Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

951turbo: Hij wil niet boven de 1800rpm dan slaat hij af

21 jun 2006 17:18

:D Hallo allemaal . Ik heb een 951 turbo met een heel groot probleem . Hij loopt nog maar 2000 rpm dat is ront de 75km p u . het begon bij door trekken 1 ok 2 ok maar halverwege 3 versnelling geen ontsteking meer , het leek op zonder benz vallen , even gas los en zachtjes terug in duwen en hij liep weer "daarom het leek geen benz". Als ik s'morgens naar mijn werk reed zachtjes aan éérst warm worden , voor mijn turbo . 3 km verder viel hij stil al rijdend , contakt af starten en direkt terug lopen "dit deed ik al rijdend" geen problemen meer . Als ik wat meer door trok had hij het niet ! Nu als ik boven de 1800 rpm kom hoest hij terug richting de luchtfilter "POEF ! POEF ! " . Ik weet het niet meer ik ben teneinde raad . reeds vervangen: injektoren, benzinefilter, thaktregelaar, 2 sensoren op het vliegwiel, bougies, benzinepomp, verdeelkap, :? Wie weet wat het is ? Maar weinig garages kennen de transaxel of doen er moeite voor , Ik ben zo gek 8) van mijn PORSCHE 951 Turbo usa 1986 (model944). met vriendelijke groetjes Philippe

21 jun 2006 17:30

Allereerst welkom

Ik kan je technisch gezien niet helpen
naast de andere reacties hier,
zijn dit nog wel mensen die geven om een 944

http://www.porsche-944.nl
http://www.renntech-porsche.nl/ (steenwijk)
http://www.vdgugten.nl/ (bodegraven)
http://www.timmerman-porsche.nl/ (alteveer)

succes

21 jun 2006 19:50

Misschien problemen met de turbodruk?

21 jun 2006 19:55

Ergens een vacuumleiding losgekomen :?:
Ik heb zoiets soortgelijks eens voorgehad met de integralé.
Was tussen 2500 en 3000 omp

21 jun 2006 23:04

Het terugslaan uit je filter duidt op een ontstekingsprobleem. Het zou mogelijk zijn dat je distibutieriem niet meer op tijd staat. Ik weet niet wanneer deze voor het laatst is vernieuwd maar daar wil nog wel eens een tandje vanaf springen. Controleren is gemakkelijk. Zorg dat de zuiger van cilinder 1 in zijn bovendste dode punt staat en kijk op je nokkenaswiel of het merkteken gelijk staat met het pijltje. Dit moet je wel doen aan de hand van je merktekens op je vliegwiel want je hebt natuurlijk de compressieslag en de uitlaatslag. De kleppen moeten dus dichtstaan (compressieslag) en op je vliegwiel (van de krukas) moet hij dan op het juiste aantal graden voorontsteking staan (weet niet meer hoeveel dat is want dat is 15 jr geleden maar ik dacht 12 graden of zo)
Het streepje op je nokkenaswiel moet dan in lijn staan met het merk op de kap. (zit een kijkgaatje in)
Dit zou het probleem kunnen zijn en als het zo is..... niet meer rijden en de riem vervangen want als de kleppen de zuigers tegenkomen ben je echt ver van huis.

succes

21 jun 2006 23:08

verbrande kleppen is ook nog een optie. Dit omdat je zegt dat als je doortrekt hij het wel doet. Bij verbrande inlaat klep(pen) kan het mengsel verbranden in je inaat waardoor je dus vlamterugslag krijgt in je luchtfilter.
Doe een compressiemeting, weet je alles.

Tja, ik kom nogal met ernstige problemen sorry

ps ik had wel een gewone 944 en geen turbo dus de merktekens kunnen anders zijn.

22 jun 2006 11:18

Terugslag richting het luchtfilter duidt altijd op problemen met de inlaatkleppen. Het is zoals debo al schrijft of de timing van de kleppen, te weinig klepspeling of verbrande kleppen. In geen van de gevallen is het overigens wijs om hiermee door te rijden.

Eerst de timing van de kleppen bekijken zoals debo schrijft.
Daarna klepspeling controleren en al je dan nog niets hebt geconstateerd word het eens zien of je de kleppen zelf op schade/verbranding kunt nalopen.

23 jun 2006 12:36

En Philippe, al wat wijzer geworden?

23 jun 2006 15:10

Ontstekingstijdstip. Maar dan moet de rotor er al een keer uit geweest zijn. Kan eigenlijk niet zomaar.

Bij de 924 zonder turbo wil gebrek aan tegendruk eenzelfde euvel veroorzaken, alsook een vasthangende luchtweger. Mengsel verbrandt dan niet waar het hoort.

Maar most likely lijkt me de distributieriem. Kan ook een poelie versleten zijn, al met al zal de riem een tandje overgeslagen hebben.
Ik weet niet precies wanneer het euvel zich voordoet, maar kapotte kleppen lijken mij een constanter probleem te geven.
Terugslag in het filterhuis kan ook bij onverbrand mengsel, bij geen normale ontsteking.

Maar het beste is meten: compressie en ontstekingstijdstip. Zitten je kabels wel vast en op de goeie plek?

Hallo Porsche's vrienden

23 jun 2006 15:44

:D Ik heb van vele goede raad gekregen , vooral de distributie riem die word éérst vervangen ook ontstekingskabels en oliekering beneden men is er dan toch he .
Alle vacumleidingen want dat is een soepje en daar klopt niets meer van .
Ik heb mijn 951 van 1986 heel goedkoop gekocht bij Van Kessel het is één die terug is gekomen van usa , met 136000mijl op de teller .
En er is ook bij verteld dat de riem MOET vervangen worden .
Maar ja geld he ! bij Porsche Antw. PFFF nog even sparen .
Dat kwam boven de 1000 euro .
Nu vond ik op internet P&P of Porsche parts . Heel betaalbare prijsen je moet maar eens kijken .
Hun reklame( Porsche rijden hoeft niet duur te zijn ) en gelijk hebben ze ! De prijsen staan op de mooie site .
heeft er iemand ervaring met deze garage ?
Met een knip oog van mijn 951
En groetjes van Philippe 8)

Ik ben wat vergeten

23 jun 2006 15:47

Mijn compressie is rond de 14 kilo per cilinder is dat niet wat veel ?

23 jun 2006 15:48

naar mijn weten erg veel voor een turbo :shock: ...

...maar wie ben ik

Re: Hallo Porsche's vrienden

23 jun 2006 16:23

De Bondt Philippe schreef:Nu vond ik op internet P&P of Porsche parts . heeft er iemand ervaring met deze garage ?

Yep, er zijn hier mensen aanwezig met goede ervaringen met deze Porsche-specialist.

Je zou ook contact op kunnen nemen met Renntech, want Erwin rijdt tenslotte zelf met een 951. :idea:

Afbeelding

23 jun 2006 16:26

Had je maar een 924, dan was je met 5 minuten klaar om die riem te vervangen.

Maar ja, die tijdwinst levert ie aan de start toch weer in :D

Succes met zoeken en de riem is idd goed om te vervangen, tenzij je ziet dat hij nog nieuw is maar dat zal wel niet.

23 jun 2006 22:47

924: dynamo los, V snaar eraf, spanner los, krukas en nokkenas op BDP zetten, riem eraf, de rest in omgekeerde volgorde.

U wenst?
Plaats een reactie