Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
14 maart 2006 23:10
Aan alle techneuten van het forum,
Ik heb sinds korst een ietwat vreemd probleem met de 964.
Als ik een stuk gereden heb met de auto zit de hele kont onder de olie spetters, ongeacht de snelheid die ik gereden heb.
Zijn er 964 bezitters die dit ook hebben meegemaakt, en zo ja, wat is de oorzaak.
14 maart 2006 23:15
Klinkt als lekke olieleiding in een wielkast!
Heb ik met mijn 3.2 gehad!
Zou er wel snel even een dealer/specialist naar laten kijken!
Wel eerst ff olie peilen (of er nu nog wel voldoende in zit)!
Suc6!
Rob (geen techneut!)
14 maart 2006 23:22
Rob bedankt voor je reactie, maar echt heftig olie verbruik is er niet, een halve liter op ongeveer 6000 km
14 maart 2006 23:30
Laat ik er het volgende bij vertellen, er ligt geen olie onder de auto of zoiets dergelijks, dus van echte lekkage bij stilstand is geen sprake, alleen tijdens het rijden, koud of warm hard of zacht het maakt niet uit, gewoon een olie nevel op z'nkont
14 maart 2006 23:45
hallo
ik heb denk ik het zelfde gehad de hele kont zat bij mij onder de olie nevel.
het waren de pakingen van de ketting huizen.
aan gezien er nog wat problemen waren met de motor heb ik toen gelijk de hele boel maar laten reviseren.zie album
anton964
14 maart 2006 23:49
Hey Anton,
Heb je misschien een tip voor me, kan ik dat zelf zien/ontdekken???
Hoe kom ik daar achter??
15 maart 2006 0:56
bij mij lag er ook geen olie onder de auto, maar toen Jaco achter me reed zat wel zijn hele tujbo onder de olie. Lekke olieleiding in de rechterachterwielkast.
15 maart 2006 1:01
horn schreef:bij mij lag er ook geen olie onder de auto, maar toen Jaco achter me reed zat wel zijn hele tujbo onder de olie. Lekke olieleiding in de rechterachterwielkast.
Ja ok dat snap ik, maar dan moet je toch natte wielkasten hebben of zoiets?? heb ik niet,
Alles is droog!!
15 maart 2006 1:08
dat je porsche geen olie lekt als hij stil staat komt denk ik door dat er dan geen oliedruk is.
op het moment dat je gas gaat geven komt er druk en perst hij de olie er uit.
dan hangen de druppels onder aan de motor en de wind wervelingen doen de rest.
volgens mij moet de motor iets zakken op de deksels van de ketting huizen af tehalen en nieuwe pakkingen op te zetten.
je kan ook de achter bumper er afhalen dan moet hij minder zakken..
maar kijk eerst eens goed waar hij lekt.
de onderplaat er afhalen en het blok schoon maken.
de motor laten draaien en kijken waar de olie vandaan komt.
anton964
15 maart 2006 1:20
Is een hele goeie tip Anton, zal ik zeker eens even doen voordat ik naar de garage ga, dank je wel!!
15 maart 2006 1:37
ik heb een keer een lekke olie leiding gehad maar die nevel kwam ook op de uitlaat en dat ging roken
niet te geloven.
Ik zou in iedergeval wel oppassen dat het niet ineens barst en alles op straat en de auto onder zit.
robert
15 maart 2006 1:54
Robert,
Ik denk niet dat dat zal gebeuren,heb het idee van een haarscheurtje in een oude olieleiding of zo, en het is echt een hele fijne olie nevel op de auto
15 maart 2006 17:48
Ik heb hetzelfde gehad, kijk ff in dit topic onder "grote problemen".
15 maart 2006 21:03
Hey Johnny,
Heb het even bekeken, denk dat ik maar heeeel vlug naar de garage ga, word hier niet echt vrolijk van, bedankt voor de tip.
15 maart 2006 22:12
Nu we het hier toch over olie hebben, is het normaal dat mijn 964 ca. 0,5 liter olie per ca. 2.000 km verbruikt??? Heb een vlotte rijstijl, maar niet extreem, dus af en toe boven 6.000 toeren.
15 maart 2006 22:25
dat is niks om je zorgen over te maken,
ik geloof dat er in het boekje staat 1,5 liter op 1000 km maar dan zou ik me wel zorgen gaan maken.
robert
15 maart 2006 22:26
ruud964,
das niet extreem hoor...zou me daar geen zorgen om maken.
Roi
15 maart 2006 22:36
Pfffffffff.
Bedankt R & R, begon me al zorgen te maken met al die olieverhalen.
Vind het af en toe ook niet meevallen hoor om de olie te peilen: auto horizontaal staan, temp. meter moet horizontaal staan, tijdje stationair draaien etc.
Het valt op dit moment niet mee om de temp. meter horizontaal te krijgen. Kreeg laatst van Wittebrug het advies om eerder een litertje te weinig te hebben, dan dat je een beetje teveel in doet.
Volgen jullie dezelfde procedure?
15 maart 2006 22:42
ja maar het voordeel is dat ik dagelijks rij met de auto.
Mijn mening is dat als de olie temp meter tot 8 uur geweest is en dan daalt, omdat de olie koeler nu ook gebruikt word de olie nog niet echt warm is.
Zelf wacht ik liever tot de temp weer op gelopen is tot 8 uur of liever wat verder (bv als je in de file hebt gestaan)
Ik merk dan dat de meter in het dashboard dan sneller het volume aangeeft.
Zo verkom ik dat ik er teveel in gooi.
robert
16 maart 2006 0:25
Tja moderator, sluiten maar die hap, dit gaat nergens meer over, in iedergeval niet meer over mijn vraag!!
16 maart 2006 0:30
weet je nu al waar hij lekt?
anton964
16 maart 2006 0:50
Nee Anton, nog steeds niet, ga zaterdag ff naar een klant van me, haal de bodemplaat er onderuit, en zal wel eens kijken waar het vandaan komt, zou het zomaar ff 1-2-3 niet weten, en iederreen heeft wel wat anders te melden, maakt het zo mogelijk nog moeilijker
16 maart 2006 0:51
Maar laat het je zeker even weten als ik het gevonden heb!!
Groeten,
Bert
16 maart 2006 1:59
bert964c4 schreef:Tja moderator, sluiten maar die hap, dit gaat nergens meer over, in iedergeval niet meer over mijn vraag!!
[moderator pet op]
Bert, 't is nog steeds (redelijk) on topic
(het gaat in ieder geval niet over buurmeisjes of horloges, sigaren of wijn)
dus ingrijpen lijkt me niet echt nodig
[/moderator pet af]
de olie kan ook uit je uitlaat komen (geen goed teken overigens)
aerodynamische wervelingen acher de auto (vooral met de achterspoiler omhoog) zorgen dat het terug tegen de auto wordt geblazen
16 maart 2006 14:12
ruud964 schreef:Vind het af en toe ook niet meevallen hoor om de olie te peilen: auto horizontaal staan, temp. meter moet horizontaal staan, tijdje stationair draaien etc.
sorry Bert964c4 wil er toch nog iets over zeggen richting Ruud964.
Weet je wat mij altijd opvalt bij het peilen van de olie -uiteraard bij warme motor- dat als je even de dop van de olievulopening losdraait, ook het dashboard oliepeil metertje hierop reageert. Dwz. even de de oliedop los en weer dicht , vervolgens even wachten (30 sec) en dan komt het dashboard oliepeilmetertje zo weer een grote taartpunt hoger te staan.
Heeft iemand anders ook deze ervaring?
Roi
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.