Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

924: Warm starten.....

06 mei 2006 18:41

Even het volgende.....

Als mijn motor warm heeft gedraaid dan start hij niet meer, na een aantal start pogingen (7) slaat hij wel aan.
Dan loopt het even beroerd maar dan komt hij wel.

Als de motor koud is dan start hij wel in 1 keer.
Stationair loopt de motor 900 RPM, dit moet toch hoger zijn??
Warm is dan 1000 RPM.

Ik zit zelf aan twee dingen te denken en dat is de inspuitventiel bij de inlaat voor de koude start en de accumulator, alleen deze weet ik niet te zitten op de auto.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft.
Ik ben zelf een dieselspecialist dus van benzine motoren weet ik niet zo veel, (zoals vapour lock) ?????

06 mei 2006 18:47

Warme start probleem, effe de zoekfunctie gebruiken en je komt er wel uit denk ik :wink:

Als je het niet vindt, geef maar een kreet..

06 mei 2006 18:50

Oke doe ik

06 mei 2006 19:42

Afbeelding

Oke een schema gevonden op het forum, maar waar moet ik beginnen, want er kan heel wat fout zijn volgens de schema.
Wat is het logische om mee te beginnen.
Ook lees ik iets over een terugslagklep, dit zegt mij niets????
Als hij zijn druk niet houd,waarom start hij s`morgens dan wel goed.
Hier begrijp ik niets van.

Tips zijn welkom

09 mei 2006 22:46

Zou het kunnen zijn dat de injectoren niet goed sluiten????

En hoe los ik dit op!!!

10 mei 2006 9:53

Geen warme start probleem? (lijkt me stug)

Geeft je benzine pomp voldoende benzine binnen 30sec (meten = weten min 0,5 liter binnen 30 seconden).

De injectoren in potjes doen, en dan auto op contact en de luchtweger omhoog houden. Daarmee kun je kijken of ze allemaal dezelfde hoeveelheid hebben. Het moet ook geen straal zijn wat er uit komt.

Anders met injector reiniger schoonmaken.

10 mei 2006 20:28

Oke bedankt ga ik doen en dan hoor je het wel.

10 mei 2006 22:10

Probleem blijft zich bij mij ook voordoen. 1 minuut lang starten en hij komt.

Heb de leidingen al geisoleerd ivm warmte, maar dat helpt niks.

10 mei 2006 22:23

Zou het misschien ook aan de rubberen ring kunnen liggen, van de injectoren.

Het is maar idee. :idea:

10 mei 2006 22:24

Dan zou je eens wat water erop moeten sprayen rond de rubbers.

Na x aantal jaar zullen ze idd wat droog / hard zijn. Dingen zijn niet zo duur en vervangen is snel gedaan :)

12 mei 2006 0:05

Meneer aard schreef:Dan zou je eens wat water erop moeten sprayen rond de rubbers.

Na x aantal jaar zullen ze idd wat droog / hard zijn. Dingen zijn niet zo duur en vervangen is snel gedaan :)


water zou ik niet direkt gebruiken , ik zelf test mijn rubberen ringetjes met remreiniger dit lost na een tijdje op en weet je direkt resutaat ,

zo doe ik de test,

je doet de wagen draaien en dan spuit je remreiniger op je rubbertjes als de wagen sneller gaat draaien zijn ze versleten want dan laten de rubbertjes lucht door ,

zo doe ik de test
Plaats een reactie