Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

schudden van de motor

16 apr 2006 21:53

bij constante snelheid begint de motor te schudden, wanneer ik gas bij geef of loslaat is het weg. auto houdt niet in en loopt perfect staionair warm en koud. Auto heeft het laatste jaar 300 km gereden. is keurig dealer onderhouden, ook de koude en warme start is perfect. Iemand een idee?

Schudden

16 apr 2006 22:11

Ik zat te denken aan de motorophanging ( rubbers versleten?)

Als je stil staat en je geeft kortstodig een paar keer gas, merk je dan ook
duidelijke schokken in de wagen( laat een ander gas geven en kijk zelf ff goed ) :idea:

16 apr 2006 22:16

is dat veel werk om die motor rubbers te vervangen

Re: Schudden

16 apr 2006 22:17

Martin K. schreef:Ik zat te denken aan de motorophanging ( rubbers versleten?)

Als je stil staat en je geeft kortstodig een paar keer gas, merk je dan ook
duidelijke schokken in de wagen( laat een ander gas geven en kijk zelf ff goed ) :idea:


Ga ik proberen, dankjewel

16 apr 2006 22:30

Post staat blijkbaar dubbel.........


Is volgens mij de typische beschrijving van een motor die een beetje valse lucht aanzuigt...m'n VR6 destijds had er ook op een gegeven ogenblik last van...is om helemaal kegel van te worden :?

Kijk es na of alle leidingen/slangen/connecties tussen de luchtmassameter en ingang motor correct zitten en goed op mekaar aansluiten. Wanneer er hier en daar "spleetjes" tussenzitten, zal de motor hierlangs lucht aanzuigen die leidt tot zulk onaangenaam gedrag bij constant toerental!!!

Neem een schroevedraaier en draai de spanringen van de rubber slangen wat vaster. Misschien is door het lange stilstaan een bepaalde slang gescheurd

Re: Schudden

16 apr 2006 22:34

Martin K. schreef:Ik zat te denken aan de motorophanging ( rubbers versleten?)

Als je stil staat en je geeft kortstodig een paar keer gas, merk je dan ook
duidelijke schokken in de wagen( laat een ander gas geven en kijk zelf ff goed ) :idea:


Eerlijk gezegd niet erg voor de hand liggend :roll:

16 apr 2006 23:10

Wanneer de motor valse lucht aanzuigt moet hij dan ook niet inhouden bij
acceleratie?

16 apr 2006 23:24

Nee, het gaat hier om een zeer geringe hoeveelheid valse lucht...wanneer je gas geeft, zal het mengsel door deze valse lucht ietsje armer worden maar niet voldoende arm om de ontbranding of aanzuiging te verstoren => acceleratie verloopt normaal

Wanneer je het pedaal in en bepaalde stand houdt om een constante snelheid vast te houden is deze hoeveelheid valse lucht wel voldoende om de aanzuiging te verstoren...de motor gaat steeds een beetje versnellen, dan weer vertragen...net alsof er ergens veel speling in de aandrijflijn zit (zo ervaarde ik het alleszinds)

Een vriend mechanieker bracht me op het idee van valse lucht en al gauw vond ik het euvel (bij de darm van de karterontluchting)...Deze goed aangespannen en het probleem was van de baan...wagen reed weer als nieuw!!! :D

16 apr 2006 23:33

Zijn je kaarsen nog tof?

16 apr 2006 23:51

kempie964 schreef:is dat veel werk om die motor rubbers (bij een 964) te vervangen


... geen idee ... je kan er twee zien aan de achterzijde als je de motorkap open hebt ... zit er links en rechts een :idea:

Weet wel dat ze flink aan de prijs zijn :?

17 apr 2006 8:43

Olaf schreef:
kempie964 schreef:is dat veel werk om die motor rubbers (bij een 964) te vervangen


... geen idee ... je kan er twee zien aan de achterzijde als je de motorkap open hebt ... zit er links en rechts een :idea:

Weet wel dat ze flink aan de prijs zijn :?


Het is niet veel werk. Maar waarom doe je het?
Regelmatig zijn deze motorsteunen gescheurd of lek, echter weet bijna niemand dit en wordt er maar doorgereden totdat de motor er bijna uit valt.
Vorig jaar nog gezien met een toerrit van het Forum. :cry:

17 apr 2006 9:58

Ben geen sleutelaar,maar heb eens gehoord dat een elfje ging "schudden" omdat de HOMOkineten versleten waren?? :lol:
Plaats een reactie