Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Gesloten onderwerp

911 3,0: accu trekt zich leeg ,

22 jul 2006 0:07

hallo met davy . heb me pas een 911 aangeschaft met een 3000 cc motor in . nu ik heb de wagen twee weken en heb er al problemen mee !! eerst en vooral zette ik hem stil na een rit en kreeg m 10 minuten later niet meer gestart ! startkabels er aan en hij starte direct ! ik kom thuis en hij deed weer perfect normaal ! vandaag gaan rijden opeens toerenteller weg , radio uit ! hupla weer van dat kom thuis batterij leeg niet meer aan de gang te krijgen ! wat kan dit zijn ? nu men 2de probleem hij loopt heel onregelmatig in toeren en valt af en toe stil en stottert soms op hoog toeren bij het optrekken ! ook knalt hij soms hevig uit de uitlaat en ruikt enorm naar benzine ! hoop dat jullie me kunnen helpen want men porsche avontuurtje begint me al een beetje men strot uit te komen ! :(

22 jul 2006 0:23

schuur schreef:hallo met davy .


Hé hallo, met Horn. :wink:



schuur schreef:hoop dat jullie me kunnen helpen want men porsche avontuurtje begint me al een beetje men strot uit te komen ! :(


Voor aanschaf een aankoopkeuring gedaan? :roll:

Zo nee, dan verbaast het me niet dat je dergelijke ellende tegenkomt. er is een hoop kaf te koop (helaas meer dan koren) en dergelijke problemen komen vaker voor. Kosten ook meestal een hoop geld. Ik hoop dat dat je bespaard blijft...




probleem van niet meer starten na het rijden zou aan een defecte dynamo kunnen liggen (laadt niet meer op tijdens het rijden).

Toerenteller weg? die heeft volgens mij weinig met je accu te maken. Radio wel.

Je overige motorische klachten klinken serieus. Daar zou ik persoonlijk dan ook een serieus iemand (porsche specialist) naar laten kijken.

22 jul 2006 0:46

Als je binnen twee weken al van deze problemen hebt dan zaten ze er al in toen je hem kocht lijkt mij. Vooral de motorische klachten klinken niet als zaken die zomaar spontaan kunnen optreden. Daar zit een historie aan vast.

Zoals als Horn als vroeg, aankoopkeuring gedaan?

Het klinkt serieus en ik zou er inderdaad door een echte Porsche specialist naar laten kijken en een diagnose stellen.

22 jul 2006 1:35

mhoeneveld schreef:Als je binnen twee weken al van deze problemen hebt ....



... vraag ik me af of je aanspraak kunt maken op garantie bepalingen :idea: :shock:

22 jul 2006 7:53

Olaf schreef:
mhoeneveld schreef:Als je binnen twee weken al van deze problemen hebt ....


... vraag ik me af of je aanspraak kunt maken op garantie bepalingen :idea: :shock:


tenzij bij particulier gekocht? of bij B. de Haas... :?

22 jul 2006 10:50

heb die particulier gekocht van eene ' porschefreak ' yeah right ! dikke zeveraar is het ja ! die zwarte lip vooraan tussen de bumper en motorkap ontbrak ook en die zou hij me direct bezorgen ! nog niks gezien ! nee men geduld is op die kerel gaat deze week een bezoekje mogen verwachten van mij ! in ieder geval ik heb al spijt dat ik men m3 heb weg gedaan voor deze 911 ! dit is men eerste porsche , mijn droomauto en nu al direct dit allemaal :( in ieder geval hij moet gemaakt worden zowiezo ! hoe zit dat bij zo eene met die dynamo ? heb bitter weinig kennis van porsche , ander auto,s is geen probleem . alvaste hartelijk bedankt voor de reacties ! grtz schuur

22 jul 2006 12:02

Vaak volstaat het al om een nieuwe accu te plaatsen, bron van vele kwalen.

Het eerste wat je zou kunnen doen is, om met een simpele meter de laadstroom te controleren, Deze moet zo'n 14 - 14,2 volt zijn.

22 jul 2006 12:12

schuur schreef:... mijn droomauto ....

als je het zo aanpakt had je beter kunnen blijven dromen; nu is het met schrik wakker worden na een nachtmerrie 8)

Rick schreef:Vaak volstaat het al om een nieuwe accu te plaatsen...

'Vaak' is vaak de vraag :idea: De accu is waarschijnlijk leeg; of deze dan ook kapot is is de :?:

22 jul 2006 12:15

Rick schreef:Vaak volstaat het al om een nieuwe accu te plaatsen, bron van vele kwalen.

Het eerste wat je zou kunnen doen is, om met een simpele meter de laadstroom te controleren, Deze moet zo'n 14 - 14,2 volt zijn.


Gewoon met stationair draaiende motor eventjes op de accu polen meten. Geeft ie gewoon 12v dan is het niet goed, dan laad ie niet bij.

Controlleer ook de verbinding tussen accu, startmotor en dynamo. (doormeten met een multimeter).

22 jul 2006 12:26

ik meet maar 6 dus .. ik ga nu even vertrekken naar een specialist ik hou jullie op de hoogte ! grtz

22 jul 2006 13:10

Heeft een 911 van '78 nog een 6 volts installatie :?: :roll: :shock: :wink: :wink: :wink: voor er serieuze reacties komen 3 knipoogjes 8)

22 jul 2006 13:12

Paul van Engelen schreef:Heeft een 911 van '78 nog een 6 volts installatie :?: :roll: :shock: :wink: :wink: :wink: voor er serieuze reacties komen 3 knipoogjes 8)

Nee, twee accu's in serie geschakeld. :wink:

22 jul 2006 13:49

schuur schreef:hoe zit dat bij zo eene met die dynamo ? heb bitter weinig kennis van porsche , ander auto,s is geen probleem .


Net als bij andere auto's. Dynamo laadt de accu op als je rijdt... :shock: :? :roll:


Slimme zet om (alsnog) naar de specialist te gaan. Wel een Porschespecialist mag ik hopen? :roll:
Beter ten hele gekeerd dan ten halve gedwaald, zei de dikke wijze chinees.

Ik denk overigens dat je bij de koop van een auto van een particulier geen poot hebt om op te staan. What you see is what you get, for the price you paid. Dus je kan hem wel met een bezoekje vereren, het zal je weinig brengen. Blijkt maar weer eens hoe belangrijk een AKK is VOORDAT je een Porsche koopt. Het is zoals Meneer van Engelen zegt: een droom kan zomaar in een nachtmerrie veranderen... :evil:

22 jul 2006 14:22

Paul van Engelen schreef:Heeft een platgeslagen kever van '78 nog een 6 volts installatie :?:


Nope ... dat is met modeljaar '73 veranderd :wink: :cheesy:

22 jul 2006 16:44

zaterdag moet ik hem binnen doen voor een volledige check up bij havik ( rob van kol ) het accu probleem was volgens hem de alternator en het raar draaien kan verschillende oorzaken hebben maar moest me er niet teveel zorgen om maken . als hij maar gemaakt is dan ben ik tevreden ! grtz schuur

22 jul 2006 17:42

Die 6volt is met draaiende motor??

Probeer hem anders eens op te laden via een druppellader. Kan ook gewoon zijn dat de accu dood is (had ik ook, 2x starten en accu was leeg dus maar vervangen).

22 jul 2006 17:55

schuur schreef:het raar draaien kan verschillende oorzaken hebben maar moest me er niet teveel zorgen om maken . als hij maar gemaakt is dan ben ik tevreden ! grtz schuur



$$$$$$

ik hoop voor je dat het meevalt.


robert

23 jul 2006 18:57

Olaf schreef:
Paul van Engelen schreef:Heeft een platgeslagen kever van '78 nog een 6 volts installatie :?:

Nope ... dat is met modeljaar '73 veranderd :wink: :cheesy:

Nope..... :!:
Heb het speciaal opgezocht om zeker te zijn en Peter schrijft bij de eerste '11' dat in '68 al een 12V 48Ah accu werd gemonteerd :idea: :P :wink:

26 jul 2006 13:26

men avontuurtje is nu helemaal over vrees ik ! van twee naar drie doorgetrokken en plots hield m in , zet m in vier niks kracht meer terug naar 3 boem een hoop witte domp uit de uitlaat en over en out met de porsche !! motor zal wel bijna vastgelopen zijn hij start nog ja maar een hoop rook ! dus bij deze wie heeft een 3 liter blok liggen of wie heeft intresse in de porsche zo kapot ben het kotsbeu :twisted:

26 jul 2006 13:30

Paul van Engelen schreef:Heb het speciaal opgezocht om zeker te zijn en Peter schrijft bij de eerste '11' dat in '68 al een 12V 48Ah accu werd gemonteerd :idea: :P :wink:


Je moet niet alles geloven wat Peter schrijft :wink: maar je hebt ongetwijfeld gelijk

26 jul 2006 13:48

schuur schreef:men avontuurtje is nu helemaal over vrees ik ! van twee naar drie doorgetrokken en plots hield m in , zet m in vier niks kracht meer terug naar 3 boem een hoop witte domp uit de uitlaat en over en out met de porsche !! motor zal wel bijna vastgelopen zijn hij start nog ja maar een hoop rook ! dus bij deze wie heeft een 3 liter blok liggen of wie heeft intresse in de porsche zo kapot ben het kotsbeu :twisted:

Dat is balen zeg, maar de motor zal toch nog wel gereviseerd kunnen worden? Dat kost best een aardige cent, maar als je daarmee je P. kunt redden? :cry:

26 jul 2006 14:56

schuur schreef:men avontuurtje is nu helemaal over vrees ik (...)

(...) of wie heeft interesse in de porsche zo kapot ben het kotsbeu :twisted:


Jemig Davy/schuur, wat een ellende; het klinkt alsof je een behoorlijk oor is aangenaaid. Achteraf is natuurlijk makkelijk te zeggen dat je een AKK had moeten doen of dat je iig een expert mee had moeten nemen, maar je zit er nu wel mooi mee. Ik hoop dat er nog iets van te maken is.... :(
Sterkte en veel succes!

26 jul 2006 20:12

Oke, de motor rookt, maar hoor je ook kniftige mechanische/ratelende/rammelende geluiden?

Misschien valt het wel mee, misschien ook niet. Is zonder de auto te zien moeilijk te beoordelen, kan net zo goed een defecte benzinepomp zijn.

Ik neem aan dat de dynamo vervangen is, voordat je weer bent gaan toeren.

26 jul 2006 23:58

Rick schreef:Ik neem aan dat de dynamo vervangen is, voordat je weer bent gaan toeren.


Wat ik lees dus niet. Zou zaterdag naar de specialist gaan. Maar tot die tijd kennelijk gewoon door blijven rijden. Knallende uitlaat, ruiken naar benzine, onregelmatig lopen en stotteren en af en toe stilvallen zou voor mij een reden zijn om even niet meer met een auto te rijden. Als je dat alsnog wel doet met een auto waar je a. geen verstand van hebt en waar je b. niet van weet wat er mee mis zou kunnen zijn is dit een bewust genomen risico.

Beste schuur, hoe ongelofelijk kl*te ik het ook voor je vind - ik vind het ook niet heel slim gedaan. :evil:

27 jul 2006 10:10

het stotteren was opgelost ondertussen , de delco was slecht en eene bougiekabel gaf slecht door ! hij liep perfect de laatste dag bleef mooi op 1000 toeren draaien dus dat probleem was opgelost en nu tja afwachten he deze namiddag komt er iemand kijken die intresse heeft al . nu volgens mij is er een sigment afgebroken , de motor is ook warm geworden had 130 graden toen het gebeurde , had dat niet gezien . en heb het al een paar keer gehad vroeger met men opel 16 v blokken en 9 kans op 10 zal de cilinder wel weer ovaal geworden zijn en zal het met hoonen niet meer op te lossen zijn ! nee ik ben het beu doe m weg en ga nog een tijdje door sparen voor een fatsoenlijke porsche en tegen die tijd hier op het forum aanspraak maken en jullie vertrouwen om mij eene goeie 911 te bezorgen ! in ieder geval bedankt voor de vele reactie,s en hopelijk blijft jullie deze ellende bespaart met jullie porsche,s ! grtz schuur :wink:
Gesloten onderwerp