Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

12 mei 2006 8:26

Mooie rapportage Elven !! Ik hoop dat meer foto's en verslaglegging gaat volgen.

En inderdaad, weinig te zien op het Forum van "echt zelf doen"...


Succes,

Dick

12 mei 2006 8:30

dit zijn de leuke dingen om te lezen,


:thumleft:


robert

12 mei 2006 9:07

Leuke reportage Elven! Houd ons op de hoogte van je vorderingen en de dingen die je tegenkomt. Leuk :lol:

12 mei 2006 9:53

yep, heel interessant om te volgen :thumleft:

12 mei 2006 10:43

rob964.c4 schreef:dit zijn de leuke dingen om te lezen,


:thumleft:


robert


inderdaad, maar niks voor mij om het zelf te doen :!:
vind het wel mooi dat mensen zoals elven het wel kunnen en aandurven, respect daarvoor (mijn kwaliteiten liggen in dit geval helaas op een ander vlak).
SUCCES ERMEE AND KEEP IT POSTED.

12 mei 2006 10:53

Super!, zo'n technisch topic! :thumleft:

Ik zal het zeker blijven volgen!
-de-3.2-heeft-nog-steeds-een-bijzonder-plekje-in-mijn-hart

12 mei 2006 11:03

Ik dacht al dat ik de enige was die graag zelf alles aan zijn doet :wink:

Mooie reportage tot zover :thumleft:

Ik probeer bij mijn projecten ook alles zoveel mogelijk vast te leggen.

12 mei 2006 12:05

Leuke reportage Elven. Altijd goed om te lezen met name om de kennis uit te wisselen waar men zoal tegen aan loopt. Er zijn nog wel eens van die tips die je in een workshop manual niet terug vindt.

Double G schreef:Ik dacht al dat ik de enige was die graag zelf alles aan zijn doet :wink:


Ik doe ook het meeste zelf dus je bent zeker geen Remi :wink:

12 mei 2006 14:26

Zelf ben ik niet zo'n technicus en zeker niet erg handig. Toch vind ik dit wel interessant om te lezen. De theorie spreekt mij aan, maar de praktijk is in mijn geval een heel ander verhaal.

12 mei 2006 15:15

WdePundert schreef:Zelf ben ik niet zo'n technicus en zeker niet erg handig. Toch vind ik dit wel interessant om te lezen. De theorie spreekt mij aan, maar de praktijk is in mijn geval een heel ander verhaal.


Gewoon beginnen. Als je mijn motto onthoud "Wat je uit elkaar kunt halen kun je ook weer in elkaar zetten als je maar goed kijkt" kom je vaak een heel eind. :wink:

12 mei 2006 15:40

Ha, die Mhoeneveld;

Vlak de categorie "Wat je uit elkaar kunt halen kun je ook weer in elkaar zetten met minder onderdelen" niet uit.... :roll:

12 mei 2006 15:45

en met dit soort ingrepen is het handig om een brug en wat nuttig gereedschap te hebben.

Met een waterpomptang en een schroevendraaier op je oprit gaat het niet goedkomen.

Horn - weet waar hij af moet blijven... :wink:

12 mei 2006 16:24

Hansv schreef:Ha, die Mhoeneveld;

Vlak de categorie "Wat je uit elkaar kunt halen kun je ook weer in elkaar zetten met minder onderdelen" niet uit.... :roll:


Ha die Hansv,
Ook bij Ikea geweest.... :lol:

(je mag trouwens gewoon Maurice zeggen hoor anders voel ik me helemaal zo'n ouwe ....)

Horn schreef:en met dit soort ingrepen is het handig om een brug en wat nuttig gereedschap te hebben.

Met een waterpomptang en een schroevendraaier op je oprit gaat het niet goedkomen.


Oud gezegde he, goed gereedschap is het halve werk. Zowiezo altijd wijs om in gereedschap goed te investeren. Je zal de eerste niet zijn die met zijn goedkope euromarkt steeksleuteltje de kop van een bout prachtig rond boetseert. :wink:

12 mei 2006 20:08

Elven schreef:BTW. van dat Klassiek Diesel rijden, raak je behoorlijk onthaast! :) maar ik mis het 911 gevoel na een week dieselen toch al behoorlijk.


Tja, met een '76er 240D moet je geen haast hebben...

Ooit een paar maanden een '89er 190D opgereden, maar ik moest altijd ipv met een routeplanner mijn afspraken plannen met de windkaart... :wink: Wat een drama...

Afbeelding

Succes morgen.

Andere vraag - zo'n brug - kost dat nou? Ik ga het komend jaar een huis bouwen met daarbij een dubbele garage. Nou ben ik nul technisch, maar heb wel goede wil :lol: dus zou het handig zijn om nu vast een brugje in één van de garages te plannen? En wat dan? Schaarlift? (en dan met zo'n lekker blonde knutselmuts erbij? :mrgreen: )

Afbeelding Afbeelding

12 mei 2006 20:59

chic zeg, als je het kan,
maar ik ga het bij het haar houden.
chapeau :afro:

13 mei 2006 21:48

je bent lekker bezig Elven. Keep up the good work :!: :res:

13 mei 2006 22:29

Bespeur ik hier de geboorte van een nieuw workshop manual?

Elven's 911 SC 3.2 Owners Workshop Manual.
(Based on a complete stripdown and rebuild)

:thumleft:


Ga zo door. Geweldig leesvoer dit

13 mei 2006 23:16

Elven schreef:@mhoeneveld: die workshopmanual van Haynes is redelijk OK, maar er staan fouten in en de drietwee hangt er maar een beetje bij.
Voor back-up, dat is datgene dat ik niet weet...., maak ik gebruik van de enorme Porsche kennis van Peter van Dillen van PMP te Roggel. Man, zo'n toegankelijk en prettig in de omgang zijnde expert ben ik in het Porsche-wereldje nog niet tegen gekomen, een echte aanrader!!!


Klopt inderdaad Elven. Ik heb diverse workshop manuals van Haynes hier staan en alhoewel goede boeken er ontbreken veelal belangrijke details. Details die je vak als techneut wel kunt inschatten maar voor een iets minder geoefende sleutelaar heel wat vraagtekens oproepen.
De opmerking was ook met een knipoog naar deze Haynes serie gericht. Grappig dat je dat er wel gelijk uit haalde.

Ik zal de tip over PMP onthouden. Altijd goed om als je echt radeloos bent mensen te kunnen aanspreken die hun ervaringen willen delen.

13 mei 2006 23:52

Elven,

Idd. goed werk en erg leuk topic.

Ik ben zelf wel voorstander van sleutelen aan je eigen P, maar ik ga gedoseerd met mijn P aan de slag. Het gereedschapsarsenaal moet nog behoorlijk meegroeien.

Succes,

Roi

250e bericht! weer een lampie erbij aan... had een hoop tijd in de garage kunnen besteden :wink:

14 mei 2006 0:25

Ik lees het allemaal nu pas, ben de laatste tijd druk bezig.
Leuk verslag, er zijn dus nog sleutelaars onder ons.

suc6 en zorg dat je vlot weer rijd, het weer is te mooi om onder je P te liggen!



Rene
Afbeelding

14 mei 2006 1:34

Elven schreef:een tweede persoon van enig gewicht (Horn? :wink: ) is een handige hulp.


Ondanks deze vriendelijke sneer uit onverwachte hoek heb ik maar even je fotootjes in één keer goed gezet, zodat mensen ze met een klik op de knop kunnen vergroten zonder eerst naar je album te moeten gaan en ze daar te vergroten.

Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid dus eigenlijk, hoewel ik, gebaseerd op bovenstaande uiting, nou niet de indruk krijg dat jij daar in grote mate mee bedeeld bent en dat jij, toen de lieve heer deze klantvriendelijkheid en dito gerichtheid uitdeelde, nog bij het kraampje technische sleutelkennis stond te dringen. :^: :cheesy: :wink:

14 mei 2006 3:18

ze worden zeldzaam, maar ze zijn er nog wel... de echte Tarzans :mrgreen:

15 mei 2006 20:35

:res: :res: :res:
en nog geen onderdelen over :?: :wink:

15 mei 2006 22:02

Marco schreef::res: :res: :res:
en nog geen onderdelen over :?: :wink:


This is made by Porsche, NOT Ikea :lol:

15 mei 2006 23:03

Heb bij de 914 bak er een paar keer onderuit geschroefd, maar is toch best zwaar om dan terug te hangen. Gaat dan ook niet zo heel lief er aan toe.

Leukste foto blijft deze:
Afbeelding

ps mijn karrtje was toch lager.
Plaats een reactie