Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

chiptuning

09 mei 2004 12:30

Iemand bekend met dit bedrijf? Chippoint, jongens die zeggen dat ze voor 400 euri 25% meer trekkracht uit mijn P kunnen halen en hem ook nog eens 5 - 10% zuiniger kunnen maken.
Zoals Jeroen (dacht ik) ooit zei: if it sounds too good to be true, it most of the time IS too good to be true... maar je weet nooit?

09 mei 2004 15:40

Gezien het feit ze ook deze kunnen tunen: Leon 2.5 TDi V6
Zou ik zeggen: links laten liggen.. (want een Leon is er nooit geweest met een V6 diesel! Al lijkt me dat helemaal machtig ;) )

Nog iets wat me opviel, in de marktplaats advertentie die ze hebben staan, staat een telefoonnummer met 077-... en ze zitten in Breda.. Laatste keer dat ik mijn nummer controleerde begon het met 076-... :mrgreen:

Re: chiptuning

10 mei 2004 17:56

horn schreef:Iemand bekend met dit bedrijf? Chippoint, jongens die zeggen dat ze voor 400 euri 25% meer trekkracht uit mijn P kunnen halen en hem ook nog eens 5 - 10% zuiniger kunnen maken.
Zoals Jeroen (dacht ik) ooit zei: if it sounds too good to be true, it most of the time IS too good to be true... maar je weet nooit?


Hornnnnnnn :!: :!:

weet je wat dit kost als je dit effectief wil halen :?: :?:
Vermenigvuldig je 400€ dan maar met factor 10 ... minstens :!:

Als forumjunkie en smartgroup/rennlist forum-lezer-gebruiker zou je toch beter moeten weten ... :D :wink: :wink: :D


Dirk
:wink:

10 mei 2004 18:14

Beste Dirk,

Als je mijn post leest zie je hopelijk dat ik het ook niet vertrouw en van mening ben dat het 'too good to be true' is. Maar je weet nooit, voor hetzelfde geld krijg je een post van een ervaren rot die zegt "oja, dát was nou dat bedrijf waarvan ik niet meer op de naam kon komen. Goede betrouwbare tent die doen wat ze beloven..."

Maak je geen zorgen, dit soort dingen ga ik echt niet in een vlaag van verstandsverbijstering doen hoor! En na Zolder heb ik ook niet echt de schreeuwende behoefte aan meer PK's 8)
Maar ik kwam die tent tegen op marktplaats en wil er dan even het fijne van weten, "pick your brains" zo gezegd. :twisted:

02 jun 2005 21:48

Is er 1 jaar later al iemand die bij chippoint geweest is?
Een stuk goedkoper dan de Duitse concurrent in ieder geval.

02 jun 2005 21:51

oude koeien??????????

02 jun 2005 21:55

ja geeft toch nie...
Liep net tegen chippoint aan. Ben benieuwd of ze wat goeds doen.

03 jun 2005 0:07

Ik heb geen ervaring met de P, maar eb vorige week de A4 2.5TDi en de A6 3.0 Tdi laten doen door deze kerels. Komen in België trouwens aan huis. De A4 valt mee, maar de A6 is echt verbluffend. :D

De A6 3,0 TDI 211cv +42cv +68Nm
De A4 2,5 TDI (V6) 163cv +33cv +68Nm

http://www.power-plus.be/

03 jun 2005 6:21

TDI'tjes zijn dan ook het "makkelijkst" te "chippe" ...
Altijd resultaat ... maar voor hoelang ... valt nog af te wachten ... :wink:

Hadden ze dan ook een vermogensbank bij PPP als ze je karretjes zijn komen chippe :?:

Wel leuk dat het gevoel/resultaat zo verbluffend is :!:


Maar ehh ... een P ... ech nie laten doen bij zo'n gasten ...



Dirk
:wink:

03 jun 2005 6:56

Wow, 160 NM erbij voor 400 euri's.. :lol:

03 jun 2005 8:07

Dirkie schreef:Wel leuk dat het gevoel/resultaat zo verbluffend is


Dirk, het resultaat is zo enorm bij de A6 dat er echt geen vermogensbank nodig is.
Ik rij ruim 70.00 km met dat mazoutstoofje en wet echt wel dat het niet enkel om een gevoel gaat.
Je mag natuurlijk niet vergeten dat een 3.0Tdi hier in dit apenland af fabriek al 14pk moet inleveren tegenover de rest van de wereld.

03 jun 2005 9:52

dirkie schreef:TDI'tjes zijn dan ook het "makkelijkst" te "chippe" ...
Altijd resultaat ... maar voor hoelang ... valt nog af te wachten ... :wink:

Vanwege de "T" en niet noodzakelijk de "D". ;) :^:

03 jun 2005 14:07

@ PPP ... bedoel er maar mee dat die gasten graag overdrijven ... dat je A6 een stuk sneller is dan voorheen ... daar twijfel ik echt nie aan :wink:

eneuuu de 14pk minder ... weer een fiscale zet veronderstel ik :roll: :?:



Dirk
:wink:

03 jun 2005 14:35

Bij mijn vorige BMW 525TDS een powerbox laten zetten
ging van 143 naar 173Pk en vanb 280nM naar 360nM.
Het verschil is zoals Paul schrijft enorm voelbaar.
Ik heb met deze powerbox 140.000km (bovenop de 180.000 die hij al had) gereden zonder één enkel probleem en straffer nog. Ik had een knop om de box enkel in te schakelen als ik hemnodig had doch deze zette ik enkel nog uit als de vriedndin er mee reed in de sneeuw. Het verbruik metpowerbox was 1 liter/100km minder dan zonder.
Nu nog de tijd vinden om de powerbox in deze wagen te laten inbouwen :wink:

03 jun 2005 16:36

dirkie schreef:@ PPP

eneuuu de 14pk minder ... weer een fiscale zet veronderstel ik :roll: :?:



Dirk
:wink:


14 pk het verschil tussen BIV €2500 of €5000

03 jun 2005 19:37

en wat is een pow(d)erbox?

03 jun 2005 19:45

Powerbox

Een Powerbox ook wel Dieselstekker genoemd is een elektronische module die geplaatst wordt tussen of aan de bedrading van de originele ECU. Een Powerbox veranderd signalen die van of naar de ECU gaan en geeft "valse" meetwaarden door aan de ECU. In sommige gevallen zonder medeweten van de ECU. Hierdoor kunnen motorbeveiliging en andere controlesignalen verstoord raken. De goedkopere Powerboxen zorgen voor een ongecontroleerde diesel inspuiting met als gevolg een onevenwichtige vermogens- en koppeltoename en een enorme rook- en roetuitstoot. Bij Chiptuning of OBD-tuning zijn de mogelijkheden veel groter dan bij het plaatsen van een Powerbox. Doordat Chiptuning zich baseert op de originele kenvelden, is het mogelijk om wijzigingen door te voeren aan alle kenvelden en niet slecht aan één kenveld zoals dat bij vele andere tuningsystemen (Powerbox) vaak het geval is. Het voordeel van een Powerbox is dat het eenvoudig is te verwijderen en meestal overplaatsbaar is naar een andere soortgelijke auto.

04 jun 2005 9:09

Even mijn ervaringen over chiptunen:
Ik heb diverse auto's laten chippen door EMS in Nieuw Bergen en het resultaat was altijd geweldig voor redelijk geld.
Impreza van 218 naar 250 pk
Golf tdi van 90 naar 130 pk
en mijn laatste auto een Passat tdi v6 van 150 naar 190 pk :D

Ik heb hem gevraagd of ik mijn Boxster 2.7 kon laten chippen maar het antwoord was dat deze motoren al dusdanig opgevoerd zijn dat dit weinig zin meer heeft.
Geeft niet, ik heb meer dan voldoende power en heeeeeeeel veel plezier met de P

chip

04 jun 2005 22:13

Volgens mij moet een 911 (die van mij wel) eerst een dubbele uitlaat, en dan pas chippen, dat heeft veel meer resultaat. Het vermogen stijgt niet zo heel erg, maar het bokken bij gas loslaten wordt minder en het heeft wat meer koppel in het middengebied en niet meer het bekende 3000 rpm gat:
Ik ben ook al een tijdje aan het orienteren. Voor p911 chips moet je eens zoeken bij rennlist.com onze amerikaanse evenknie, Daar doen ze veel met 911chips.com Website ziet er zeer goed uit en ze sturen ook naar europa. Ik heb ze wel eens info gevraagd en ze antwoorden direkt en zeer uitgebreid. Prijzen zijn ook goed. Zie hun antwoord beneden:

"Hi Sev,

Thank you for the kind words. Generally you car will gain about 10-12
hp throughout the rpm range, with about a 20-25 hp gain typically after
6000 rpm. The part throttle hp and torque gain though is much greater,
and generally increased by 20% especially in the low and mid end rpm
range, which increases throttle response significantly, throttle
steering capabilities, and eliminates the sub 4k lag that is typical of
the stock chip. Take a look at some of the dyno charts listed on the
site: http://www.911chips.com/dyno.html These are typical of the gains
you should expect.

Much time has been spent optimizing the programming to extract as much performance attainable from the 3.2 motors. I don't think you will find a better chip, I have most all of them here. You are welcome to try out the chip and if for any reason you are not satisfied, or it doesn't work
out for you for any reason, just return it for a full refund. If you have any other questions, or if I can be of further assistance, feel free to ask me.

Best regards,
Steve Wong

Ik hoop dat je er iets mee kan!

Re: chip

04 jun 2005 23:27

sev schreef:Ik ben ook al een tijdje aan het orienteren. Voor p911 chips moet je eens zoeken bij rennlist.com onze amerikaanse evenknie, Daar doen ze veel met 911chips.com Website ziet er zeer goed uit en ze sturen ook naar europa. Ik heb ze wel eens info gevraagd en ze antwoorden direkt en zeer uitgebreid. Prijzen zijn ook goed.


Heel mooi allemaal maar is er nu niemand die z'n 3.2 inmiddels ook echt heeft laten voorzien van zo'n chip? Ben vooral benieuwd naar praktijk ervaringen.

05 jun 2005 0:59

Alleen een chip haalt geen ene r**t uit op een atmosferische elfer ...
Ja .... peekaatje of 10 a 12 ... cool ... gaat echt een wereld van verschil zijn op de plm 250 die je er al hebt ... :roll:

Om resultaat van een chip te hebbe moet je echt nog wel een aantal andere zaken wijzigen ... en ZEKER niet alleen het uitlaatje ... wat een ONZIN seg ...



Dirk
:wink:

05 jun 2005 1:14

niemand de tests gelezen van de 997S die in duitsland door een vijftal tuners aangepakt werd?
maximum + 30PK en uiteindelijk op circuit bijna niets of zels helemaal NIET sneller dan het origineel :roll:

05 jun 2005 9:06

waar vinden we die test?

05 jun 2005 11:27

dirkie schreef:Alleen een chip haalt geen ene r**t uit op een atmosferische elfer ...
Ja .... peekaatje of 10 a 12 ... cool ... gaat echt een wereld van verschil zijn op de plm 250 die je er al hebt ... :roll:

Om resultaat van een chip te hebbe moet je echt nog wel een aantal andere zaken wijzigen ... en ZEKER niet alleen het uitlaatje ... wat een ONZIN seg ...



Dirk
:wink:



Klopt denk ik wel voor een 964. De DME die in 1984 in de 911 kwam was afgesteld om ook op normaal te kunnen rijden. Bovendien merk je dat ie heel grof is afgesteld. Filerijden is lastig omdat bij gas loslaten de kraan dicht gaat. Ik kan me best voorstellen dat daar iets te verbeteren is. Het topvermogen zal niet zoveel toenemen denk ik, dat ben ik wel met je eens....Ik denk dat ik na de zomer een keer zo'n chip ga bestellen.

06 jun 2005 21:21

Nou - houd ons op de hoogte.
Plaats een reactie