Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 jun 2006 23:07
Goedendag,
Ik het hele vervelende probleem dat mijn Porsche 911 Turbo S uit 1987 (930) niet meer altijd wil starten.
Het begon nadat hij gewoon normaal is weggezet.
De volgende dag wilde hij niet starten, het klonk als geen ontsteking, startmotor draaide snel en krachtig rond (accu = ok), er was iets brandstof te ruiken, maar niet persé doorslaggevend voor een goede werking van het brandstofsysteem.
Na een beetje gefriemel aan de ontsteking (bobine, verdeler, bougiekabels) sloeg hij NA EEN KWARTIER eindelijk aan...
Gelijk goed lopen op alle cilinders.
Tijdens rijden ineens stilgevallen (reed perfect, motor draaide heel goed).
Met geen mogelijkheid weer aan de praat te krijgen, ook niet na wat 'gefriemel' aan de ontstekingsonderdelen.
Zekering van de brandstofpomp is goed.
Motor heeft nog heel even gelopen, twee dagen later, maar viel uit na enkele seconden! (niet sputterend, maar hield er gewoon mee op)
Nu weer met geen mogelijkheid te starten.
De auto heeft langere tijd stilgestaan, maar VOORDAT dit gebeurde is er bijna 2000km probleemloos mee gereden de afgekopen anderhalve maand!!!
Wat zou het probleem kunnen zijn, misschien een relais?? Misschien een kapotte brandstofpomp? Een kapotte bobine
Ik ben redeleijk technisch, maar ik snap er niets van. En mijn Porsche, waar ik zo blij mee ben/was doet het niet meer!!! (Net nu ik vakantie heb er er in wilde gaan rijden).
28 jun 2006 23:18
Vanaf achter mijn toetsenbord kan ik hier weinig mee. Toch maar iets proberen, je weet nooit:
Een motor die goed loopt en in één keer niet meer heeft over het algemeen een duidelijke oorzaak, zeker een relatief eenvoudige motor als de 930/68 motor.
Er kunnen twee dingen aan de hand zijn. Of geen ontsteking of geen brandstof injectie meer. Stel dat het de ontsteking is zou het kunnen zijn dat je in de buurt van de achterste zekeringkast een losse verbinding hebt van één van de draden.
Als je de auto op contact zet, hoor je dan wel een hoog frequente peiptoon uit het ontstekingskastje? Als dit wel zo is en de bobine vonkt niet kan het zijn dat de hall gever geen signaal geeft. Piept het kastje niet dan kun je eerst meten of het onstekingskastje wel een spanning en massa heeft.
Succes, Erwin.
29 jun 2006 12:09
Weer het fameuze DME relais misschien ? Of zit dat bij de Turbo anders dan bij de 3.2......
29 jun 2006 12:18
Alleen de 944, 951, 968, 3.2 carrera, 964 en 993 hebben een DME Relais van de hier regelmatig niet lopende Porsche's.
En het vervangen van een DME relais is niet dé oplossing voor alle problemen
Gelukkig niet
29 jun 2006 13:09
Gelukkig niet
helaas niet! Dan was het probleem in ieder geval snel opgelost.
Maar, alvast bedankt voor de antwoorden zover.
Ik laat mijn specialist ernaar kijken.
Iemand ervaringen met J & S Autotechniek, Porsche Specialilst??
29 jun 2006 13:30
Nee, ik ken maar een specialist!
29 jun 2006 21:13
Mooi kl*te voor je. Kan leuk zijn om zulke problemen zelf te verhelpen (als het niet te ingewikkeld gaat worden
). Maar als het te lang gaat duren, zou ik hem idd naar de specialist brengen.
Succes!!
29 jun 2006 23:43
auto staat vanaf vandaag bij J & S Autotechniek, Porsche specialist.
Hij zat eigenlijk de komende 3 weken volgeboekt, maar wil wel proberen één en ander tussendoor te bekijken.
Ik heb me alleen al ingescjhreven voor de zondag op de ADPZD (All Dutch Porsche Zandvoort Dagen), dus dan MOET hij het eigenlijk weer doen.
I keep my fingers crossed...
(baal nog steeds hevig, moet nu elke keer met dat mooie rij-weer in mijn saaie burgerbak rijden, net nu ik wat meer tijd heb om eens lekker een ritje te maken)
Ik zal een update geven wanneer meer bekend is!
29 jun 2006 23:45
Lang stil gestaan, benzinetank geroest, brandstofpomp vastgeslagen?
30 jun 2006 0:03
Ik leef in ieder geval met je mee.
30 jun 2006 0:36
beetje vreemd als ik zoeen storing heb en ik ga naar mijn garage word ik gelijk geholpen hoe druk het ook is.
want het is waarschijnlijk maar een kleijnigheid.
gr anton964
30 jun 2006 8:26
Ben eerst bij Hoogenboom langs geweest, wilden PROBEREN binnen een week diagnose te stellen...
mijn eigen garage (J & S) heeft me beloofd dat hij het einde van de week weet wat er aan de hand is, en gaat hem dan tussendoor maken.
roest in benzinetank: er zit toch een benzine filter, of zit dat pas NA de brandstofpomp??
Wel eerst ruim 1000km probleemloos mee gereden, nadat hij redleij klang had stilgestaan ...
30 jun 2006 9:43
Paul Broere schreef:Iemand ervaringen met J & S Autotechniek, Porsche Specialilst??
Paul Broere vervolgens schreef:..... mijn eigen garage (J & S) heeft me beloofd .....
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
30 jun 2006 20:22
Paul Broere schreef:Ben eerst bij Hoogenboom langs geweest, wilden PROBEREN binnen een week diagnose te stellen...
mijn eigen garage (J & S) heeft me beloofd dat hij het einde van de week weet wat er aan de hand is, en gaat hem dan tussendoor maken.
roest in benzinetank: er zit toch een benzine filter, of zit dat pas NA de brandstofpomp??
Wel eerst ruim 1000km probleemloos mee gereden, nadat hij redleij klang had stilgestaan ...
Denk niet dat het aan roest in tank ligt..je motor valt plots uit en niet stotterend..en je rook benzine...logt denk ik meer in richting van ontsteking..net alsog iemand de stekker uittrekt. Iets in elektronica waardoor een van ontstekingsonderdelen geen signaal meer krijgt?
30 jun 2006 20:44
Paul Broere schreef:Ben eerst bij Hoogenboom langs geweest, wilden PROBEREN binnen een week diagnose te stellen...
mijn eigen garage (J & S) heeft me beloofd dat hij het einde van de week weet wat er aan de hand is, en gaat hem dan tussendoor maken.
roest in benzinetank: er zit toch een benzine filter, of zit dat pas NA de brandstofpomp??
Wel eerst ruim 1000km probleemloos mee gereden, nadat hij redleij klang had stilgestaan ...
Voor de brandstofpomp zit slechts een zeefje, dat makkelijk kapot gaat. Het echte filter zit pas na de brandstofpomp en vlak voor de motor.
30 jun 2006 20:58
Ik heb vorig jaar ook een technisch probleem gehad kom ik net achter. BHKZ kastje!!
Ik zou het eens navragen...
30 jun 2006 21:22
ik dacht zelf eigenlijk niet aan de brandstofpomp, want als hij ineens aanslaat kan je ook gewoon 50km probleemloos rijden, maar ik kan ernaast zitten
BHKZ
Verklaar u nader, wat is een 'BHKZ', ik heb er nog nooit van gehoord.
30 jun 2006 21:54
Zit links achter bij je zekering kast.
Een of ander relais.
Ik had hem eerst laten reviseren, maar lukte toen niet, en is ook niet aan te raden. Ze zijn 2e hands wel te verkrijgen.
Je moet wel duidelijk aangeven dat het gaat om een 930 turbo Ivm aantal poten op de stekker.
Maar ik zou het eerst maar eens navragen aan die garage van je of dat het wel is...
Mocht het dat zijn kan ik desnoods voor je checken via mijn garage.
Ik kom uit de buurt van Eindhoven.
04 jul 2006 13:58
Voor de brandstofpomp zit slechts een zeefje, dat makkelijk kapot gaat. Het echte filter zit pas na de brandstofpomp en vlak voor de motor
Waarschijnlijk dat dit het probleem is.
Is zo'n zeefje makkelijk te vervangen?
Diagnose:
Steven de Jonge van J & S Porsche heeft gisteravond laat aan mijn auto gewerkt, omdat hij de komende drie weken eigenlijk vol zat.
Brandstofpomp vastgelopen/haperde.
Al een keer eerder gebeurd, er zat een (te) grote zekering in voor de brandstofpomp.
Daardoor relais ook beschadigd/ingebrand (vandaar het vaak niet willen starten, maar als hij aansloeg wel lopen, in die gevallen was het dus het relais in plaats van de brandstofpomp).
oplossing:
pomp gangbaar gemaakt (nieuwe is duur, eerst dit proberen)
nieuw relais besteld
goede zekering plaatsen
auto waarschijnlijk donderdag weer klaar (DUS OP TIJD VOOR ADPZD!!!)
ik zie het weer positief in.
Nu hopen dat hij het ook blijft doen, aangezien er toch vuil is meegekomen waarschijnlijk
04 jul 2006 14:01
Goed nieuws dus...
succes ermee...
04 jul 2006 19:10
Paul Broere schreef:Nicolò schreef:Voor de brandstofpomp zit slechts een zeefje, dat makkelijk kapot gaat. Het echte filter zit pas na de brandstofpomp en vlak voor de motor
Waarschijnlijk dat dit het probleem is.
Is zo'n zeefje makkelijk te vervangen?
Het zeefje zit achter een grote imbusbout en is makkelijk te vervangen (als je de tank even hebt leeg laten lopen met de accu los).
06 jul 2006 18:23
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn 930!!!
Koudstartinjector was defect.
06 jul 2006 18:43
Vandaag de auto opgehaald.
Hij starte (zoals normaal) weer in 1 x, en bleef de 60km die ik gereden heb mooi lopen.
Nadat ik thuis ben gekomen nog twee keer zonder prblemen gestart, motor slaat echt in 0,1sec aan.
Eigenlijk zoals hij dus altijd al reed.
helaas 4,5 uur werk, omdat wat bedrading was gesmolten. maar wel relais gratis uit zijn eigen 930 gekregen. Pomp is helemaal gereinigd en gesmeerd, en gaat weer eventjes mee.
Lang genoeg voor ADPZD hoop ik
J & S autotechniek, bedankt!
06 jul 2006 22:46
maar wel relais gratis uit zijn eigen 930 gekregen.
Kijk dat is service
Suc6
07 jul 2006 15:10
J&S autotechniek is voor mij vlakbij. Na dit goed bericht het overwegen waard om daar mijn licht eens op te steken.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.