Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Jaargang motorblok 964

28 mei 2006 20:39

Klopt dit, M type motor heeft af fabriek een gemodifiëerde motor (dichtingen - andere cylinderkoppen, ...), dit modeljaar 1991 loopt van juli 1990 tot juni 1991. N-type motor heeft af fabriek kunststof inlaatsproeistuk, ..., dit model jaar loopt dus van juli 1991 tot juni 1992.
Een modeljaar 1991 zou dus geen olieproblemen mogen kennen ? Een modeljaar 1992 zou beter moeten trekken, meer lucht, beter mengsel ?
Ben geen techneut, alles leesvoerkennis, dus ..... :idea:

Met dank voor reactie.

28 mei 2006 20:54

Rond juli-augustus 1990 is volgens mij de motor gemodificeerd. Bij mijn weten toen meteen met kunststof inlaatspruitstuk. In ieder geval is het kunststof inlaatspruitstuk al in mj. 1991 ingevoerd.
Laatst bijgewerkt door Devils son op 01 jun 2006 8:26, in totaal 1 keer bewerkt.

31 mei 2006 22:58

Didier,

Volgens mij zijn door toepassing van het kunststofinlaatspuitstuk de prestaties van de motor niet wezenlijk toegenomen. Auto is wel aanmerkelijk lichter geworden.... :wink:

En niet lekken .....hmm als ze oud genoeg worden en/of slecht warm gereden worden lekken ze uiteindelijk allemaal. Je moet daarvoor iedere wagen individueel beoordelen. Vroege bouwjaren zijn mogelijk al een keer onderhanden genomen (gemodificeerd) en daardoor zeker niet slechter, misschien wel beter.

O ja, ik heb er een uit oktober '91, het N model en die zweet toch her en der ook wel....het ligt er een beetje aan hoe je het definieert: lekken of zweten :wink:

mvgr.
Roi
Plaats een reactie