Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

cylinderkop temperatuursensor

04 mei 2004 21:29

Iemand enig idee waar ik de cylinderkop temperatuursensor kan vinden bij een 964 :?:



Tnx
Dirk
:wink:

04 mei 2004 21:49

Heb je al op PET gekeken?

04 mei 2004 21:53

Lou schreef:Heb je al op PET gekeken?


jup ... snie duidelijk ... kmoe weten welke rij en hoeveelste cylinder da spul zit ... zou wel is kunnen dat mijn stationairtoerentalprobleem hierin zit :!:



Dirk
:wink:

Adrain Streather schreef :
Dear Dirk,
The engine cylinder head temperature sensor would be my first choice.
Ciao,
Adrian.




Ik bekogel die man met vragen nie normaal ... hihihi ... hij had het maar in zijnen dikken boek moeten schrijven hé ... :mrgreen:
Je koopt dus niet alleen dat boek ... maar ook levenslange feedback van himself ... :wink: :lol: :lol:

04 mei 2004 22:02

Afbeelding

dirkie schreef:Ik ben ook nie echt een technieker ... maar met de nodige intresse en goede info kom je al een heel eind hoor ... ik doe nu de eenvoudige dingen allemaal zelf aan mn P ... oliewissels, kleine beurten, plaatsen accesoires en toebehoren etc ... daar kan je al flink mee besparen natuurlek. Voor het serieuzere werk ga ik wel bij de specialist langs natuurlek. Ieder zen vak niewaar.

dirkie schreef:Wat bedoel je Eric :?:
Vind je het woordje "eenvoudig" niet op zen plaats :?:
Oliewissel etc ... is toch niet echt moeilijk te noemen ...


;):mrgreen:

04 mei 2004 22:14

EriC4C schreef:Afbeelding

dirkie schreef:Ik ben ook nie echt een technieker ... maar met de nodige intresse en goede info kom je al een heel eind hoor ... ik doe nu de eenvoudige dingen allemaal zelf aan mn P ... oliewissels, kleine beurten, plaatsen accesoires en toebehoren etc ... daar kan je al flink mee besparen natuurlek. Voor het serieuzere werk ga ik wel bij de specialist langs natuurlek. Ieder zen vak niewaar.

dirkie schreef:Wat bedoel je Eric :?:
Vind je het woordje "eenvoudig" niet op zen plaats :?:
Oliewissel etc ... is toch niet echt moeilijk te noemen ...


;):mrgreen:



Nou Eric ... een temperatuursensor vervangen is nou ook nie echt een lastige klus hé ... je moet alleen weten waar ie zit ... en ik weet liever waar hij zit voor ik eraan begin :wink:

Als dat ding dus stuk zou zijn ... zou het DME verkeerde info krijgen over de temperatuur van je blokkie ... en alszo het stationair toerental foutief aanpassen.

Daar ik het op de meest onregelmatige ogenblikken aan de hand heb ... dan weer wel ... en dan weer niet ... is de kans dus reeël dat het dit onding is ...

Let's hope so ...

Dirk
:wink:

Ps ... Sportkat is besteld ... hihihi ... vroemmmmm ...

04 mei 2004 22:28

dirkie schreef:Adrain Streather schreef :
Dear Dirk,
The engine cylinder head temperature sensor would be my first choice.
Ciao,
Adrian.




Ik bekogel die man met vragen nie normaal ... hihihi ... hij had het maar in zijnen dikken boek moeten schrijven hé ... :mrgreen:
Je koopt dus niet alleen dat boek ... maar ook levenslange feedback van himself ... :wink: :lol: :lol:


Hahahahah :lol: :lol: :lol: :lol:

04 mei 2004 22:29

dirkie schreef:Nou Eric ... een temperatuursensor vervangen is nou ook nie echt een lastige klus hé ... je moet alleen weten waar ie zit ... en ik weet liever waar hij zit voor ik eraan begin :wink:

Hoe kun jij nou weten dat het niet lastig is als je niet weet waar die zit :?: :wink:

Ander :idea: : hoe is het met jouw "stappenmotor" :?:
Mijn 964 sloeg regelmatig af bij gas loslaten. Dit bleek aan de stappenmotor te liggen. Keuze: vervangen door een nieuwe of (eerst) reinigen. Dat laatste heb ik laten doen, maar sindsdien loopt de motor niet echt lekker stationair :roll: .
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 04 mei 2004 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.

04 mei 2004 22:32

EriC4C schreef:Ander :idea: : hoe is het met jouw "stappenmotor" :?:
Mijn 964 sloeg regelmatig af bij gas loslaten. Dit bleek aan de stappenmotor te liggen. Keuze: vervangen door een nieuwe of (eerst) reinigen. Dat laatste heb ik laten doen, maar sindsdien loopt de motor niet echt lekker stationair :roll: .


Heb je zo dat "wiebelende" toerental ... van 700 naar 1100 en weer terug ... iets in die zin :?:

04 mei 2004 22:37

dirkie schreef:Heb je zo dat "wiebelende" toerental ... van 700 naar 1100 en weer terug ... iets in die zin :?:

Nee, niet zulke grote verschillen (had ik wel vóór het reinigen, het toerental zakte dan dus zelfs zover dat de motor afsloeg voordat de stappenmotor het bij kon regelen). Nu loopt hij "gewoon" niet lekker stationair en lijkt het soms of niet alle 6 de cylinders meedoen :? .

04 mei 2004 22:46

EriC4C schreef:
dirkie schreef:Heb je zo dat "wiebelende" toerental ... van 700 naar 1100 en weer terug ... iets in die zin :?:

Nee, niet zulke grote verschillen (had ik wel vóór het reinigen, het toerental zakte dan dus zelfs zover dat de motor afsloeg voordat de stappenmotor het bij kon regelen). Nu loopt hij "gewoon" niet lekker stationair en lijkt het soms of niet alle 6 de cylinders meedoen :? .


Voor zover ik al gezocht heb kan dit meerdere oorzaken hebbe :!:
Al eens een DME reset geprobeerd :?: Kost nix en kan geen kwaad ... Motor eerst laten warmlopen ... batterij afkoppelen, half uurtje laten staan ... weer aankoppelen ... 3 tal minuten stationair laten draaien ... en dan zoveeeeel mogelijk toeren maken ... al rijdende uiteraard.

Nog een relatief goedkope mogelijke oplossing :arrow: Nieuw DME relais...

Maar als je zegt "lijkt of 1 van de cylinders niet meeloopt" ... injector stuk ... probleem met benzinetoevoer ook mogelijk ... benzinefilter tijdig vervangen :?:

Ik geef je maar een aantal mogelijkheden die ik ook via boeken of verschillende bronnen als feedback heb gekregen ... nogmaals ... ik ben absoluut geen specialist ter zake ...

Maar al deze bovenvermelde kan je makkelijk zelf uitvoeren :!:

Dirk
:wink:

04 mei 2004 23:02

Dirkie, thnx voor de :idea: 's.

dirkie schreef:Al eens een DME reset geprobeerd Kost nix en kan geen kwaad ... Motor eerst laten warmlopen ... batterij afkoppelen, half uurtje laten staan ... weer aankoppelen ... 3 tal minuten stationair laten draaien ... en dan zoveeeeel mogelijk toeren maken ... al rijdende uiteraard.
Had ik dit afgelopen zaterdag maar geweten :lol: ..... stop in Duiven was ruim een half uur, motor was warm ..... en met de toeren daarna zat het ook wel goed. ;)

04 mei 2004 23:02

Kan mij niet helemaal vinden in jouw verhaal Dirk.
(eigenlijk totaal niet, sorry. :D )

Erwin.

04 mei 2004 23:04

Renntech schreef:Kan mij niet helemaal vinden in jouw verhaal Dirk.
(eigenlijk totaal niet, sorry. :D )

Erwin.


Leg eens uit :!: ..... maar wel snel typen hè ;) :lol:

04 mei 2004 23:08

dirkie schreef:
EriC4C schreef:
dirkie schreef:Heb je zo dat "wiebelende" toerental ... van 700 naar 1100 en weer terug ... iets in die zin :?:

Nee, niet zulke grote verschillen (had ik wel vóór het reinigen, het toerental zakte dan dus zelfs zover dat de motor afsloeg voordat de stappenmotor het bij kon regelen). Nu loopt hij "gewoon" niet lekker stationair en lijkt het soms of niet alle 6 de cylinders meedoen :? .



Ik geef je maar een aantal mogelijkheden die ik ook via boeken of verschillende bronnen als feedback heb gekregen ... nogmaals ... ik ben absoluut geen specialist ter zake ...



zoals ik al zei ... ik lees maar ... en krijg maar feedback via Adrian of Rennlist etc ...



:wink:

08 mei 2004 23:10

Ondertussen heb ik die sensor gevonden en hij blijkt wel degelijk naar de haaien :!: Ook met de O² sensor is het niet zo best gesteld ...

Eén en ander kanje makkelijk uitmeten met een digitale multimeter ...

Dus bestellen die handel en vervangen maar en hopen op resultaat ... :?

Dirk
:(

09 mei 2004 5:56

dirkie schreef:Ondertussen heb ik die sensor gevonden

En, waar zit ie dan uiteindelijk? (fotootje)

09 mei 2004 6:09

Renntech schreef:Kan mij niet helemaal vinden in jouw verhaal Dirk.
(eigenlijk totaal niet, sorry. :D )

Erwin.


In het verhaal van het resetten van de DME? Dat verhaal lees ik op smartgroups nl. bijna dagelijks. Erwin, als je je XT'tje weer aan de gang hebt, kan je dan bovenstaande één-regel-statement verduidelijken? :shock: :? :?:

09 mei 2004 12:56

Lou schreef:
dirkie schreef:Ondertussen heb ik die sensor gevonden

En, waar zit ie dan uiteindelijk? (fotootje)


Op cylinderkop 3 ... das de rij aan de bestuurderskant, de eerste te tellen vanaf de voorkant van het voertuig.
Ondertussen ook een vaciumlek gevonden op de vacium-unit op het gashuis.
eea staat verdorie in verbinding met de regelunit van je koplampen :shock: :shock: da was ff schrikken ... die had ik niet verwacht :?
uitgebreide fotoreportage als ik alles demonteer en vervang :wink:
Wacht op onderdelen om gelijk een grote beurt te geven ... Bougies, riemen, verdeelkappen + rotors, enz ... enz ...
Ook ga ik mij wagen aan het stellen van men kleppen ... dit blijkt echt niet moeilijk te zijn ... gewoon koppie erbij houden en over het juiste materiaal beschikken :!:

Dirk
:wink:

Wie niet waagt ... niet wint ...
Of in Holland ... niet schieten is altijd mis ... :lol: :lol:
Laatst bijgewerkt door dirkie op 09 mei 2004 13:04, in totaal 1 keer bewerkt.

09 mei 2004 13:02

horn schreef:
Renntech schreef:Kan mij niet helemaal vinden in jouw verhaal Dirk.
(eigenlijk totaal niet, sorry. :D )

Erwin.


In het verhaal van het resetten van de DME? Dat verhaal lees ik op smartgroups nl. bijna dagelijks. Erwin, als je je XT'tje weer aan de gang hebt, kan je dan bovenstaande één-regel-statement verduidelijken? :shock: :? :?:


Hij heeft het wellicht op, dat Eric zijn "probleem" niet hetzelfde is als het mijne ... ik gaf mogelijkheden die op mijn probleem terugkwamen.

Dat niet meelopen van een cylinder (of het idee ervan) heeft wellicht een andere oorzaak ... ik waag me aan een gokje ... "knocksensors" ...
Maar er zijn er vast nog veeeel meer ...
Heer Renntech ... aan U het woord ... :D :wink:


Dirk
:wink:

PS weet er iemand hoe je de tank ventilatieklep zonder Hammer kan testen :?: :?: :?:
Plaats een reactie