05 aug 2006 21:14
05 aug 2006 21:26
05 aug 2006 22:26
06 aug 2006 9:19
Elven schreef:Nicolo,
laat eens een 'real life' oliedruk meting met een gecalibreerde oliedrukmeter (eentje die dus niet electrisch meet) doen!
En trek dan conclusies....
btw/zum Beispiel, als ik m'n richtingaanwijzer aanzet, varieert de oliedruk een halve bar (50Kpa) op de meter...pfff, ik lig er niet wakker van.
06 aug 2006 9:33
Nicolò schreef:Elven schreef:Nicolo,
laat eens een 'real life' oliedruk meting met een gecalibreerde oliedrukmeter (eentje die dus niet electrisch meet) doen!
En trek dan conclusies....
btw/zum Beispiel, als ik m'n richtingaanwijzer aanzet, varieert de oliedruk een halve bar (50Kpa) op de meter...pfff, ik lig er niet wakker van.
@Elven:
Het gaat mij niet om een variatie in oliedruk, het is juist zo dat vanaf 2.000 toeren de oliedruk stijf op 5 staat en daar niet meer vandaan komt (tenzij de toeren een stuk onder 2.000 terugzakken).
Elven schreef:Nicolo,
laat eens een 'real life' oliedruk meting met een gecalibreerde oliedrukmeter (eentje die dus niet electrisch meet) doen!
En trek dan conclusies....
btw/zum Beispiel, als ik m'n richtingaanwijzer aanzet, varieert de oliedruk een halve bar (50Kpa) op de meter...pfff, ik lig er niet wakker van.
06 aug 2006 9:39
wolf schreef:Probleem zit in je elektronica, zender? Even door laten meten.
Welke ellende kwam je verder nog tegen bij je beurt?
06 aug 2006 9:42
Meneer aard schreef:Nicolò schreef:Elven schreef:Nicolo,
laat eens een 'real life' oliedruk meting met een gecalibreerde oliedrukmeter (eentje die dus niet electrisch meet) doen!
En trek dan conclusies....
btw/zum Beispiel, als ik m'n richtingaanwijzer aanzet, varieert de oliedruk een halve bar (50Kpa) op de meter...pfff, ik lig er niet wakker van.
@Elven:
Het gaat mij niet om een variatie in oliedruk, het is juist zo dat vanaf 2.000 toeren de oliedruk stijf op 5 staat en daar niet meer vandaan komt (tenzij de toeren een stuk onder 2.000 terugzakken).
Is dat met koude motor of gewoon warm?
06 aug 2006 9:42
06 aug 2006 10:44
06 aug 2006 11:00
06 aug 2006 14:07
Meneer aard schreef:Volgens mijn vergeet je een koperen ring er tussen tegen het lekken.. (wel een nieuwe of de oude uit gloeien).
06 aug 2006 17:29
06 aug 2006 19:14
Dick schreef:Nee, er loopt geen sloot olie weg.
Wel moet ik zeggen dat je er een beetje K*%$#@ bij komt met je steeksleutel...
Ik heb er destijds een oude steeksleutel voor "verbouwd" (warm gestookt, verbogen). Momentsleutel niet nodig; gewoon goed vast zetten, lekt niet zo snel hoor... zeker niet als je een nieuwe koperen ring gebruikt.
Succes,
Dick
06 aug 2006 20:43
06 aug 2006 21:17
rolkooi schreef:[gaat het nu als je p gewoon draait hoeveel druk dan en bij 120kmu hoeveel dan
06 aug 2006 22:06
06 aug 2006 22:11
rolkooi schreef:[bij mij is dit ook zo maar ze zeggen als je 120kmu dat hj 4.5 5 druk moet hebben bij mij is dat dan 3.5 druk maar heb dan ook nog meer 3000toeren ik weet het niet meer ]
06 aug 2006 22:11
07 aug 2006 21:58
Elven schreef:Nicolò schreef:Met contact aan en motor uit, wordt keurig 0 aangewezen.
Iets onder de 1 bij hete motor en stationair, verder weer een druk van ongeveer toeren/1.000+1.
Heeft iedereen dat?
Hey Nicolo,
onderweg vandaag dacht ik aan je post betreffend de oliedruk en heb even mijn oliedruk gecheckt bij de diverse toerentallen.
Zoals je het boven omschrijft klopt het wel, maak je geen zorgen man!
Maar nogmaals, die meters zijn niet al te nauwkeurig.
Groet, Henny.
15 aug 2006 23:15
16 aug 2006 10:36
MR-911 CABRIO schreef:Kan iemand mij vertellen waar deze sensor zit bij een 3.2.
Alvast bedankt
16 aug 2006 19:31