Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

924: automaat versnellingsbak vragen

05 mei 2006 22:04

Is er iemand die verstand heeft van een automaatbak onder een 924.

Die van mijn auto heeft een aantal probleempjes:
1. Lekt ATF olie waar de koppelomvormer zit (price-as keering is al vervangen maar lekt nog steeds)
2. Maakt lawaai (lijkt wel een lager)

Is er iemand die hierin ervaring heeft en mij een aantal tips kan geven.

Bedankt alvast.

Bert

(mod by horn - titel dekt nu de lading wat beter...)

05 mei 2006 23:24

Oke ik zal iets duidelijker zijn:

Bij het verwijderen van de bak zie je een as uitkomen die in de koppelomvormer gaat.
Ik heb deze keering besteld bij een VW/Audi Dealer omdat er een Audi motorblok inzit.
Deze mensen zeiden ook dat het een price-as keering is en zeiden ook dat je de bronzen bus moet nakijken op slijtdelen.
Dit heb ik gedaan en de bronzen bus zag er gaaf uit.
Ook heb ik gevraagd of je deze bus kon bestellen als het defect was, en dat kon dus niet.
Je moet een komplete koppelomvormer kopen.


Ik hoor inderdaad lawaai onder de keuzehendel vandaan komen, daarom dacht ik dus dat het uit de bak komt.
het geluid hoort op een lager, bij een lage snelheid in de hoogste versnelling hoor je niets, geef je gas dan komt het geluid weer en gaat niet weg.
Als je op snelheid bent en je laat gas los dan hoor je een geluid alsof hij op de motor afremt ( geluid van een motorrem bij een vrachtauto).

Ik heb de boeken erop na geslagen (workshop manual haynes) maar daar staat niets van over in, alleen dat het specialistisch werk is en dit moet laten doen.

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet, misschien wel laten reviseren :cry:

06 mei 2006 0:55

ik heb wel verstand van een automaatbak van een boxster, is ongeveer wel te vergelijken alleen ligt de motor bij jouw verder naar voren.

bij mij is namelijk het glijlager (bronzen bus) vasgelopen op de koppelomvormer en daarmee het lagerhuis uitgesleten.ben de bak zelf aan het revizeren.

ik denk dat jouw lekage toch bij de keerring van de koppelomvormer ligt,
as van de koppelomvormer nagemeten op slijtage? beschadegingen?
de koppelomvormer zelf gaat niet zomaar lek dat is een stalen wiel.
zijn overigens niet goedkoop die van mij kost ca. 1000 euro

en het lawaai is mischien een lager in de eindversneling of diff.

lagers zijn inderdaat moeilijk aantekomen porsche levert ze niet.
ben nog steeds op zoek naar een glijlager voor mijn bak.

06 mei 2006 17:33

Misschien een hele domme opmerking,
maar zou het niet een transaxle lager kunnen zijn dat je hoort "gieren"?

06 mei 2006 18:24

Zo dom is het niet, alleen moet je mij even vertellen wat je precies bedoelt en welke lager het is.
Plaats een reactie