Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Enkele motorische problemen

22 apr 2006 0:52

opgelost
Laatst bijgewerkt door Anonymous op 04 okt 2006 13:16, in totaal 1 keer bewerkt.

22 apr 2006 1:04

ik heb niet de oplossing maar
-zitten ale bougie kabels wel op de goede plek?
-ontsteking niet veranderd?

-het uitlaat spruitstuk wat na 30 min al gloeiend heet is lijkt mij niet goed! :shock:
-de vonk die overspringen naar de carosserie is niet goed dat aleen al is een verlies.

verder heb ik geen info voor je ik ben geen specialist hier in maar ik zou er naar laten kijken.


robert

22 apr 2006 10:03

Inderdaad rob964.c4, ik zou er ook naar laten kijken door een specialist, ik vrees dat je iets ergs aan de hand hebt :?

22 apr 2006 11:22

Klinkt inderdaad niet echt gezond. Het feit dat het olielampje ook gaat branden kan tevens wijzen op het feit dat je te dikke olie hebt of dat de oliepomp niet goed werkt.

Het uitlaat spruitstuk moet heet worden maar zo heet dat het oplicht is niet goed. Los van het feit dat de ontsteking geen vonken mag laten overspringen lijkt het er sterk op dat er iets met het lucht/brandstof mengsel mis is.

Ik zou inderdaad de expert er eens naar laten kijken.

22 apr 2006 12:34

Dat het olielampje gaat branden bij zulke lage toerentallen is perfect normaal hoor, de oliepomp draait gewoon te traag om voldoende oliedruk te leveren.

Probeer je (nieuwe) bougiekabels grondig af te schermen van metalen delen van je auto door ze via plastic geleiders te laten lopen.

Dat het uitlaatspruitstuk zo heet wordt is niet dodelijk, maar je lost het best op. Ik denk aan een verkeerd ontstekingstijdstip (controleren met stroboscooplamp).

Details over de wagen zelf? Motortype, bouwjaar, km-stand enz..

22 apr 2006 12:35

klinkt er een tikkend geluid ?
en als je motor warm is, is dit dan minder?
Zoja, dan vrees ik dat je oliepomp kapot is(want olie is dik bij koude motor en bij warme motor dunner dus kan nog een beetje doorpompen)

Ik denk dat er iets fors mis is met je ontsteking of bougiekabels op zen minst.

22 apr 2006 21:00

Heet spruitstuk = verbranding in spruitstuk of verkeerd mengsel.

Vonken die overspringen is fout, dus oplossen!

Ik begin me stilaan zelf te ergeren aan de vapor lock dus dit weekend wilde ik eigenlijk de benzineleidingen isoleren. Los hiervan.

22 apr 2006 21:26

Een rood gloeiend manifold kan een verstopt uitlaat systeem zijn of een verkeerde timing.

24 apr 2006 13:13

Bedankt voor alle reacties.
Hier kan ik vast wel iets mee... ik wist totaal niet waar ik het moest zoeken. ja ik dacht zelf iets van"niet goed afgesteld"...

anyway dat piepend geluid...
Dat komt door de versterker die stoort op de ontsteking doordat de kabel er te dicht langs loopt.
Dat heeft dus niks met de problemen te maken...

Ik ga kijken of ik de isolatie van deze kabels beter te maken of andere te kopen.

24 apr 2006 21:48

helaas nooit een 924 van binnen mogen bewonderen :roll: :oops: :roll:

zal mij eens verdiepen maar tot nu toe,houd ik me bij de uitspraak van thijzer....

24 apr 2006 21:51

google is your friend:


Voor de koude start zit er een extra injector net voorbij de gasklep in je spruitstuk. Je kan deze controleren door deze los te halen en kijken of er benzine uitkomt tijdens de koude start. De injector zit alleen met een rubberen ring vastgeklempt. Wel verstandig om in een bekertje te houden anders zit je hele motorblok onder de benzine.
Als er geen benzine uitkomt kan dit een verstopte leiding/injector zijn of een electronisch probleem.
Dat vierkante kastje is de warmdraairegelaar, heeft verder niets te maken met de koudstart injector.
De stekker op de koudstartinj. heeft niet altijd een plus en ook niet altijd een min.
Op de min zit een thermotijdschakelaar die afhankelijk van de buitentemp. wel of geen verbinding maakt.
Op de plus zit een signaal van de startmotor zodat hij alleen maar inspuit als de startmotor draait.
Mijn ervaring is dat het meestal een draadbreuk is bij auto's van deze leeftijd voorzien met K-jetronic.
Probeer de bedrading te volgen vanaf die injector en goed meten/kijken voor een diagnose.
Het is dus normaal dat die stekker niet altijd aan massa ligt en ook niet altijd een plus heeft.
Ik begrijp nu ook dat het eea een vrij simple systeem is nl startmotor --> signaal injector --> Thermotijdschakelaar. Op draadbreuk ga ik het checken
hier zit t probleem vaak, de injector krijgt dan geen massa, extra draadje trekken en n knopje binnen maken waar je op drukt tijdens t starten en voila


suc6 ermee :wink: :roll:http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=45679

25 apr 2006 17:30

Dat extra draadje trekken en een knopje maken moet je wel met kennis van zaken doen! Een blik op het elektrische schema leert dat als je de koudestartverstuiver aanstuurt, je ook de sartmotor aanstuurt, bij draaiende motor worden er dan tandjes gepoetst!!

Ik denk niet dat de koudestartinjector er iets mee te maken heeft, eerst zolas meermaals aangehaald resultaten van ontsteking bijstellen eens afwachten.
Plaats een reactie