17 apr 2004 23:24
17 apr 2004 23:32
18 apr 2004 0:44
18 apr 2004 9:03
18 apr 2004 9:46
18 apr 2004 10:06
Renntech schreef:Dit veroorzaakt uiteindelijk die oliegeur.
Het is even wat werk maar niet geheel onbelangrijk om dit goed in orde te hebben.
18 apr 2004 10:30
18 apr 2004 11:53
18 apr 2004 15:11
horn schreef:Renntech schreef:Dit veroorzaakt uiteindelijk die oliegeur.
Het is even wat werk maar niet geheel onbelangrijk om dit goed in orde te hebben.
Mijn olieverbruik is normaal. Maar ook ik heb na een stukkie hard sturen (tiphard welliswaar ) een beetje olielucht. Op smartgroups zei 'men' dat dat bij de 964 hoorde. Voordat de hele boel uit elkaar moet terwijl er niets aan de hand blijkt - beetje (paar minuten) olielucht die niet overheersend is - ANYONE ELSE?
18 apr 2004 19:57
horn schreef:Iets anders: gisteren het nachtblauwe slurpende monster maar weer eens volgetankt (helemaal-tankpistool-slaat-drie-keer-af-vol) en bij het naar huis rijden rook ik een beetje een benzinelucht. Vanochtend niet meer (bij het rijden uiteraard). Is het wellicht verstandig het monster niet helemaal vol te gooien? Doe dat min of meer uit gewoonte bij leaseauto altijd.
Tips?
18 apr 2004 21:07
21 apr 2004 23:51
Renntech schreef:Je zult vast de rechterkant bedoelen, (passagierskant)
daar zit voor het achterwiel de olietank met thermostaat. De olietank is bij warme motor ongeveer 60 á 80 C.
Het thermostaathuis wil wel eens lekken en de 4 rubberen verbindingsslangen ook.
Dit veroorzaakt uiteindelijk die oliegeur.
Het is even wat werk maar niet geheel onbelangrijk om dit goed in orde te hebben.
De oliethermostaat zit achter de kunstofafdekkap net voor het achterwiel.
Erwin.