Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Onderhoud in Amsterdam

17 jul 2006 16:04

ik ben op zoek naar een adres in A'dam waar ik mijn 911 uit 81 met een gerust hart in onderhoud kan geven. Er is op dit moment niets stuk, alles werkt, ik moet alleen even nieuwe motorolie erin laten kieperen...

heeft er iemand suggesties/ervaringen? NIet te duur natuurlijk. :D

17 jul 2006 16:20

Soms kom je met de zoekfunktie ook best ver! :salut:

Porsche dealer Amsterdam
(a-point)

Robert Visser in Hilversum
www.carservicevisser.nl

Rob Goossen / Hans Bos in Uithoorn
www.hansbos.nl

Ronald Paul in Alkmaar
www.ropa.nl

Kraan Porsche Service
www.kraanporsche.nl

Om maar wat te noemen!

Waarom niet te duur, trouwens????

Mag goed onderhoud ook niet een paar centen kosten????
Wij willen toch ook allemaal het beste voor onze P??? :wink:

17 jul 2006 16:28

Porsche specialisten.

17 jul 2006 16:33

ik zoek geen dealers e.d. maar meer iemand die alles weet en alles kan maken als dat nodig is. en ja, ik hebal gemerkt dat prijzen voor hetzelfde aardig uiteen kunnen lopen zonder dat het iets opleverde. beetje uitkijken moet je dus wel, vandaar dat ik een abso freak zoek.... een conniasseur!

17 jul 2006 16:34

en daarmee bedoel ik ook iemand die mijn auto kent en waar ik niet een nummer ben...

17 jul 2006 16:49

Volgens mij moet je met het opgesomde lijstje al een heel eind kunnen komen!
Gewoon eens langrijden en een bakkie doen. :idea:
Je merkt vanzelf wel of je ergens wel of niet een goed gevoel bij krijgt!
Met geen van deze bedrijven heb ik overigens ervaring(en).

Zelf heb ik goede ervaringen met Motron.
Maar dat is niet bij jou om de hoek :wink:, dus als je toch een paar kilometers wilt maken voor een echte kenner dan kan je het daar eens proberen of uiteraard bij Erwin van Renntech, ook "best wel" een connaisseur en iig een hele geschikte peer! :wink:

17 jul 2006 19:58

En vergeet ook de Waalgarage (http://www.waalgarage.nl) niet, om de hoek van Amsterdam (Broek in Waterland). Zelf een goede ervaring mee. Idem voor Rob Goossen, meerdere goede ervaringen. :wink:

17 jul 2006 22:17

dzzl schreef:beetje uitkijken moet je dus wel, vandaar dat ik een abso freak zoek.... een conniasseur!


euh, connaisseur of connoisseur :D

18 jul 2006 1:08

2.2VTEC schreef:
dzzl schreef:beetje uitkijken moet je dus wel, vandaar dat ik een abso freak zoek.... een conniasseur!


euh, connaisseur of connoisseur :D


connIAsseur lees ik zelfs... ;-)

18 jul 2006 7:01

ingo schreef:connIAsseur lees ik zelfs... ;-)


Aha, zo'n broodje... :mrgreen:

Afbeelding




On topic: als je niet te duur uit wil zijn (wie wil dat wel?) vraag ik me overigens wel af of je wellicht niet zelf even je olie moet bijvullen...

Horn - die zo technisch is als spruitje Rob H - maar wel olie kan bijvullen

18 jul 2006 11:00

horn schreef:... af of je wellicht niet zelf even je olie moet bijvullen...


Dat doe je met draaiende, warme motor, toch??
En wel zorgen dat je dezelfde olie gebruikt als er al in zit, lijkt me...

(of idd even naar Rob Goossen (of iemand anders van het lijstje)) 8) 8)

18 jul 2006 11:05

ingo schreef:Dat doe je met draaiende, warme motor, toch??

Dat weet dit spruitje dan ook nog wel, en is afhankelijk van het type! :wink:
Bij mijn vorige twee 11jes moets dat inderdaad zo, bij deze met koude en niet draaiende motor! :wink:

18 jul 2006 11:31

Rob Herfst schreef:
ingo schreef:Dat doe je met draaiende, warme motor, toch??

Dat weet dit spruitje dan ook nog wel, en is afhankelijk van het type! :wink:
Bij mijn vorige twee 11jes moets dat inderdaad zo, bij deze met koude en niet draaiende motor! :wink:


Weer wat geleerd. Bij een '81 SC zoals DZZL heeft, nog wel met warme draaiende motor toch...?

18 jul 2006 15:18

ingo schreef:Weer wat geleerd. Bij een '81 SC zoals DZZL heeft, nog wel met warme draaiende motor toch...?

Yep!
Zolang luchtgekoeld gaat dit inderdaad op (warme draaiende motor!).

De watergekoelde (924, 944, 968, 928, Boxster, 996, 997, Cayman, Cayenne) daarentegen koude en niet draaiende motor! :salut:

18 jul 2006 16:38

Rob Herfst schreef:
De watergekoelde (924, 944, 968, 928, Boxster, 996, 997, Cayman, Cayenne) daarentegen koude en niet draaiende motor! :salut:


Tenzij uitgerust met dry-sump neem ik aan (b.v. GT3)...

18 jul 2006 16:41

Devils son schreef:
Rob Herfst schreef:
De watergekoelde (924, 944, 968, 928, Boxster, 996, 997, Cayman, Cayenne) daarentegen koude en niet draaiende motor! :salut:


Tenzij uitgerust met dry-sump neem ik aan (b.v. GT3)...


Klopt de olie van de GT3 wordt nog steeds met draaiende en warme motor gemeten.

18 jul 2006 16:49

ppp 356 schreef:
Devils son schreef:
Rob Herfst schreef:
De watergekoelde (924, 944, 968, 928, Boxster, 996, 997, Cayman, Cayenne) daarentegen koude en niet draaiende motor! :salut:


Tenzij uitgerust met dry-sump neem ik aan (b.v. GT3)...


Klopt de olie van de GT3 wordt nog steeds met draaiende en warme motor gemeten.
`

Is dat zo :?:

(Onder)Blok van een luchtgekoelde?, wat zijn die sterk hé :wink:

18 jul 2006 16:50

Voor de 996 GT3 werd nog steeds de basis van het 964 blok gebruikt.
Enkel de koeling werd verbeterd :mrgreen:

18 jul 2006 21:56

ppp 356 schreef:Voor de 996 GT3 werd nog steeds de basis van het 964 blok gebruikt.
Enkel de koeling werd verbeterd :mrgreen:


Enkel de koeling?

Effe denken.......dus als ik het goed begrijp, en ik leg de tuinslang over de cilinders en zet de kraan open haal ik uit een 964 motor ook 381 pk en draait deze 8200 omw/min en gaat daarbij niet kapot?

:lol:

18 jul 2006 22:00

Rob Herfst schreef:Bij mijn vorige twee 11jes moets dat inderdaad zo, bij deze met koude en niet draaiende motor! :wink:


Oja Rob; in deze moet ook aanzienlijk minder olie... :cheesy:

18 jul 2006 22:33

Renntech schreef:
ppp 356 schreef:Voor de 996 GT3 werd nog steeds de basis van het 964 blok gebruikt.
Enkel de koeling werd verbeterd :mrgreen:


Enkel de koeling?

Effe denken.......dus als ik het goed begrijp, en ik leg de tuinslang over de cilinders en zet de kraan open haal ik uit een 964 motor ook 381 pk en draait deze 8200 omw/min en gaat daarbij niet kapot?

:lol:



dat moesten we dan maar eens gaan doen bij die van mij :lol:


robert
Plaats een reactie