Auteur |
Bericht |
_jasp3r_
|
G50 versnellingsbak
Goedemorgen, Paar dagen geleden aangemeld voor het forum, en ondertussen al wat wijzer geworden door al de behandelde onderwerpen. Maar ik heb wat zitten zoeken over het onderwerp versnellingsbak. En nu zie ik bij sommige aangeboden auto’s de toevoeging g50. Is dit een type versnellingsbak? Zit hier verschil in? Is de g50 die uit de 3.2 dus oudere techniek? Wat is aan te raden? Zoek een handgeschakelde 964. Heb het geprobeerd met de zoek functie in het forum, maar kan het niet vinden dus mijn excuses als het al eens behandeld is. Groet, Jasper p.s ga van het weekend kijken bij hans bos, http://www.hansbos.nl/products/porsche-964-carrera-4-1990/
|
16 aug 2013 10:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: G50 versnellingsbak
G50 is de standaard handbak post my 1987. Daarvoor de superieure slanke porschebuilt 915.
_________________________________________ oud is beter
|
16 aug 2013 10:49 |
|
|
m.vanderweerd
porsche 924 targa 1981arnhem
|
Re: G50 versnellingsbak
De G50 bak is gemaakt door toeleverancier van Porsche ( getrag) De 915 bak is door Porsche zelf gemaakt ( tot 1986-7 geleverd in de 3.2 Carrera) de G50 Bak is veel makkelijker schakelen, veel soepeler en moderner de 915 bak is wat stroever, langere schakelweg en staat bekend om de problemen met de 1 en de 2de versnelling echter hoor ik steeds vaker dat een GOEDE 915 best meekan t.o.v de G50 ( corrigeer mij als ik iets verkeerd zeg)
succes met de zoekttocht
|
16 aug 2013 10:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: G50 versnellingsbak
Verse 915 verschilt echt niet veel t.o.v. G50. Geinig ding bij HB. Tikje aan de prijs wel
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 aug 2013 11:04 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: G50 versnellingsbak
@m.vanderweerd wat voor een problemen heeft die 915 bak dan in de 1e en 2e versnelling?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
16 aug 2013 11:06 |
|
|
m.vanderweerd
porsche 924 targa 1981arnhem
|
Re: G50 versnellingsbak
Wat ik begreep is dat synchromeshring van de 1 ste of 2de versnelling vaak kapot gaan ..
|
16 aug 2013 11:43 |
|
|
_jasp3r_
|
Re: G50 versnellingsbak
Aah ah, @m.vanderweerd, kan ik hieruit opmaken dat iedere 964 een g50 bak heeft? Of had Porsche nog wat 915 modellen op de plank liggen die ze random monteren? Ben opzoek naar een bouwjaar rond 1990.
|
16 aug 2013 12:11 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: G50 versnellingsbak
964=G50. zou zeggen dat je nog wat moet studeren alvorens te kopen.
_________________________________________ oud is beter
|
16 aug 2013 12:16 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: G50 versnellingsbak
Een goede 915 bak schakelt perfect, G50 gehad en was niet echt onder de indruk van de verschillen.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
16 aug 2013 12:25 |
|
|
m.vanderweerd
porsche 924 targa 1981arnhem
|
Re: G50 versnellingsbak
kan er niets anders van maken !! ga eerst nog veel kennis opdoen van de 964 voor er een te kopen Je kan maar 1x je eerste 964 kopen en dan moet het ook direct een goede zijn laat ook altijd een akk doen bij specialist of dealer, weet je direct waar je aan toe bent Mvgr
|
16 aug 2013 12:26 |
|
|
_jasp3r_
|
Re: G50 versnellingsbak
@ Wolf, dat is ook de reden dat ik me hier heb ingeschreven, om dit soort vragen te kunnen stellen. Werd alleen in de war gebracht door het feit dat het bij sommige modellen specifiek stond vermeld en bij andere niet.
gr.
|
16 aug 2013 13:13 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: G50 versnellingsbak
Waarom? Ik zou gewoon gaan zoeken naar een goede 964. Als je fan bent van flappies en wieldoppen kan je die ook gewoon op een latere monteren.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
16 aug 2013 13:41 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: G50 versnellingsbak
Voor de 3.2 wordt een G50 bak vaak gezien als pre. Een goede en goed afgestelde 915 zou het volgens de kenners ook prima moeten schakelen. G50 heeft een hydraulisch bediende koppeling, de 915 een ouderwetse staalkabel.
Van de G50 is bekend dat hij bij lage toerentallen in de eerste versnelling wat rumoerig is.
Maar zoals al opgemerkt, alle 964jes hebben de G50. Gewoon een technisch goede auto zoeken in de kleurstelling die je mooi vindt; jaartal lijkt me minder spannend. En even nadenken of je de C2 of C4 (vierwielaandrijving) prefereert
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 aug 2013 14:21 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: G50 versnellingsbak
Is voor 'n 964 niet veel relevanter of wie wel/niet een koppakking heeft? (vanaf 1992 dacht ik...maar correct me if i'm wrong want oude gebakjes zijn niet mijn specialiteit )
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
16 aug 2013 16:00 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: G50 versnellingsbak
Ff wachten op Jeroen914 die heeft er wel kaas van gegeten en kan je denk alle voor en nadelen zo geven.
|
16 aug 2013 16:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: G50 versnellingsbak
30.964,- De mijne heeft een halve ton minder gereden en meer dan een ton minder op de klok .... (gedocumenteerde teller wissel) .. en mag voor 964 euro minder weg ... ... omdat het een C2 is en geen design 90 wielen en flaporen heeft De 91'er die bij HB staat is overigens stukken goedkoper
|
17 aug 2013 2:41 |
|
|