Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

914 versnellingsbak

16 apr 2004 15:18

Hallo,

Zou iemand die toevallig een losse 5 bak van een 914-4 heeft liggen een fotootje kunnen maken van het neusstuk (voorste deel van de bak)?

Ik ben bezig zo'n bak passend te maken voor in mijn Kever en het neusstuk moet aangepast worden, alleen zit er al een ander neusstuk op de bak.

Hoe ziet de originele eruit???

Alvast bedankt,
Theo

16 apr 2004 17:22

Wil nie jippie doen Theo, maar als je een 914 bak in een kever hangt heb je wel 5 versnellingen achteruit hoor...

Maar de fotootjes wil ik wel effe voor je schieten
Laat alleen effe weten of je een tail- of sideshifter bak hebt?

gr.

Jeroen

16 apr 2004 17:27

Zit het nog eens na te lezen, maar bedoel je met "neusstuk" het koppelingshuis of het andere eind van de bak (bij een 914 is dat namelijk het staartstuk :D )

gr.

Jeroen

16 apr 2004 17:53

Jeroen914 schreef:Wil nie jippie doen Theo, maar als je een 914 bak in een kever hangt heb je wel 5 versnellingen achteruit hoor...


Niet als je het dif omdraait...

Volgens mij is het een tail-shifter. Er zit volgens mij al een aangepast stuk op (lijkt mij. zijn wat rare vormen plaatjes opgelast). Weet alleen niet wat dat inhoudt omdat het nogal verschilt met de bak die ik vandaag onder de Kever uit gehaald heb.

Ik bedoel idd het deel waar de schakelstang aan komt.

Maar alvast bedankt in ieder geval
Theo

16 apr 2004 17:59

Ok, zal de fotootjes meteen effe schieten
Zo terug...

16 apr 2004 18:19

Verzoek plaatjes...

Tailshifter
Afbeelding

Sideshifter (zit nog onder de auto, dus is wat lastig fotograferen)
Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Als je andere foto's nodig hebt, hoor ik het wel...

gr.

Jeroen

16 apr 2004 18:36

He,

Ik heb natuurlijk de balle verstand van de (helaas onderschatte) 914 zowiezo, maar vroeger ( :roll: :twisted: ) heb ik wel is gesleuteld aan een 914, en kan me vaag uit die tijd herrineren dat er in die omgedraaide boxers een 5 bak zat van een VW bus caravelle, jaja daar heb ik er ook een paar (2 liters met van die heerlijke dubbele webers) van versleten behalve die ijzersterke versnellingsbak, altijd schakelen ondanks het supersnelle zakelijke (broodjes) bezorg werk wat ik in die tijd deed.


Ken je in een kever niet gewoon zo'n bak van een VW bus in kwijt, of anders heb ik wel is gelezen dat er een 911 blok in de kever met kunst en vliegwerk gelepeld kan worden.

Nogmaals wie ben ik om me te begeven tussen de 914 cracks als Opel GT fanaat alwaar echt alles maar dan alles in paste wat van Opel in die tijd te koop was op de sloop, motorisch dan.

16 apr 2004 18:54

Doet me herinneren aan een ander "914" project: Eend met vleugels ..... hoe zou het daarmee staan :?:

16 apr 2004 20:02

Jeroen,

Bedankt voor je foto's. Het neus (of staart) stuk van mij is idd anders dan het origineel. Zie onderstaande foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nooit een 914 van onderen bekeken. Hoe zit dat dan eigenlijk?
Ligt de motor voor de bak ofzo??? Heb namelijk ook net m'n 914 (1.7) motor klaar een aangepast voor in de Kever.



En trouwens: een Kever is geen Eend..... :evil: :wink:

Edit door paSCal: THanks EriC4C, heb ze hier gezet

16 apr 2004 21:13

Je moet de eigenschappen van de afbeelding (via rechtermuisknop) nemen in plaats van het adres ;).

Een Kever is geen Eend ..... maar soms krijgen ze toch overeenkomsten :lol: ..... klik even op de link in mijn bericht hierboven ;).

17 apr 2004 12:32

Hey Theo,

Bij een 914 zitten de motor en bak inderdaad andersom als in een 911 of Kever. Een 914 heeft nl. een middenmotor :D
Vandaar ook dat de aansluiting van de schakelstang (het staartstuk) anders is.
Ipv een 914 bak aan te passen (differentieel omdraaien en het staartstuk aanpassen) had je beter met een 901 bak kunnen beginnen.
Dat is de bak uit een vroege 911 (t/m '71). Die is intern exact het zelfde, maar is dus kant en klaar voor een "achterstevoren" montage, zoasl in een Kever.
Als ik het goed zeg is de hevel voor de bediening van de koppeling ook anders...

Succes

gr.

Jeroen

17 apr 2004 19:23

Exact het zelfde jeroen :D
Plaats een reactie