Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Straalkachel

17 apr 2004 23:24

Zal vast wel 'es een draadje gemist hebben, maar wie kent het volgende (specifieke 964?) fenomeen:
Na een rit en het stallen van de P in de garage verlaten enorme warmtegolven de linkerachterwielkast, waarbij de temperatuur in de garage tot >25 gr C oploopt. Heerlijk in de winter, maar vanaf april wel warm. Bovendien lijken er, aan de geur te merken, toch ook wel een paar drupjes olie te verdampen, die vervolgens haarfijn hun weg naar de keuken/woonkamer weten te vinden. Voor mij het ultieme nagenieten bij het Forummen, maar vriendin denkt daar iets anders over: "Binnenkort dat ding er uit, of ik er uit!" (HA, gemakkelijke keuze! :wink: :wink: :wink:)
Maarre, kent iemand dergelijke "problemen" :?:

17 apr 2004 23:32

Ja, heb ik ook met mijn 964. Ik geloof dat het is omdat in die linkerwielkast je warmte afvoerslang licht. Deze gaat of naar de kachel of gewoon naar buiten (dmv een klepje oid).

18 apr 2004 0:44

Klopt ... s heel normaal bij de 964. Deze blijft nog een tijdje de warmte afvoeren en dat komt idd uit die linker wielkast. Als ie echt warm is en alles werkt zoals het hoort zou ook je Engineblower nog een tijdje moeten nablazen ... op lowspeed wel liefst ... anders is je voorschakelweerstand of temperatuursensor naar de haaien.


Dirk,
:wink:

18 apr 2004 9:03

Je zult vast de rechterkant bedoelen, (passagierskant)
daar zit voor het achterwiel de olietank met thermostaat. De olietank is bij warme motor ongeveer 60 á 80 C.
Het thermostaathuis wil wel eens lekken en de 4 rubberen verbindingsslangen ook.
Dit veroorzaakt uiteindelijk die oliegeur.
Het is even wat werk maar niet geheel onbelangrijk om dit goed in orde te hebben.
De oliethermostaat zit achter de kunstofafdekkap net voor het achterwiel.

Erwin.

18 apr 2004 9:46

Nee hoor Erwin, ik herken het en bij mij is het ook linksachter :!:
..... of zou het zijn dat ik aan die kant uitstap en er langs loop :roll: :?: :wink:

Het "luxeprobleem" ken ik overigens niet bij de Porsche, deze slaapt onder de carport ;). Bij de motor kende ik het "probleem" wel, maar die liet ik dan ook gewoon eerst even buiten "afkoelen" :roll: .

18 apr 2004 10:06

Renntech schreef:Dit veroorzaakt uiteindelijk die oliegeur.
Het is even wat werk maar niet geheel onbelangrijk om dit goed in orde te hebben.


Mijn olieverbruik is normaal. Maar ook ik heb na een stukkie hard sturen (tiphard welliswaar :wink: ) een beetje olielucht. Op smartgroups zei 'men' dat dat bij de 964 hoorde. Voordat de hele boel uit elkaar moet terwijl er niets aan de hand blijkt - beetje (paar minuten) olielucht die niet overheersend is - ANYONE ELSE?

Iets anders: gisteren het nachtblauwe slurpende monster maar weer eens volgetankt (helemaal-tankpistool-slaat-drie-keer-af-vol) en bij het naar huis rijden rook ik een beetje een benzinelucht. Vanochtend niet meer (bij het rijden uiteraard). Is het wellicht verstandig het monster niet helemaal vol te gooien? Doe dat min of meer uit gewoonte bij leaseauto altijd.

Tips?

18 apr 2004 10:30

Auto helemaal vol gooien - en dan nog wate - is zelfs bij nieuwe autos niet goed. Bij oude al helemaal niet. Bovendien zit er vrijwel geen voordeel aan...

18 apr 2004 11:53

idd "over vol" gooien van je P heeft geen zin, gaat ie alleen maar van stinken.

18 apr 2004 15:11

horn schreef:
Renntech schreef:Dit veroorzaakt uiteindelijk die oliegeur.
Het is even wat werk maar niet geheel onbelangrijk om dit goed in orde te hebben.


Mijn olieverbruik is normaal. Maar ook ik heb na een stukkie hard sturen (tiphard welliswaar :wink: ) een beetje olielucht. Op smartgroups zei 'men' dat dat bij de 964 hoorde. Voordat de hele boel uit elkaar moet terwijl er niets aan de hand blijkt - beetje (paar minuten) olielucht die niet overheersend is - ANYONE ELSE?



Jup ... als ik even op het gas ga ... lees tot op het plywood ... hebbe ik dat ook hoor ... oliegeurtje ... Ik zit wel met een klein olieverbruik ... oorzaak 0w40 ...

Dirk
:wink:

Benzinelucht

18 apr 2004 19:57

horn schreef:Iets anders: gisteren het nachtblauwe slurpende monster maar weer eens volgetankt (helemaal-tankpistool-slaat-drie-keer-af-vol) en bij het naar huis rijden rook ik een beetje een benzinelucht. Vanochtend niet meer (bij het rijden uiteraard). Is het wellicht verstandig het monster niet helemaal vol te gooien? Doe dat min of meer uit gewoonte bij leaseauto altijd.

Tips?


Als ik mijn 964 vol tank dan kan er na de eerste keer afslaan echt niets meer bij ho(o)r(n) :roll: . Daarna ook altijd een benzinelucht en na onderzoek (b)lijkt de aansluiting tussen tankhals en vuldop(rubber) te lekken. Ook bij een andere 964 heb ik dit gezien! Dit loopt overigens via de overloop weg, maar toch :? .
:idea: Maak voor het tanken alles onder het benzineklepje goed schoon en droog, rijdt na het tanken even een paar "stevige" bochtjes en kijk dan nog eens onder het klepje ;).

Voor 964 benzinelucht probleem & oplossing kijk ook eens hier.

18 apr 2004 21:07

Idd Eric4c ... ik tank ... bij de eerste klik zit ie eivol ... en nog nooit benzine geurtjes waargenomen.


Dirk
:wink:

21 apr 2004 23:51

Renntech schreef:Je zult vast de rechterkant bedoelen, (passagierskant)
daar zit voor het achterwiel de olietank met thermostaat. De olietank is bij warme motor ongeveer 60 á 80 C.
Het thermostaathuis wil wel eens lekken en de 4 rubberen verbindingsslangen ook.
Dit veroorzaakt uiteindelijk die oliegeur.
Het is even wat werk maar niet geheel onbelangrijk om dit goed in orde te hebben.
De oliethermostaat zit achter de kunstofafdekkap net voor het achterwiel.

Erwin.


Het Straalkachel effect zit-em linksachter - echte 'Formule 1' warmte golven uit de wielkast. Maar de geur van olie kan zeker afkomen van wat je omschrijft Erwin - ik heb ook 0W40 :!: . Is dat idd, zoals ik net elders lees, slecht voor je krukas bij koude motor :shock: . Of gaan we ons nu zorgen maken om niks.... :?
Plaats een reactie