeld worden.
grtz

08 maart 2006 23:13

Heeft de garage die de beurt (volledig nazien) heel toevallig ook naar de ontsteking 'gekeken' ??

Met andere woorden: is dit gekomen na de grote beurt ?

Als er iets is mis zou zijn met de warmloopregelaar dan lijkt het mij sterk dat dit van de 1 op de andere dag optreedt.
Ik denk dat de specialisten dit met mij eens kunnen zijn; de warmloopregelaar is nou niet echt een technisch vernuftig ding of zo...
Je kan ook even kijken of het stekkertje wat op de w.loopregelaar gestoken is, nog goed contact maakt.

Wat het wel zou kunnen zijn?
Tja, vraag vooral aan de garage wat ze naast olie en kleppen stellerij nog meer gesteld en versteld hebben...(bijv. de CO-afstelling).


Succes,

Dick

stotttttttteren

19 maart 2006 22:52

Misschien blijft de koude startinjector lekken/druppelen; geeft ook een veel te rijke verbranding en stotteren. Warmloopregelaar lijkt me niet zo logisch; zou betekenen dat de brandstofdruk hoog blijft (5 At o.i.d.) en niet daalt met een warmer wordende motor naar de bedrijfsdruk. Geeft een hoog stationair toerental.

Het stekkertje doet er niet zoveel toe; gaat naar een weerstand die de warmloopregelaar extra verwarmt zodat hij eerder op de bedrijfsdruk is.

Ik zou er eerst een goede injectiereiniger in gooien voordat je dure dingen gaat doen die misschien niet werken.

Of zit er een vacuumslang los??? :shock:

Overigens: volgens mij zijn warmloopregelaars van de K(E)-Jetronic redelijk hetzelfde; je zou waarschijnlijk ook een gebruikte uit b.v. een VW Golf GTI kunnen halen. 8) Je kunt dit beoordelen met behulp van het Bosch-nummer wat erop staat.

Re: stotttttttteren

19 maart 2006 23:05

Anton schreef:Overigens: volgens mij zijn warmloopregelaars van de K(E)-Jetronic redelijk hetzelfde; je zou waarschijnlijk ook een gebruikte uit b.v. een VW Golf GTI kunnen halen. 8) Je kunt dit beoordelen met behulp van het Bosch-nummer wat erop staat.


Warmloop regelaars zien er bijna allemaal gelijk uit, echter zijn ze allemaal verschillend. En van een Golf kun je ze zekers niet gebruiken.
De regelaar van de Golf heet een kleinere vollast verrijking dan de regelaar van de Porsche.

Het probleem waar dit topic over gaat wordt overigens niet veroorzaakt door een defecte warmloopregelaar.

Oja, een KE-jetronic heeft geen warmloopregelaar. Hierbij wordt de stuurdruk door een taktventiel geregeld. :lol:

Re: stotttttttteren

20 maart 2006 21:53

Renntech schreef:Oja, een KE-jetronic heeft geen warmloopregelaar. Hierbij wordt de stuurdruk door een taktventiel geregeld. :lol:


Hey Erwin, bedankt voor de correctie. Ik zou alleen kunnen zweren dat er een warmloopregeling op de KE-Jetronic van mijn Golf zat. Heb ik zelfs vervangen i.v.m. inhouden bij koude motor. Maakte overigens geen bal uit behalve €€€ :mrgreen:
Plaats een reactie