Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

911 targa 2,2E: Klappen v/d motor.

05 mei 2006 15:16

Mijn vader is pasgeleden met de targa (2.2E met zeniths) naar duitsland geweest.
Als hij daar rondrijdt dan ploft en klapt de motor (volgens hem) nogal eens, en slaat als je naar stevig doorrijden bij een bv. kruispunt staat soms af.
Komt dit omdat je daar hoger bent, en de lucht dus armer is?
In ons vlakke kikkerlandje heeft hij nergens last van. :wink:

05 mei 2006 15:21

Uit je verhaal, waar je 'zeniths' noemt, begrijp ik dus dat het een versie met carburateurs is? (2.2E normaal toch met injectie, toch?)
Anyway, is het iets als backfires of hoe moet ik me dat 'klappen' voorstellen? Ik weet dat bij carbs de afstelling heel nauw komt en het backfires kan veroorzaken, maar hoe dat echt klinkt.... geen ervaring mee (gelukkig).

05 mei 2006 20:59

Ik was er zelf ook niet bij, maar het is meer een soort van gevoelige IMS Lager, ik denk wel backfire's.
Maar omdat de afstelling zo nauw komt, en het geheel is afgesteld zodat het hier (rond zeeniveau) het beste loopt, zou het gevoelige IMS Lager door de armere lucht komen?

05 mei 2006 21:50

Wil je echt last van ijlere lucht krijgen dan moet je een flink eind onhoog hoor. Heel kritische carburateur motoren hebben met een 1500 a 2000 meter stijging een licht probleem. Maar dat komt al niet zo veel voor. Meestel merk je het in het feit dat je gewoon domweg pk's verliest.

Pas boven de 3000 meter wordt de ijlere lucht een wat serieuzer probleem (net als voor mensen trouwens)

Ik heb regelmatig met carburateur autos in Zwitserland gereden op hoogten van maximaal zo'n 2400 meter en nooit noemenswaardige problemen mee gemaakt

06 mei 2006 9:04

Mss is zijn benzine-pompje versleten en haalt deze niet meer het juiste oppomp volume, kun je in minder vlak landschap meer last van hebben dan in een vlak landschap..... 8) 8) 8)

06 mei 2006 9:35

Thomas Verheijen schreef:Ik was er zelf ook niet bij, maar het is meer een soort van gevoelige IMS Lager, ik denk wel backfire's.

waar gebeurt het dan in het intlaattraject, kan je vader dat ook beschrijven?

06 mei 2006 10:28

Het was hoofdzakelijk bij berg op en af gaan...

06 mei 2006 10:32

en ze zaten op ongeveer 750/800 meter heb ik me laten influisteren, bij de moezel.
Wel hééél erg mooi om rond te crossen. (en natuurlijk ook nog ff op de nurburgring geweest) :wink:

06 mei 2006 11:23

misschien tankt hij daar een andere benzine (oct 95, 98 of 100 bv),


ik weet wel dat eventueel backfire wel schadelijk kan zijn als het echt (hard) ploft.



robert
Plaats een reactie