Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Carrera 3,2: Revisie 911 3.2?

21 jul 2006 11:36

Over revisie is hier al veel geschreven. Toch wil ik graag (ook) jullie mening horen. Op mijn 3.2 staat nu bijna 180 k kilometers. Het olieverbruik is ongeveer 1:1200 (valt nog wel binnen de Porschenormen). Verder heb ik motorisch geen enkel probleem. Ik heb al e.e.a. over preventief reviseren gelezen en vraag me nu dus af of ik aan de beurt ben. Een 3.2 vind ik veruit de mooiste Porsche en hoop er nog tot in lengte van dagen in te rijden. Eens zal er dan toch geriviseerd moeten worden, dus waarom dan nu niet preventief. In een gesprek met een specialist gaf deze aan dat revisie best te overwegen valt (ik weet het, commerciële belangen kunnen een rol spelen). Wat is volgens jullie wijsheid? Wachten tot het echt nodig is of nu doen en mogelijk hogere kosten voorkomen? Elke mening stel ik op prijs.

21 jul 2006 11:39

een euro nu is meer waard dan een euro over twee jaar.
als je nu geen problemen hebt (ik weet niet hoeveel km per jaar je rijdt ivm olieconsumptie), zou ik lekker wachten tot het echt nodig is (hoog olieverbruik etc).

Bij een goede revisie gaat toch alles uit elkaar en worden alle draaiende delen vernieuwd/gereviseerd. Derhalve zou mijn keuze zijn om mijn geld niet nu al uit te geven. Maar ik ben dan ook niet technisch onderlegd. Wellicht dat er een technische reden is om het wel nu te doen nu er nog niets aan de hand is.

Maar ik persoonlijk zou lekker wachten tot het nodig was.

21 jul 2006 11:42

W de pundert,

Als dit je grote liefde is -en blijft :roll: - en je hebt het geld....dan zou ik ergens tussen de 180-200k een revisie laten uitvoeren.

Veel later kan weleens duurder uitvallen als ik me het relaas van Erwin nog goed herinner.

Roi

21 jul 2006 11:43

Roi schreef:W de pundert,

Als dit je grote liefde is -en blijft :roll: - en je hebt het geld....dan zou ik ergens tussen de 180-200k een revisie laten uitvoeren.

Veel later kan weleens duurder uitvallen als ik me het relaas van Erwin nog goed herinner.

Roi

Roi, dat was ook mijn gedachte. Alvast wat extra bevestiging dus. :wink:

21 jul 2006 11:53

@Horn: De kosten voor het hogere olieverbruik zijn overkomelijk. Wat je zegt over de waarde van de € is waar, maar relatief zal dat géén rol spelen omdat de kosten van revisie dan ook hoger worden. Bedankt voor je reactie.

21 jul 2006 11:59

Een motor lostrekken die goed loopt en dat olieverbruik heeft :roll: :shock:

Zou net zolang doorrijden tot t laatste,het ergste wat je overkomen kan is een vastloper en ook dan gaat alles er nieuw in... :!: :idea:

21 jul 2006 12:03

ome piet schreef:Een motor lostrekken die goed loopt en dat olieverbruik heeft :roll: :shock:

Zou net zolang doorrijden tot t laatste,het ergste wat je overkomen kan is een vastloper en ook dan gaat alles er nieuw in... :!: :idea:

De vraag voor mij blijft dan of de kosten dan niet relatief veel hoger uit zullen pakken. Daar kan waarschijnlijk niemand een antwoord op geven omdat niet te voorspellen is wanneer de ellende op zal treden. Vandaar toch mijn vraag naar meningen van medeforummers. Die zullen mede bepalend zijn voor mijn actie.

21 jul 2006 12:14

Ok..maar wat rij je per jaar?Als dat bijv 7000 is,voor t gemak x 3 jr,maakt een dikke 20.000 en dat houdt ie wel vol toch?En in 3 jaar kan veel gebeuren[voortschrijdend inzicht in zo.... 8) ]

21 jul 2006 12:19

ome piet schreef:Ok..maar wat rij je per jaar?Als dat bijv 7000 is,voor t gemak x 3 jr,maakt een dikke 20.000 en dat houdt ie wel vol toch?En in 3 jaar kan veel gebeuren[voortschrijdend inzicht in zo.... 8) ]

Daar heb je helemaal gelijk in. In drie jaar kan er veel gebeuren, maar dat geldt ook m.b.t. tot de motor. :oops:

21 jul 2006 12:20

Waarom Revisie als er nog niks aan de hand is :?: .

Kameraad van me rijd een 3.2 met ruim 2 ton op de teller en nog helemaal niets aan de hand.
Ook het olieverbruik is bij hem hetzelfde als bij jouw en dat was bij zijn auto ook al bij 120.000 km.

Dus gewoon doorrijden en goed onderhoud laten uitvoeren

21 jul 2006 12:22

Valentijn schreef:Waarom Revisie als er nog niks aan de hand is :?: .

Kameraad van me rijd een 3.2 met ruim 2 ton op de teller en nog helemaal niets aan de hand.
Ook het olieverbruik is bij hem hetzelfde als bij jouw en dat was bij zijn auto ook al bij 120.000 km.

Dus gewoon doorrijden en goed onderhoud laten uitvoeren

Goed om dit te lezen. Weer een waardevolle bijdrage. :wink:

21 jul 2006 12:27

Ik heb al verschillden motoren laten reviseren, en heb dit nog nooit preventief laten doen. Net voor de laatste revisie van de 356 coupé, moest ik bijna 1 liter bijvullen op 250km, dan wordt het pas tijd voor een revisie :?

Als je weet dat het eraan komt, zou ik lekker wat budget opzij beginnen te zetten, zodanig dat als het echt nodig is, ik op geen eurootje moet kijken, maar een perfecte revisie kan laten uitvoeren.

Misschien rij je nog wel 5 jaar met de motor :idea:

21 jul 2006 12:29

ppp 356 schreef:Ik heb al verschillden motoren laten reviseren, en heb dit nog nooit preventief laten doen. Net voor de laatste revisie van de 356 coupé, moest ik bijna 1 liter bijvullen op 250km, dan wordt het pas tijd voor een revisie :?

Als je weet dat het eraan komt, zou ik lekker wat budget opzij beginnen te zetten, zodanig dat als het echt nodig is, ik op geen eurootje moet kijken, maar een perfecte revisie kan laten uitvoeren.

Misschien rij je nog wel 5 jaar met de motor :idea:

Paul, kun je ook wat zeggen over de kilometerstanden waarop je de revisie hebt laten plaatsvinden?

21 jul 2006 12:31

Ik denk niet dat je een 356 blok kunt vergelijken met een 3.2.

Ikzelf rij nogal sportief met de 356, en ben meestal tussen de 40 en 50k aan de beurt, :cry: kennissen van mij, die veel rustiger rijden, halen tussen de 80 en de 100k :D

21 jul 2006 12:33

ppp 356 schreef:Ik denk niet dat je een 356 blok kunt vergelijken met een 3.2.

Ikzelf rij nogal sportief met de 356, en ben meestal tussen de 40 en 50k aan de beurt, :cry: kennissen van mij, die veel rustiger rijden, halen tussen de 80 en de 100k :D

Thx :salut:

21 jul 2006 19:51

Toen ik mijn 3.2 kocht, had ik een verbruik van ongeveer 1 liter op 3000 km (190.000 kmstand), toen ik hem verkocht ongeveer 1 liter op 1800 km (270.000 kmstand), en nog geen revisie!

Ik zou ook gewoon rustig doorrijden!

Kan mij wel vinden in Ome Piet's voortschrijdende inzicht in zo.... 8)

21 jul 2006 20:15

ik kocht mijn 3,2 en na 2 maanden heb ik haar MOETEN laten reviseren,er was nl een stukje soldeer tin in mijn olieresevoir terecht gekomen.reperatie voordat ik haar kocht. dat stukje heeft mijn hele motorblok gezien,met alle gevolgen van dien. ik was (ik heb haar helemaal in orde laten maken) bijna net zo veel geld kwijt als de aanschaf,dus denk eerst heel goed na wat je (ook in de toekomst wilt).

21 jul 2006 23:05

Ik zou er ook gewoon mee doorrijden als de motor verder goed loopt, mijn 3.2 had 212000 op de klok toen ik hem verkocht en liep perfect. Er rijden genoeg 3.2's rond met hoge km standen zonder dat ze gereviseerd zijn.

21 jul 2006 23:32

@wdePundert,

heb je al eens een serieus analyse/onderzoek gedaan bij welke KM-stand/olieverbruik 3.2 motoren gereviseerd zijn, zoniet, dan roep ik even een 3.2 blok heeft pas revisie nodig bij 280 dK a 300 dK, lijkt me net zo waardevol als bij 180 dK a 200 dK zonder onderbouwing......... :roll: :roll: :roll:

21 jul 2006 23:46

Nou heren kritiekasters,

Lees dit topic nog maar eens....

Compressie en slijtage

Hierin komen kmstanden en revisie ook aanbod ....aan een ieder de keus :wink:

mvgr.

Roi

22 jul 2006 10:32

Elven schreef:Meneer de Pundert,

we spelen met hetzelfde idee....alleen U moet het laten doen, ik doe hetzelf :wink:
Ik ga voor een preventieve revisie tussen 180 en 200K (160 op de klok nu)...dus over twee a drie jaar.
Ben het niet eens met Ome Piet. Als je mankementen voor kunt zijn, zoals een vreter in een of meerdere van die lekker 'goedkope' zuiger-cilindersetjes, zorg er dan voor dat je er op tijd bij bent, anders is het big $$$.

Ik zie het als het behoud van mijn motor, ik wil er nog even mee door totdat ik het opstapje maak naar een 993 TT. :P

Mooi dat U het zelf kunt. Zo handig ben ik helaas niet. Wilt U ons op de hoogte houden van het verloop?
Wim.

22 jul 2006 10:34

jeroenoop schreef:ik kocht mijn 3,2 en na 2 maanden heb ik haar MOETEN laten reviseren,er was nl een stukje soldeer tin in mijn olieresevoir terecht gekomen.reperatie voordat ik haar kocht. dat stukje heeft mijn hele motorblok gezien,met alle gevolgen van dien. ik was (ik heb haar helemaal in orde laten maken) bijna net zo veel geld kwijt als de aanschaf,dus denk eerst heel goed na wat je (ook in de toekomst wilt).

Hoe hoog waren die kosten dan ongeveer? Nu is elke revisie weer anders en kom je andere zaken tegen, dus ook heel verschillende bedragen, maar ik ben toch benieuwd.

22 jul 2006 10:37

WdePundert schreef:Mooi dat U het zelf kunt. Zo handig ben ik helaas niet. Wilt U ons op de hoogte houden van het verloop?
Wim.

Wel een beetje blijven opletten hè, opa (ook al is het cabrioweer)! :mrgreen: :wink:

:arrow: het relaas van mijnheer Elven

22 jul 2006 10:51

Roi schreef:Nou heren kritiekasters,

Lees dit topic nog maar eens....

Compressie en slijtage

Hierin komen kmstanden en revisie ook aanbod ....aan een ieder de keus :wink:

mvgr.

Roi

Een duidelijk antwoord heb ik hiermee niet gekregen. Enerzijds:

Renntech schreef:Als je het technisch bekijkt is ELKE 911 motor rond de 180.000 km echt aan een preventieve revisie toe. :cry:

Anderzijds:
Renntech schreef:Maar als een motor mooi loopt en er wordt niet mee geraced zou ik eerlijk gezegd ook niet te snel een motor uit elkaar halen :mrgreen:

Groeten, Erwin

Uiteindelijk moet ik zelf de beslissing nemen en ik snap dat elke (gewaardeerde) mening weer op andere argumenten en ervaringen gebaseerd is. Toch ben ik blij met alle reacties.
Wim.

22 jul 2006 10:52

Rob Herfst schreef:
WdePundert schreef:Mooi dat U het zelf kunt. Zo handig ben ik helaas niet. Wilt U ons op de hoogte houden van het verloop?
Wim.

Wel een beetje blijven opletten hè, opa (ook al is het cabrioweer)! :mrgreen: :wink:

:arrow: het relaas van mijnheer Elven

Dank je jochie. :wink:
Plaats een reactie