Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

hard plop geluid

13 apr 2006 19:26

Ik zag net wat voorbij komen over geluid en vroeg me het volgende af:
Ik heb de eerste paar minuten wanneer ik mijn P 930 ( 88 ) gestart heb een soort plop geluid uit mijn uitlaat. Vraag me af of alle 930 ers dit hebben. Klinkt overigens wel ruig bij het opschakelen en terug schakelen... Trek voldoende aandacht..

13 apr 2006 19:34

Plop :?:

Zit kabouter Plop in je uitlaat vast :?:

Of bedoel je van die 'onverbrande brandstof klappen' :?:

13 apr 2006 20:23

Van zo'n hard plop geluid heb ik met name 's ochtends last, vlak na de koude start. Na de eerste koffie trekt het allemaal weer een beetje bij.

13 apr 2006 20:25

Harley schreef:
Of bedoel je van die 'onverbrande brandstof klappen'


Dat zal het wel zijn.

13 apr 2006 20:39

michael schreef:
Harley schreef:
Of bedoel je van die 'onverbrande brandstof klappen'


Dat zal het wel zijn.


Denk het ook. Laatst een tijdje achter Marcel 930 B gereden. en bij terugschakelen / gas los hoorde ik wel meer als één plopje. Het leek wel nieuwjaar :twisted: :D :cheers:

13 apr 2006 21:06

'k heb dan wel geen Turbo, maar mijn 993-tje doet dat ook. Ik vind het fantastisch. :D Volgens mij hebben alle wat rijk afgestelde, gesportuitlaatte Porsche hier 'last' van.
Ik rij het liefst met mijn ramen open dan kan ik 't goed horen... ik heb gemerkt dat 'ie na terugschakelen bij 2.500 toeren het lekkerste knalt. 8)

13 apr 2006 21:15

Klopt Harley, eerst hoorde ik dit niet, totdat ik de tussendemper verving voor een cuprohr. :twisted: Voornamelijk bij terugschakelen van 3 naar 2. Komt natuurlijk ook omdat dan de bijgeluiden veel minder zijn.

Vooral omstanders kunnen er vaak nog meer van genieten dan jezelf :( . Maar goed die rijden dan ook vaak geen porsche :D

13 apr 2006 22:14

Hey Ruud,

Allereerst gelukkig nieuwjaar. Ik heb de rekeningen nog even nagekeken en de vorige eigenaar heeft er een speciale 3.3 uitlaat (was 3.0) onder laten zetten zonder demper. Vandaar dat geluid.

Het geluid wat Blauwe Kikker beschrijft heb ik niet. De auto draait iets hoger dan stationair bij het starten, maar ik hoor geen "klappen"

13 apr 2006 22:21

Marcel B. schreef: maar ik hoor geen "klappen"


Misschien waren het de omstanders. :twisted: :lol: :lol: :lol:

13 apr 2006 22:24

Alletwee? Ik hoop dat er meer staan bij de HWR. Nog maar 10 daagjes, het begint erg te kriebelen.

Zaterdag nog een laatste bijeenkomst met de organisatie en dan zijn we zo ver.
Ook alle badges zijn klaar. Mag nu dus gaan gebeuren.

13 apr 2006 23:41

Klappen is inderdaad een betere omschrijving.

13 apr 2006 23:52

Vooral omstanders kunnen er vaak nog meer van genieten dan jezelf


Of die er ook echt van genieten?

14 apr 2006 0:04

Hmmmm :? , ik lees het alweer. Niet veel gewend hier qua uitlaatgeluid 8) .
Rij maar eens met de raampjes open achter mij aan, neem wel een paar oordopjes mee :lol: .

http://www.fabspeed.com/911T-930%20Zork%20Tube.wmv

Afbeelding

14 apr 2006 0:11

Ja, echt leuk die backfires, todat je er schade van ondervind, dan lach je niet zo hard meer, het kan ook nog wel eens te heftig zijn die leuke knalletjes...............heb er ooit met mn 3.2 aardig wat schade aan overgehouden. :evil: :evil:

14 apr 2006 0:18

bert964c4 schreef:Ja, echt leuk die backfires, todat je er schade van ondervind, dan lach je niet zo hard meer, het kan ook nog wel eens te heftig zijn die leuke knalletjes...............heb er ooit met mn 3.2 aardig wat schade aan overgehouden. :evil: :evil:


Die knallen bij een turbo heeft NIETS met backfire te maken. Verdiep je eens in de werking van een turbomotor Bert.

14 apr 2006 0:24

zo klinkt het bij mij ook ongeveer...
Cool filmpje

14 apr 2006 0:38

michael schreef:
bert964c4 schreef:Ja, echt leuk die backfires, todat je er schade van ondervind, dan lach je niet zo hard meer, het kan ook nog wel eens te heftig zijn die leuke knalletjes...............heb er ooit met mn 3.2 aardig wat schade aan overgehouden. :evil: :evil:


Die knallen bij een turbo heeft NIETS met backfire te maken. Verdiep je eens in de werking van een turbomotor Bert.


Werking van de Turbo is me wel bekend, ging me ff over het algemene gebeuren van de backfire, met een "gewone"motor kan het dus gewoon schade opleveren als deze niet juist is afgesteld

14 apr 2006 0:52

bert964c4 schreef:
michael schreef:
bert964c4 schreef:Ja, echt leuk die backfires, todat je er schade van ondervind, dan lach je niet zo hard meer, het kan ook nog wel eens te heftig zijn die leuke knalletjes...............heb er ooit met mn 3.2 aardig wat schade aan overgehouden. :evil: :evil:


Die knallen bij een turbo heeft NIETS met backfire te maken. Verdiep je eens in de werking van een turbomotor Bert.


Werking van de Turbo is me wel bekend, ging me ff over het algemene gebeuren van de backfire, met een "gewone"motor kan het dus gewoon schade opleveren als deze niet juist is afgesteld


Klopt, maar een backfire gebeurt niet in het uitlaattraject van een motor, das een forward fire en is gewoon een naverbranding in de uitlaat [vaak een te rijk mengsel, te late ontsteking, uitlaatklepprobleem] maar kan verder geen kwaad, alleen benzineverspilling. Bij een backfire vind er een ongewenste verbranding plaats in het inlaattraject van de motor [inlaatklepprobleem, arm mengsel, teveel voorontsteking] met als gevolg veel schade. Backfire komt nog wel eens voor bij auto's op LPG of bij carburateurs.

14 apr 2006 1:00

zo ik heb ook weer iets geleerd....
Mooie uitleg Michael
P.s. jou uitlaat is cool..

14 apr 2006 7:40

Hey Ruud, Lijkt dit niet op mijn geluid?

http://www.fabspeed.com/911T-930%20Zork%20Tube.wmv

14 apr 2006 9:23

Ik heb ook weer wat geleerd, bedankt Michael!

14 apr 2006 14:38

Blauwe Kikker schreef:zo klinkt het bij mij ook ongeveer...
Cool filmpje


Niks meer aan doen dus en zo laten. :D

14 apr 2006 14:44

Marcel B. schreef:Hey Ruud, Lijkt dit niet op mijn geluid?

http://www.fabspeed.com/911T-930%20Zork%20Tube.wmv


Marcel bij jouw klinkt ie toch wel anders. Wel de klappen bij terugschakelen etc. Maar bij stationair is het uitlaatgeluid wat minder dominant aanwezig.

Overigens is het ook waar je van houdt. bruut of wat meer ingetogen, heeft beide wel wat vind ik.

Over het algemeen mag volgens mij een 930 er qua geluid al niet mopperen. :D

14 apr 2006 14:48

michael schreef:
Vooral omstanders kunnen er vaak nog meer van genieten dan jezelf


Of die er ook echt van genieten?


Heb jij weer gelijk in.

Nu stop ik er maar even mee, ga zo eerst maar eens even een kort ritje hoeksche waard doen. :drive: Met cuprohr :twisted:

14 apr 2006 14:49

Ik doe natuurlijk alleen maar het raampje open in tunnels...
Plaats een reactie