Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Boxster: overlopen koelvloeistof

08 jun 2006 23:21

heb ik net m'n versnellingsbak gereviseerd, 2 dagen probleemloos gereden.
loopt vandaag het expansievaatje over. hij "kotst" :puker: het er via de overstort er uit. weer bijgevuld en voor bij de radiatoren ontlucht, motor even laten lopen maar word snel warm en het vloeistofpeil stijgt snel omhoog waarna hij het er weer uitgooit. iemand een idee wat het probleem is?

08 jun 2006 23:25

Lijkt er op dat er of lucht in het koelsysteem zit of een lekkende koppakking waardoor je koelvvloeistof aan de kook wordt gebracht

08 jun 2006 23:46

Als de hoeveelheid vloeistof correct is kan het ontbreken van flow ook een reden zijn....

Succes,

Roi

09 jun 2006 0:25

Bij mijn 924 (ook een waterkoker ;) ) bleek na het vervangen van de waterpomp een gigantische luchtbel in het systeem te zitten, was pas naar diverse keren ontluchten, warm laten draaien etc er uit.

Ik raad je aan om eens goed nogmaals te ontluchten (wel uit kijken :) ) en goed bij te vullen.

09 jun 2006 11:03

Vergeet de kachel niet op volle poele aan te zetten! Daar stroomt doorgaans ook koelvloeistof doorheen waarmee de lucht verwarmd wordt.

Zoals eerder vermeld ook laatst problems gehad, bleek een slang afgeknepen gemonteerd te zitten, waardoor alles er langzaam uitliep.

Succes.
Plaats een reactie