Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
20 apr 2006 23:09
hallo, ben nieuw hier en heb sinds een tijdje een boxster 2.5 tiptronic. met een probleem! toen ik laatst weg reed schakelde hij al te laat, en even later na een rotonde helemaal niet meer. ik kwan erachter dat er een lekage in het
a.t.f systeem zit, ik ben er bijna zeker van dat het de keerring van de vloeistofkopeling is. de olie komt er onder bij de starterkrans uit.
als ik hem uitlees krijg ik:
gear sel. monitor 2nd gear fout 72
gear sel. monitor 4nd gear fout 74
zijn er hier mensen die het zelfde probleem hebben gehad? en wat kost zo'n reparatie?
of weet iemand een goed adres?
20 apr 2006 23:12
Klinkt niet best. Behalve de hydraulische druk zorgt deze olie ook voor koeling en smering.
Hopen dat je geen schade aan de bak hebt want dan kan het aardig in de papieren gaan lopen.
21 apr 2006 21:26
Het werk valt best mee, zelf een keer motor en bak uitgebouwd i.v.m een gebroken distributie.
Als je ruimte en technische kennis hebt dan is het zo gepiept.
Peter,Boxster
21 apr 2006 22:43
ik denk inderdaad dat ik het zelf ga doen
de ruimte en kennis is er en in de manual staat precies besgreven hoe het moet. dus dat gaat wel lukken.
ik weet alleen niet zeker of het de keerring is, maar wat zou het anders kunnen zijn?
wat ik ook raar vind is dat als de auto in drive staat (auto staat stil) hij na ca. 2cek. automatisch naar zijn 2 schakelt, is dit normaal? lijkt mij niet
dit was al voor de lekkage. in motronic kan ik hem wel gewoon in zijn 1 zetten.
mvg.
porscherob
21 apr 2006 22:55
ik dacht dat het normaal is dat de auto in 2de versnelling weg rijdt aleen bij volgas in eerste
robert
22 apr 2006 0:08
Zeg (Porsche)Rob, begrijp ik dat jij geheugens kunt uitlezen?
Heb je zelf zo'n kast of heb je de beschikking er over?
Heb wel eens geprobeerd om er een te kopen - de prijs was nog wel beetje een puntje
- maar zelfs een serieuze leverancier als Lasaulec verslikte zich vreselijk in de afgeschermde software van Porsche waar ze ook niet bij kwamen. Je ziet dan tijdens het opstarten in een flits iets van zeg 10 componenten en daar blijven dan slechts 2 of zo van over die Porsche niet mag afschermen vanwege milieu of veiligheid of zo iets.
22 apr 2006 0:51
rob964.c4 schreef:ik dacht dat het normaal is dat de auto in 2de versnelling weg rijdt aleen bij volgas in eerste
robert
Dit klopt volledig. Werkt bij mijn 996 tip ook zo!
22 apr 2006 13:32
klopt ik kan hem voor een groot gedeelte uitlezen
gekocht op ebay usa
kost maar 210 dollar kijk even op deze site
http://www.durametric.com/
het werkt super en is het geld zeker waard heb zelf mijn airbag lampje gereset
enige wat je nodig hebt is een laptop met usb en dit programma met bijgeleverde obd2 kabel. zo kwam ik er ook achter dat mijn lamdasondes kopot zijn en air flow meter, vandaar dat de auto zo slecht loopt.
22 apr 2006 23:43
dus in ca. 2sek. naar zijn 2 is normaal? beter ik dacht al dat er iets goed fout was, alleen als ik hem onderin trap schakelt hij nog niet terug?
de durametic software werkt trauens ook voor: 996,cayenne en met andere adapter ook voor 993 [/quote]
23 apr 2006 0:17
porscherob schreef:dus in ca. 2sek. naar zijn 2 is normaal? beter ik dacht al dat er iets goed fout was, alleen als ik hem onderin trap schakelt hij nog niet terug?
de durametic software werkt trauens ook voor: 996,cayenne en met andere adapter ook voor 993
[/quote]
Zou ik eens moeten nakijken, maar ik denk niet dat hij dat doet. Waarom denk ik dat? Bij mijn beamer zaten thv die tiptronic knoppen de volumeknoppen voor de radio. Als ik nu vertrek met de P dan heb ik nog altijd de reflex om het radiovolume aan te passen dmv die knoppen. Zo gebeurd het dat ik terug schakel naar 1. Is iets wat zeer ruw gebeurd, dus, ik denk, bij hevig doortrappen dat hij nog niet naar de 1 (is echt maar een bijzonder klein "tussenstation") gaat. Maar ik zal het bij de eerstvolgende rit nakijken.
23 apr 2006 18:04
964 tip kon je ook alleen maar handmatig in zijn 1 krijgen. Trok standaard op in zijn 2. Ook een kickdown in 2 ging niet terug naar 1. 1 was overigens ook een redelijk nutteloze versnelling...
23 apr 2006 20:36
@porscherob: interessant linkje naar Durametric. Geeft tussen de regels door aardig wat informatie over de boordcomputer / ECU die niet in het instructieboekje staat!
24 apr 2006 23:00
shit!
heb vandaag mijn bak erafgehaald, ziet er niet best uit.
het glijlager achter de keerring van de vloeistofkopp. is vastgelopen,
lagerhuis van de bak uitgesleten
25 apr 2006 0:00
porscherob schreef:shit!
heb vandaag mijn bak erafgehaald, ziet er niet best uit.
het glijlager achter de keerring van de vloeistofkopp. is vastgelopen,
lagerhuis van de bak uitgesleten
Dat is idd een stuk minder...
25 apr 2006 8:14
Na hoeveel km's?
25 apr 2006 9:29
Das niet best, volgens mij heeft van zweeden nog wel een gebruikte bak liggen,of anders mogelijk reviseren.
Ik heb er nog niet eerder van gehoord van dit probleem, maar ja bij mij brak na 80000km de distributie door een kapotte suboliepomp.
Hadden ze bij porsche ook nog niet eerder meegemaakt.
Peter,Boxster
25 apr 2006 9:36
porscherob schreef: lagerhuis van de bak uitgesleten
... even te raden gaan bij
een specialistvoordat je besluit een ruilbak te gaan halen (die mss op termijn het zelfde euvel heeft).
27 apr 2006 22:47
Ik kan nog melden dat als je je P vol op de staart trapt hij nooit naar 1 terugschakelt. Veelvuldig getest...wat ik me nog wel afvraag (dat heb ik maar niet getest) mag je al rijdend van D naar M en omgekeerd of moet de wagen daar stil voor staan?
Daar straks bij mijn ouders de Porsche geparkeerd op de hellende oprit. Wilde hem een metertje achteruit zetten zonder hem te starten. Geen strak plan als je hem nog in P hebt staan en de handrem loslaat
28 apr 2006 23:19
Hoe zo?
Gewoon starten, stukje oprijden en daarmee parkeerstand ontlasten, in N, en gaan!
Of niet?
Inderdaad interessante info over Durametric
Heb wel eens geprobeerd om een Bosch Hammer via officiele weg te kopen, maar de leverancier kon de speciale Porsche software niet bemachtigen. Dat ding toonde nog minder componenten dan deze, die ook niet alles van een 993 laat zien overigens.
29 apr 2006 14:24
bedankt voor de tips, maar ik ga de bak zelf revizeren.
lager liep vast bij 115000.
inderdaat zet hem niet in P stand als de auto op een helling staat, had het van de week ook (klunk). en je kan niet eerst een stukje oprijden moet eerst uit P voor je hem in D kan zetten.
en al rijdend naar M en terug is geen probleem
ik heb de bak helemaal uitelkaar en zie geen schade aan P stand.
01 mei 2006 21:35
Denk je dat het a.t.f. verlies oorzaak of gevolg is geweest?
04 mei 2006 17:22
mischien atf verlies of een vuiltje.
alleen onderdelen is een probleem
ik kan bij porsche maar een paar onderdelen krijgen keerringen,filter.
maar geen lagers
als er bij porsche zo'n lager kapot is gaat er een kompleet nieuwe bak in.
ik heb het al geprobeerd bij renntech maar die doet alleen riviesie van handbakken.
en bij SKF (lagerfabriekant) kon me ook niet verder helpen
weet iemand nog een ander adres
eigenlijk zijn auto fabriekanten verplicht om na 10 jaar nadat de auto uit productie is genomen nog onderdelen te leveren.
07 jun 2006 20:26
hij doet het weer!
en loopt ook weer netjes nadat ik de volgende onderdelen gereviseerd/vervangen heb.
-versnelingsbak gereviseerd en nieuwe atf pomp
-beruchte krukaskeerring vervangen
-lambdasondes vervangen
-bougies vervangen
-luchtmassameter vervangen
-k&n filter geplaatst
-motor olie vervangen
en een hele lijst met foutcodes geloosd.
laat het mooie weer maar komen
heb ook nog wat foto's van me p in mijn album geplaatst.
ik las trouwens in mijn instructieboekje dat als je toets 1 van je afstandsbediening langer dan 2 sek. ingedrukt houd, automatisch je zij ruiten dicht of open gaan. ik heb het geprobeerd maar werkt niet
zijn er mensen bij wie het wel werkt
07 jun 2006 20:53
Bij mij werkt het.
je moet daarvoor de ontgrendel/vergrendelknop op de ab ingedrukt houden. Dan openen/sluiten de ruiten zichzelf op afstand.
Wellicht dat dit een software setting is.(net als de anti-carjacking vergrendeling bij 5km/hr (voor of achteruit rijdend)).
Dat laatste hebben ze op verzoek bij de dealer erin gelezen. Gek eigenlijk dat dit niet default zo staat ingesteld.
Btw knap hoor die reparatie.....
ik ben nog steeds op zoek naar de motor maar kan hem nog niet eens vinden
Ik heb net je album bekeken en daar staan leuke foto's in.
Die speakers bv kun je die zo kopen?....ik ben n.m. niet tevreden over het geluid, terwijl ik een klangpakket heb met de versterker voorin de kofferbak. Een van de voorspeakers in het dashboard trilt de hoge tonen eruit. Niet zuiver dus ben zachtjes om mij heen aan het kijken.
Heb je wat info over je installatie?
07 jun 2006 22:40
Puik werk PorscheRob
Veel plezier er weer mee, alles zelf gedaan?
mvgr. Roi
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.