Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Turbodruk verhogen d.m.v. andere wastegate turbodrukveer

27 jul 2006 12:27

Ik lees hier her en der dat de turbodruk van een 911 Turbo verhoogd
wordt d.m.v. de vervanging van de standaard wastegate-veer door een
zwaardere veer ("RufBTR" schijnt dit gedaan te hebben)

Ik snap dat dit - a.g.v. het later openen van de wastegate-klep - zorgt
voor een hogere turbodruk, maar kan dit geen kwaad? Je verhoogt
tenslotte de turbodruk zonder dat hierbij aanpassingen gedaan worden
aan het mengsel, het ontstekingstijdstip etc..

Bij welke turbodruk ligt de fuel-cut van een 964 Turbo?

27 jul 2006 12:50

Ruud,

bij mijn 930 heb ik nog veel meer aangepast dan alleen maar een andere turbodruk veer.

Ik heb 3,4 liter cilinders + zuigers met een hogere compressie verhouding, grotere intercooler, andere turbo, co is hoger afgesteld zo rond de 3,5 ipv de standaard 1,5 - 2,5. blowoff valve en ga zo nog maar even door.

dus je zal wel wat meer moeten veranderen om het betrouwbaar te houden.

30 jul 2006 19:59

Ik heb bij de laatste grote beurt er ook zo'n 1 bar veer in laten zetten. Volgens mij was bij een 930 de druk max 0.8 bar en bij de 965 0.7 bar toen ze uit de fabriek kwamen.
Volgens mij :roll: scheelt het wel iets bij het optrekken op hoge snelheid en het schopje in de rug :wink:
Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat de brandstofpomp bij 1.5bar wordt stopgezet maar da's even een gokje. Ik zou zeker niet voor meer dan die 1 bar gaan bij een standaard motor zonder verdere aanpassingen. Op het amerikaanse rennlist forum heeft volgens mij iedereen met een turbo zo'n 1 bar veer d'r in gezet :lol:
Plaats een reactie