18 apr 2004 20:51
18 apr 2004 20:58
18 apr 2004 21:14
Sjonnie schreef:Goed verhaaltje Dirkie.
Goed het probleempie geanalyseerd en opgelost, het hoeven niet altijd rekenprobleemkes te zijn die hier opgelost worden![]()
Die uurtjes doorlezen worden nu toch dubbel en dik vergoed (niet in pingels, maar wel in "goed gevoel"), toch?
18 apr 2004 21:39
18 apr 2004 21:40
18 apr 2004 22:02
Renntech schreef: In het verhaal van jou schrijf jij 'open loop mode' , zelf heb ik hier nog nooit van gehoord. En het verband met benzinegeur kan ik niet leggen.
18 apr 2004 23:11
18 apr 2004 23:18
Renntech schreef:Ja, dit komt voor bij een motor met een olie lekkage.![]()
(Ook bij minimale lekkage of oliezweterij.)
18 apr 2004 23:35
Renntech schreef:Hoi Dirk,
Inderdaad geeft een DME relais regelmatig problemen. Ik hoop voor jou dat het hier inderdaad aan heeft gelegen. In het verhaal van jou schrijf jij 'open loop mode' , zelf heb ik hier nog nooit van gehoord. En het verband met benzinegeur kan ik niet leggen.
Het sporadisch inhouden kan wel door een oud en op de contactpunten ingebrand relais voorkomen. Ook leg ik geen verband tussen airco en DME. Als je meer weet wil ik het graag van je horen.
Zelf twijfel ik nog wel bij de oorzaak door het DME relais, maar natuurlijk weet ik ook niet alles.
Groeten, Erwin.
19 apr 2004 16:08
dirkie schreef:Renntech schreef:Ook leg ik geen verband tussen airco en DME. Als je meer weet wil ik het graag van je horen.
De airco ... Het DME berekend de "engine load". in de "maps" hiervan zit ingebakken dat de aircocompressor een bepaald vermogen wegneemt.
Als je die dan weer gaat wegnemen heb je minder engineload en zodoende moet je het DME "resetten" om de nieuwe gegevens kenbaar te maken. Integenstelling tot andere parameters "reset" het DME deze NIET automatisch. Vandaar de reset ...
19 apr 2004 16:14
EriC4C schreef:dirkie schreef:Renntech schreef:Ook leg ik geen verband tussen airco en DME. Als je meer weet wil ik het graag van je horen.
De airco ... Het DME berekend de "engine load". in de "maps" hiervan zit ingebakken dat de aircocompressor een bepaald vermogen wegneemt.
Als je die dan weer gaat wegnemen heb je minder engineload en zodoende moet je het DME "resetten" om de nieuwe gegevens kenbaar te maken. Integenstelling tot andere parameters "reset" het DME deze NIET automatisch. Vandaar de reset ...
JZ Machtech in 911 & Porsche World November 2003:
"The ECU receives an input signal at terminal 50 from the heater controller when the air-conditioning is switched on. The additional load signal will allow the ECUto maintain the correct idle speed. The ECU is load-sensitive in that it's constantly monitoring the idle speed reference sensor, so the speed should remain constant regardless of extra load on the engine."