Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Upgrade

11 mei 2004 15:43

Kan iemand mij vertellen wat voor een modificatie's ik kan doen aan mijn P zodat deze wat sneller en soepeler e.d. word......Zonder dat dit al te veel geld kost. (het vervangen van een compleet uitlaatsysteem bijv. heb ik geen geld voor op het moment). Ik heb al iets gehoord over een open air luchtfilter.......is dat wat?.....en chiptunen gaat neem ik aan niet op een P uit 1980.... Het gaat trouwens om een 911 sc 3.0 Targa...

Re: Upgrade

11 mei 2004 16:15

Bas schreef:Kan iemand mij vertellen wat voor een modificatie's ik kan doen aan mijn P zodat deze wat sneller en soepeler e.d. word......Zonder dat dit al te veel geld kost. (het vervangen van een compleet uitlaatsysteem bijv. heb ik geen geld voor op het moment). Ik heb al iets gehoord over een open air luchtfilter.......is dat wat?.....en chiptunen gaat neem ik aan niet op een P uit 1980.... Het gaat trouwens om een 911 sc 3.0 Targa...


Bas,

Het enige wat ik je hierover kan vertellen is dat een luchtfiltertje eigenlijk bitter weinig tot nix uithaald ...
Ik heb zowat alle mogelijke configuraties op mn 964 uitgeprobeerd met enkel het geluid als grote verschil. Sterker nog ... een "open" filter in mijn kar gaf duidelijk vermogensverlies :!: reden :arrow: aanzuiglucht veeel warmer :!:
Kheb er nu ook een K&N inzitten maar met een combinatie van een heleboel andere dingen en het originele gesloten luchtfilterhuis.

Mijn advies .... doorsparen voor degelijke upgrade.
Pk's kosten jammer genoeg geld ... veeeel geld ...

Dirk
:wink:

11 mei 2004 16:29

NOG sneller :?: :wink:

:idea: K&N vervangingsfilter altijd monteren :!:
Dus niet het open systeem, maar eenvoudig het luchtfilterelement vervangen door een K&N-filterelement. Heb dat al een aantal maal bij diverse auto's gedaan en ja, ook bij mijn 964. Kost niet zo veel en de motor pakt gevoelsmatig net iets lekkerder op :lol: ..... vermogenswinst moet je er niet van verwachten.

:arrow: Extra vermogen voor weinig geld bestaat niet :!:

11 mei 2004 16:53

+ nog wat gaten maken in je luchtfilterhuis.
En idd. goedkope pk's bestaan niet, zker niet bij Porsche.
Dus doorsparen, en een potentere Porsche kopen.
Nog betere investering ook.

11 mei 2004 18:20

En een dagje je Porsche uitlaten op bv. Zolder. Mijn Porsche (wellicht door de tip) rijdt een stuk feller nadat ik er wat kilo's rubber afgeschud heb :lol: . Schakelt later en trekt langer door in een versnelling. Heb geen idee waarom en heb in het verleden al heel veel verschillende elkaar tegensprekende verhalen gehoord over dme reset, lerende tiptronics, spirited drives etc etc, maar ik ben blij met de respons van mun tippie na dat dagje boenderen! :D

11 mei 2004 18:36

Hallo Bas,

Bel mij maar eens een keer, ik kan je alles vertellen over een SC motor en wat je moet doen om er een nog fijnere motor van te maken. Het gaat te ver om alles hier even neer te typen.

Groeten, Erwin.

11 mei 2004 19:06

RS-R schreef:+ nog wat gaten maken in je luchtfilterhuis.


Niet handig bij een Sc ... regenwater

11 mei 2004 20:58

Olaf schreef:
RS-R schreef:+ nog wat gaten maken in je luchtfilterhuis.

Niet handig bij een SC ... regenwater

Ik dacht het, jij zegt het!
SC valt niet veel aan te tunen, andere uitlaat misschien? (maar daar waren de budgetten nog niet voor rond)... Optie'tje: luchtpomp afkoppelen? (zie foto van mijn motor in mijn personal album! pomp aan de linkerkant!)

Maareh, heb je meer vermogen nodig dan? Je trekt met je SC'tje VEEL kwijt op het moment hoor... Ik denk dat je niet "echt" verschil kan boeken op een SC-blok, of zie ik dat verkeerd? (Erwin?)

11 mei 2004 23:04

Erwin schreef:Hallo Bas,

Bel mij maar eens een keer, ik kan je alles vertellen over een SC motor en wat je moet doen om er een nog fijnere motor van te maken. Het gaat te ver om alles hier even neer te typen.

Groeten, Erwin.

Trek de beurs maar.

11 mei 2004 23:51

Klinkt goed allemaal......Het is voor mij niet de bedoeling om nou een berg pk`s meer te krijgen...maar misschien dat er een aantal dingen zijn die gewoon standaard vervangen moeten worden om de boel wat soepeler te laten draaien....Zoals ik al in een anderwerp verteld heb ben ik een leek v.w.b. motoren. Het is ook altijd fijn te weten wat nou juist wel of juist niet te doen.....Heb al een hoop tips gekregen van mensen die nou niet echt veel verstand van auto`s (naar mijn mening) Ik heb het idee dat er hier op het forum echte kenners zitten die i.i.g de ins en outs van een P weten. :D (ennuh renntech....welk nummer? :wink: )

12 mei 2004 2:02

Bas, probeer je auto lichter te maken, is de goedkoopste oplossing en ook erg effectief.

12 mei 2004 2:09

Een SC is trouwens al behoorlijk rap toch? Er rijd hier een jongen :wink: rond die met z'n mosgroene SC een 265 PK :shock: sterke Subaru impreza eruit trok bij een sprintje :shock: .

12 mei 2004 7:03

Bas schreef:Zoals ik al in een anderwerp verteld heb ben ik een leek v.w.b. motoren.


Hoe bedreven ben je in zoeken op internet?
(typ www.google.nl; typ renntech porsche; vink "zoeken in pagina's in het nederlands" aan; klik op "google zoeken", sla de eerste 2 hits over (is nl. dit forum :twisted: ), klik op "Renntech Porsche services" en voíla!

Bas schreef:(ennuh renntech....welk nummer? :wink: )


0521 511268 (hieronder zit de URL verborgen...)

At your service :wink:

12 mei 2004 10:31

0521 511268 (hieronder zit de URL verborgen...)

At your service :wink:


Wat is nou weer een URL?
Weten ze dat in Steenwijk ook? 8)

12 mei 2004 17:16

URL kun je gewoon opzoeken in het GAB (RTFM).

12 mei 2004 19:48

michael schreef:Bas, probeer je auto lichter te maken, is de goedkoopste oplossing en ook erg effectief.


En hoe ga ik dat doen?? Hoop dingen eruit slopen? Ik kan natuurlijk ook met een bijna lege tank gaan rijden scheelt een hoop gewicht :D :D
Dank voor het tel. nummer trouwens.....Er kan iemand binnenkort een telefoontje verwachten :wink:

12 mei 2004 19:58

Bas schreef:En hoe ga ik dat doen?? Hoop dingen eruit slopen?


IDD ... bijvoorbeeld zitjes achterin eruit ... stoelen vervangen voor kunststof racekuipjes ... airco (als je die hebt) eruit ... etcetera :wink:

12 mei 2004 20:30

Reservewiel, gereedschap, compressortje, bekleding kofferbak, radio + boxen, benzinetank maar halfvol, this maar net hoever je wilt gaan. Vraag anders effe aan Jeroen, die heeft wat meer ervaring op dit gebied.

12 mei 2004 22:23

michael schreef:Vraag anders effe aan Jeroen, die heeft wat meer ervaring op dit gebied.

911je was helaas nog niet licht genoeg om te blijven drijven :oops: :wink:

:idea: (Half) lege tank zou ik niet doen .... beïnvloedt de wegligging erg nadelig :!: :(

12 mei 2004 23:26

auto trekt wel sneller op [voor het gevoel]

13 mei 2004 2:38

reserve wiel ook laten zitten...
is een deel van de kreukel zone!

Maarrûh... als je je een weekendje kwaad maakt sloop je er zo 100 onnodige kilo's uit hoor :D

Scheelt niet alleen met optrekken, maar ook met remmen en in de wegligging.

Maar wat je per saldo het beste kan "tunen" is de persoon achter het stuur...
gr.

Jeroen
Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 13 mei 2004 12:02, in totaal 1 keer bewerkt.

13 mei 2004 7:06

Jeroen914 schreef:Maarrûh... als je je een weekendje kwaad maakt sloop je er zo 100 onnodige kilo's uit hoor :D

Maar wat je per saldo het beste kan "tunen" is de persoon achter het stuur...


Kreeg je daar (de persoon achter het stuur) in één weekend maar zo makkelijk de kilo's vanaf... :?

13 mei 2004 7:27

michael schreef:Reservewiel, gereedschap, compressortje, bekleding kofferbak, radio + boxen, benzinetank maar halfvol, this maar net hoever je wilt gaan. Vraag anders effe aan Jeroen, die heeft wat meer ervaring op dit gebied.


Euuuu ... hier ff totaal niet akkoord ... dat reservewiel heel netjes LATEN ZITTEN :!: :!:

Waarom :arrow:
Ik zou geen klap willen maken met een 11'je (echt serieuze klap welteverstaan :!: ) als dat l*llige wieltje thuis in de garage ligt.
Porsche heeft de plaatsing van dit wieltje mee berekend met de kreukelkarakteristiek van de wagen ...

Greetz
Dirk
:wink:

13 mei 2004 13:28

Maakt met 120+ km/h echt niet veel meer uit, dan ligt het reservewiel bij je op schoot :cry:

13 mei 2004 14:51

Bij 120 misschien niet, maar bij lagere snelheden kan het mooi wel het verschil maken tussen gewoon uitstappen en weglopen of wachten tot je er uitgezaagd wordt en je verder in een rolstoeltje verplaatsen...

gr.

Jeroen
Plaats een reactie