30 apr 2006 21:16
30 apr 2006 22:14
30 apr 2006 22:53
Renntech schreef:Misschien iets te snel alles gemonteerd, ook al gaat dit demonteren niet zo snel
Renntech schreef:Hoe vast zat de krukaspouliebout? Als deze niet vast genoeg zit draait de oliepomp niet mee. De bout moet zo vast zitten dat je hem met veel moeite pas loskrijgt.
Renntech schreef:Ook kan het zijn dat de olieoverdrukplunjer vast zit in de openstand.
De latere overdruk ventielen zijn van een betere kwaliteit en naderhand in te bouwen in een oudere 944.
01 mei 2006 20:45
01 mei 2006 22:01
BW schreef:Misschien is dit wel een hele simpele oplossing.
Omdat de meter in 1 keer op 0 staat zou het kunnen dat je meter stuk is????
Je hebt tenslotte alles al gecontroleerd dus......
01 mei 2006 22:11
gossong schreef:Renntech schreef:Hoe vast zat de krukaspouliebout? Als deze niet vast genoeg zit draait de oliepomp niet mee. De bout moet zo vast zitten dat je hem met veel moeite pas loskrijgt.
Deze zat zo vast dat ik een pijp moest gebruiken om de ratel te verlengen. Ik had 'em vastgedraaid met 210Nm (volgens werkplaatshandboek). Ik zou ook niet verwachten dat de druk accuut naar 0 gaat, als deze bout losraakt, maar dat ie geleidelijk omlaag gaat.
01 mei 2006 22:23
mhoeneveld schreef:BW schreef:Misschien is dit wel een hele simpele oplossing.
Omdat de meter in 1 keer op 0 staat zou het kunnen dat je meter stuk is????
Je hebt tenslotte alles al gecontroleerd dus......
Ik zou ook verwachten dat zelfs als de oliecirculatie niet echt op gang komt er toch nog oliedruk in het carter ontstaat en de meter in ieder geval iets aan moet geven. Maar helaas ken ik het blok daar niet goed genoeg voor en heb ik geen workshop manual om daar uitsluitsel over te kunnen geven.
01 mei 2006 22:37
gossong schreef:alleen viel me toen ik even uitstapte op dat de motor veel lawaai maakte (tikken van de hydraulisch klepstoters).
01 mei 2006 22:51
horn schreef:gossong schreef:alleen viel me toen ik even uitstapte op dat de motor veel lawaai maakte (tikken van de hydraulisch klepstoters).
Lijkt me derhalve niet dat een kapotte meter de oorzaak is
01 mei 2006 23:04
01 mei 2006 23:14
BW schreef:Toch is het nog geen gek idee om de meter te controleren voordat je dure reparatie uitvoert.
01 mei 2006 23:16
Paul van Engelen schreef:Had overigens wel direct de motor uit gezet en niet eerst de wagen nog in de garage terug gereden
02 mei 2006 19:41
02 mei 2006 19:58
horn schreef:Ikzelf had in een dergelijke situatie maar één ding kunnen doen:
02 mei 2006 20:58
02 mei 2006 22:34
horn schreef:Overigens Gossong: voor je technische vaardigheden.
Ikzelf had in een dergelijke situatie maar één ding kunnen doen:
02 mei 2006 23:06
02 mei 2006 23:45
mhoeneveld schreef:Voor we helemaal off-topic zijn. Ben wel benieuwd dadelijk wat nu de oorzaak is.
03 mei 2006 0:35
horn schreef:Overigens Gossong: voor je technische vaardigheden.
Ikzelf had in een dergelijke situatie maar één ding kunnen doen
03 mei 2006 22:08
05 jun 2006 23:15
06 jun 2006 12:31
06 jun 2006 15:28
gossong schreef:Het heeft even geduurd, maar vandaag was ik eindelijk zover dat ik de auto weer kon starten.... en de oliedruk is weer perfect! Het was dus inderdaad (zoals Erwin al zei) de overdruk plunjer. Deze is nu vervangen door het vernieuwde type, en dat heeft het probleem opgelost...