Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

964: koppeling

16 jul 2006 22:25

van het weekend een flink stuk gereden, heb ik het volgende

de koppelingspedaal die komt niet helemaal terug, laatste 2- 3 cm
en doet het niet de hele tijd dan wel dan niet
hij rijd en schakelt goed, merk niets

wat zou dit kunnen zijn
:?:

gr

16 jul 2006 22:32

Kempie, Miischien is je hulpveer van het koppelingspedaal gebroken.

Marcel B.

16 jul 2006 22:49

Misschien de zaak ontluchten, zou even de dealer / specialist bellen :idea:

16 jul 2006 22:49

is een kwaaltje van de 964. is een modificatie veer voor gekomen, die onder je pedaal zit.

16 jul 2006 22:53

Vaak 'last' van gehad met mijn 964. Is inderdaad een bekend probleem wat ze bij de dealer of specialist goed (meestal tijdelijk) op kunnen lossen.

Laatste maanden was ik er aan gewend en tikte ik altijd met de voetrug het koppelingspedaal terug omhoog. Was een gewoonte geworden.

Moet je alleen niet doen met kalfsleren schoentjes....

16 jul 2006 22:54

Kempie964,

In tegenstelling tot wat hierboven beweerd wordt volgens mij zeker wel te verhelpen. Vraagje: bij een koude motor geen of minder problemen en later als ie warm is wel en ook als je hard remt?

Heb ik ook gehad -echter wel consequent bij een warme motor-...eerst veer bij pedaal vervangen, hielp niet. Toen koppelingsslang vervangen hielp ook niet en toen de slave-cilinder op de transmissie. En dat laatste hielp wel. Koppelingspedaal komt weer netjes terug. Hoe lang het goed blijft gaan...tsja :roll: Zien we wel weer.

Als je zoekt op koppeling vind je ook deze relevante topic's:

993 koppeling

soort vervolg van hierboven

succes,

mvgr. Roi

17 jul 2006 0:42

is bij mij ook geweest heb toen allebij de soort van pompjes bij het pedaal en op de bak laten vervangen en hij gaat weer als nieuw.

anton964

17 jul 2006 8:32

Het niet terugkomen van het pedaal bij een 964 en 993 komt vaak door een combinatie van verschillende dingen.

In bijna alle gevallen is het voldoende om de koppelingsnemercilinder te vervangen inclusief de slang die hieraan gemonteerd zit.

Als je het in de garage lat vervangen ben je ongeveer Euro 225,- kwijt.
Doe je het zelf dan kosten een slang en cilinder samen Euro 130,-

Het monteren valt overigens niet mee voor de doe het zelver, enige handigheid en ervaring is bij dit klusje eigenlijk wel vereist. :roll:

17 jul 2006 22:54

hallo erwin

mag ik vragen waarom ook de slang?is bij mij niet gedaan.

anton964

17 jul 2006 23:17

Anton964,

Ik ben natuurlijk Erwin niet :cheesy: ....maar ben zo vrij te reageren. Ik heb begrepen dat deze gemodificeerd is omdat er bij het originele exemplaar "blaasjes" op de slang kunnen komen. D.w.z. meer ruimte dan gewenst waar de vloeistof in weg kan kruipen zodat de cilinder niet meer de volle slag kan maken. En met name als de boel goed heet is.

Erwin zal me wel corrigeren als het niet zo is.

Roi

18 jul 2006 7:16

Van een gemodificeerde slang heb ik nog nooit gehoord, maar van die bultjes klopt wel.

Een hangend pedaal, soms ligt het aan de diafragma, soms de slang of de cilinder en enkelt het mechanisme met veer bij het pedaal of de gever cilinder.

Ik vind het gewoon makkelijker om de slang meteen mee te nemen.
Dan draai ik de slang van de leiding compleet met cilinder. En monteer de nieuwe cilinder met de al vastgezette slang.

Als je een cilinder vervangt is er een redelijke kans dat je slang ook aan vervanging toe is. Een oude slang zet met druk op de slang iets meer uit zodat ook hier kracht verloren kan gaan om het pedaal weer terug te duwen tegen de veerspanning in bij het pedaal.

18 jul 2006 9:29

aha dank u

anton964
Plaats een reactie