Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
19 apr 2006 17:00
Beste forumcollega's,
Mijn 911 3.2 uit '86 loopt af en toe, na het starten bij koude motor, onregelmatig stationair. Meestal als het onder de 5 graden buitentemperatuur is. De motor 'haalt' dan, m.a.w. het toerental loopt van stationair op naar zo'n 1200 toeren en valt dan terug, waarna zich dit steeds herhaalt. Bij een paar keer flink gas geven is het probleem weg. Het zou eventueel een slechte bougie of bougiekabel kunnen zijn, maar dat ziet er allemaal prima uit. De motor verbruikt geen druppel olie, dus olielekkage via een cilinder of klep waardoor een bougie vet zou kunnen slaan is daarmee ook uitgesloten. Denk zelf eerder aan een slecht werkende temperatuursensor o.i.d.
Iemand enige ervaring hierin?
19 apr 2006 17:15
Hoi Harley,
Bedankt voor je antwoord. Had je verhaal ook al gelezen, maar heb geen probleem bij nat weer en weerstand van de bougie en bobinekabels is binnen de norm.
Stappenmotor stationair toerental is trouwens ook al gereinigd...
19 apr 2006 21:06
Dat heb ik ook meegemaakt. Probleem kent volgens mij meerdere oorzaken die samen kunnen lopen en wellicht elkaar versterken.
Bij mij werd het probleem minder na gebruik injectorreiniger en overstap op BP Ultimate 98.
Het probleem ging vrijwel geheel uit de wereld na vervanging van de temperatuursensor (van het blok, niet van de olietemperatuur) door een nieuwe tweedraadstemperatuursensor.
Een hoogst enkele keer heb ik er nog wel eens last van, dan moet het erg koud zijn of de accu een tijdje er vanaf waardoor de DME weer moet inregelen. Die ene keer dat ik er nog last van heb, duurt het halen ook korter dan voorheen.
20 apr 2006 9:48
Eric bedankt, echt handig dit forum, super!
Ga eerst maar eens een reiniger bij de benzine gooien en als dat niet helpt ben ik bang dat ik de injectoren ook moet demonteren en ultrasoon reinigen.
Groeten...
20 apr 2006 9:48
Nicolo,
Welk merk reiniger heb jij gebruikt? Van Forte?
Groet
20 apr 2006 10:22
Motronic Motorregeling is best vrij complex, als daar ergens iets niet helemaal binnen de juiste toleranties ligt wordt zo'n regeling minder stabiel en krijg je dit soort dingen.
Bij mij was precies ditzelfde euvel verholpen nadat ik de brandstofinjectoren ultrasoon had laten reiningen bij een Bosch service-punt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.