Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Verbruik 2.7

03 mei 2004 11:04

Wie weet er wat over het verbruik van Porsches? Ik snap dat je als eigenaar van een stoer raceauto niet moet zeuren :wink: over die paar centjes, maar het geeft natuurlijk ook aan of je motor een beetje efficïent loopt. Bij mijn laatste berekening kwam ik met puur snelweggebruik op 1 op 6 en dat lijkt me toch niet helemaal te passen bij een 2.7 (1976 S). En nee, snelweggebruik is geen 200, maar 130 a 140 :)

Overigens ga ik er van uit dat de timing van de ontsteking nu niet helemaal optimaal is omdat er toch regelmatig plofjes in de uitlaat klinken dus ik ben ook benieuwd wat het uitmaakt om dat te fixen.

03 mei 2004 11:44

Ik weet niet hoe dat zit met een 2.7 maar met mijn 3.6 haal ik op de snelweg echt wel 1:10 :roll:
Natuurlijk bevat deze 3.6l wel een verbeterde motormanagement

03 mei 2004 13:11

Denniz C2 schreef:... met mijn 3.6 haal ik op de snelweg echt wel 1:10 :roll:

Ut et Zeeuwse :mrgreen::lol::mrgreen::lol::mrgreen:

On topic: Anne die ook een 2.7 rijdt schreef.

03 mei 2004 13:16

1 op 14?!? Wow! Da's bijna een diesel :wink:
Ben toch benieuwd welke 2.7 Anne dan heeft en hoe ie dat voor elkaar krijgt. Ik geef toe, de mijne is wel lichtelijk getuned, maar het verschil tussen 1:14 en 1:6 is wel erg groot.

Toch maar eens checken of ik toevallig mijn motorblok over de grond mee sleep....

03 mei 2004 13:46

Hillclimb2.7 schreef:Ben toch benieuwd welke 2.7 Anne dan heeft ...


Afbeelding

De 2.7 van Anne :^:

03 mei 2004 14:19

Anne 2.7 op Prikbord schreef:Ik rij altijd berehard, alleen bij de slalom doe ik rustig aan. En verbruik ongeveer 1 op 14


Wie mij wel eens aan het werk heeft gezien bij de slalom weet dat ik hier sta te liegen. 8)
Gemiddeld rij ik 1 op 9, ik zal even nakijken wat dat op de langere afstand is (bijv. bij 2.000 km in 2 dagen :shock: ). I'll be back ...

Anne 2.7

03 mei 2004 14:37

Tuning gaat niet altijd synoniem met hoger verbruik :!:

ik slaag erin met mijn licht getunde 964 1 op 11 te karren :!: :!:
Wel bijvertellen ... snelweg ... continue snelheid 120 - 130 en niet ff "snel inhalen" echt met de fluwelen voet ... (snie makkelijk met een P hoor :!: )

Kheb overigens duidelijk de indruk dat na mijn tuning hij iets minder consumeerd bij dezelfde rijstijl :shock:

Ik weet wel heeel zeker dat bv. een gechipte TDI bij dezelfde continue snelheid bijna een halve liter minder slokt :!: :!:

Maar jou 2.7 is volges mij wel erg gulzig hoor ...

Dirk
:wink:

03 mei 2004 14:49

Het hangt natuurlijk van de tuning af. In mijn geval is de benzinedruk verhoogd en is er een andere nokkenas in geplaatst. Die verhoogde benzinedruk lijkt me wel garant te staan voor een wat hoger verbruik. Dit was alleen al gebeurd voordat ik hem gekocht heb dus ik kan het gebruik voor en na niet vergelijken.
En het kan toch niet de bedoeling zijn om met een 911 als een opa te gaan rijden :wink: .... toch? Alhoewel dat motorgeluidje me iedere keer weer de radio uit doet zetten :)

03 mei 2004 15:12

Even nagekeken. Sinds ik de auto heb 1 op 9,2 en vorig jaar op en neer naar Frankrijk met 150 km/u was 1 op 10,5.

03 mei 2004 15:18

Anne 2.7 schreef:Even nagekeken. Sinds ik de auto heb 1 op 9,2 en vorig jaar op en neer naar Frankrijk met 150 km/u was 1 op 10,5.


Das mooi hoor :!: :!:

03 mei 2004 15:29

Thanx! Dan moet ik er toch eens een expert naar laten kijken. Klinkt alsof 1 op 8 toch zeker haalbaar moet zijn.... of het beestje nog een stuk sneller kan :!:

03 mei 2004 16:33

de onsteking effekes afstellen en de klepjes kan al een hoop schelen, en je moet niet meer van die zware schoenen aan trekken als je gaat rijden in je elfje :D
Plaats een reactie