09 maart 2006 17:27
09 maart 2006 17:37
09 maart 2006 17:51
09 maart 2006 17:54
09 maart 2006 17:56
rgeerse schreef:Maar ben je eenmaal slaolie aan t rijden dan wordt t al snel goedkoper dan gas.
09 maart 2006 18:47
Olaf schreef:rgeerse schreef:Maar ben je eenmaal slaolie aan t rijden dan wordt t al snel goedkoper dan gas.
... zolang ze je niet staande houden en accijns over de sla-olie laten betalen
BTWje kan ook een kant en klare Porsche met diesel motor kopen
09 maart 2006 19:56
09 maart 2006 20:01
Erwin schreef:Dus maakt het niet uit welke motor je neemt. Maar als je de motor neemt van een VW transporter uit 1986 heb je de motor welk meteen onder de goede hoek liggen.![]()
09 maart 2006 20:33
09 maart 2006 20:48
09 maart 2006 20:56
thijzer schreef:Ik zeg het dan nog maar één keer:
Gas is om op te koken!
en
Slaolie is om te bakken!
Echte mannen rijden 98-er peut!
(echte kerels sjere zich neet elektriesj!)
09 maart 2006 22:59
10 maart 2006 1:44
10 maart 2006 8:10
10 maart 2006 9:56
--------------------------------------------------------------------------------
Als je je er meer in verdiept dan kom je er achter dat de versnellingsbak achterin zit en de motor voorin.
Dus maakt het niet uit welke motor je neemt. Maar als je de motor neemt van een VW transporter uit 1986 heb je de motor welk meteen onder de goede hoek liggen.
Er rijden wel meer 924's met een VW Turbo diesel
10 maart 2006 12:28
thijzer schreef:Dûûh!
Natuurlijk slaan die twee uitspraken nergens op, maar het bekt zo leuk. Ben groot voorstander van rijden op ecodiesel zoals koolzaad- en zonnebloemolie. De netto CO2 uitstoot is zelfs negatief wanneer je gewassen speciaal voor dit doel aanlegt.
En van aardgas hebben we nog een hele hoop, dus waarom benzine blijven kopen van mensen die de hele dag in een pyama met een theedoek op de kop lopen?![]()
Dus gassen met die bak, karren met die handel en koken kan ook op elektrisch, dus er is nog hoop voor de Prius-rijders.
10 maart 2006 16:42
10 maart 2006 19:20
thijzer schreef:Netto CO2 uitstoot kan wel degelijk negatief zijn. Als de gewassen lang genoeg hebben gestaan, hebben ze meer CO2 omgezet in O2 dan er uiteindelijk vrijkomt bij de verbranding. Komt ook omdat een deel van de omgezette CO2 niet ten goede komt aan de verbranding en dus niet wordt uitgestoten.
thijzer schreef:Dat we elektriciteit opwekken in Stoom- en Gas centrales is eigenlijk jammer. Er zijn mogelijkheden zat om schoner energie te produceren, zelfs decentraal in sommige gevallen. Ik heb bij een komkommerkweker een Warmte Kracht Koppeling geplaatst tijdens mijn afstuderen. Hier werd de CO2 uitstoot... de kas ingeblazen! Die komkommers groeien dan als kool (bij wijze van spreken, want dat kan niet want dan zouden het komkolen heten...).
thijzer schreef:Dus mogelijkheden zat lijkt me. Het waait genoeg, de zee neemt en geeft tijdens de getijden, de zon schijnt mijns inziens wat karig maar ja. Nu nog kernfusie en hoppekee.
thijzer schreef:Momenteel wordt hier in de buurt een oude mijngang aangeboord om warm water uit op te halen. Een haast onuitputtelijke bron van warmte die geen negatief effect heeft op ons milieu (behalve de vrijkomende warmte).
15 maart 2006 13:55
15 maart 2006 14:47
Ach, de V8/V10 TDI met roetfilter? Motorruimte goed isoleren ivm. geluid... Geen mens die het doorheeft, zeker niet qua snelheidThomas Verheijen schreef:Al heb ik zo'n vermoede da de kjenne over een aantal jaren ook met een zelfverbrander te verkrijgen is........![]()
15 maart 2006 23:33
Renntech schreef:Als je je er meer in verdiept dan kom je er achter dat de versnellingsbak achterin zit en de motor voorin.
Dus maakt het niet uit welke motor je neemt.
16 maart 2006 10:47
16 maart 2006 11:07
rgeerse schreef:Hoi!
de verhoudingen zullen zeker anders liggen. Maar ik denk dat er nog mee valt te rijden. Het koppel van een 1.6 td zal ie nog wel trekken mits je m niet al t veel opvoert, dan trekt de koppeling t wschlijk niet meer. Een tdi was ik niet van plan, t zal sowieso nog wel een jaar duren voordat ik r aan ga beginnen Tot die tijd orienteer ik me nog.
Is de bak van een 924 wel uitwisselbaar met andere VAG bakken, het liefst een diesel bak dan? Ik kan m voortsellen dat dit niet het geval is omdat de aandrijving achterin ligt ipv voorin.
En weet iemand of het evt mogelijk is om een t4 (transporter) 2.4 blok op een bak van de 944 te zetten? Deze 2.4 is volgens mij namelijk de opvolger van de 2.0 5 cyl audi diesel die wel op deze bak zou moeten passen.
Ik hoor her wel weer!
Ruben