Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

924: Ontsteking volgorde

06 mei 2006 13:34

Ik heb een probleem met m'n 924.
de ontsteking staat vanaf het begin dat ik 'm kocht zo:
Afbeelding

hij is me een paar dagen terug gaan staan... heb er met een automonteur naar gekeken alles goed gezet. maar pas wanneer de ontsteking eigenlijk fout staan wil die aan slaan:::

Hij loopt nu slecht en ook als ik de volgorde verander gaatie slecht. de ontsteking heb ik al eerder en later proberen te zetten.

als ik de huidige ontsteking volgorde goed zet. dus distributie gelijk met pinnetje, krukas synchroom en de onsteking op 1 wil die helemaal niet aanslaan. pas wanneer ik het rotortje ongeveer op 2 heb staan wil't wel maar nog steeds beroerd. (bokken ed.)

Wie weet waar het aan kan liggen en hoe ik de volgorde kan controleren?

06 mei 2006 16:55

En ontstekingsvolgorde van 1-2-3-4 is onmogelijk. Maar wat jij hiermee bedoelt is in werkelijkheid 1-3-4-2! Als de rotor in de stand van jou tekening met de klok mee draait, kom je na 1 bij 3, daarna 4 en uiteindelijk bij 2. Dus dit is in ieder gevanl wel de juiste volgorde! Maar controleer eens wat de draairichting van de rotor is, want als deze linksom zou draaien zullen op de verdelerkap de kabel van 2 en 3 omgewisseld moeten worden.

06 mei 2006 17:11

Onstekings volgorde van een 924 staat op de kleppendeksel.
En in dit geval klopt het precies 1-3-4-2.
Ik zal inderdaad kijken welke draairichting de rotor maakt.

Succes.

Bert

06 mei 2006 17:17

hoe kun je dat checken ?

06 mei 2006 17:24

Verdelerkap eraf halen (kabels laten zitten!!!!!!!!!!) en met een ringsleutel de krukas in de juiste richting rond draaien (met de klok mee).

06 mei 2006 17:25

Ik ben al vertrokken :D

06 mei 2006 18:16

Gecheckt en het klopt :wink:

06 mei 2006 18:26

It`s a simpel job :thumleft:

06 mei 2006 20:26

ok bedankt dus dat moet kloppen hoe kan't dan als je de ontsteking krukas ed. op 1 zet en de ontsteking dus ook dat die niet wil starten?

06 mei 2006 20:32

Als je de merktekens goed zet, moet je even de verdelerkap eraf halen en kijken bij welke puntje (onder in de deksel) de rotor staat.
Dit is namelijk cil 1.
Daarna kloks gewijs 3-4-2.

Klopt dit allemaal dan moet ie lopen.

Succes.
Plaats een reactie