Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:51



Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Motorschade Porsche 997 4S 2007 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Motorschade Porsche 997 4S 2007
Hallo,

Mijn Porsche 997 4S uit 2007 heeft motorschade. Begon met witte rook. Bij Porsche in de motor laten kijken en de cylinderwand is gescheurd.
Dat wordt dus een revisiemotor!

Ik lees dat je bij MH automobielen in Peize terecht kunt en dat er in Middelburg ook een bedrijf zit.

Iemand goede ervaringen of adviezen?

groeten,
Richard


14 nov 2014 16:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Ik heb geen ervaring met beide bedrijven die je noemt, maar Michel van Auto Resto is in Nederland een autoriteit op het gebied van het herstellen van dit type motorschade. Ik zou hem eens benaderen: http://auto-resto.nl

Succes, dit soort berichten zijn nooit leuk :(
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


14 nov 2014 16:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Maar gelukkig komt het maar bij een heel klein percentage van de 996/997 voor.........

not, helaas.
Sterkte.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 nov 2014 16:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Zijn daar eigenlijk cijfers over bekend? Als op dit forum 6 keer per jaar een melding wordt gedaan over een motorschade bij een 996 / 997 dan winden wij ons daar over op en blijft het ook hangen. Ik ben heel tevreden met mijn 964. Maar als ik zou overwegen een 997 aan te schaffen, dan begrijp ik dat ik met een MK2 aan de veilige kant zit (met dito prijsplaatje :( ).


14 nov 2014 17:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Welkom. Gewoon even contact met Resto opnemen.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


14 nov 2014 18:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Ik zou zeggen kijk en vergelijk.
In Peize doen ze er ook heel wat per jaar.


14 nov 2014 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Slecht nieuws, ook de 997 heeft ontwerpfouten.... jammer maar het is eenmaal zo. iig weet ik zeker dat michel van auto resto goed werk afleverd. ik spreek jammer genoeg ook uit ervaring... succes gewenst. :thumleft:


14 nov 2014 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
staat vast al ergens op deze site.

bearing.The truth of the matter is that 996’s failure rate from 1999 to 2002, and 2004 onward was less than 1%,
and between 2002 and 2004 the failure rate was between 4 and 10 percent. That being said my 1999 996 would have had a failure rate of less than 200 cars since approximately 21000 were made in 1999. The figure I got were from the law firm handling the class action lawsuit, and were found during discovery. A different bearing was used from 2002 to 2004.

bron: comment onder http://www.thetruthaboutcars.com/2010/0 ... 1-996-3-4/

feit is dat handgebouwde Duitse auto's meestal beter zijn dan niet handgebouwde Duitse auto's. efficientie en winst bejag door beurskoersen liggen hier natuurlijk aan ten grondslag. niets mis mee, als porsche nu 400.000 euro voor een 911 gaat vragen omdat hij dan uit een redelijk roestbestendig chassis bestaat en een bullitproof blok etc dan hoor je iedereen ook piepen.

zie e38
zie e30
zie w210
zie 993
_________________________________________
GT3, roots in racing... not posing!


16 nov 2014 17:37
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Resto uit Nijmegen biedt aan om voor € 9.000,00 inclusief de BTW de motor te voorzien van nieuwe stalen cilinderbussen met nieuwe zuigers, krukaslagers worden vervangen, er wordt en modificatie aan de (water)koeling gedaan en tevens een modificatie die de olietemperatuur en watertemp. 5 graden lager houdt. Prijsopgaaf is inclusief uit- en inbouw, afstelling en programmeren.

MH Automobielen uit Peize heeft een andere werkwijze. Zij honen de cilinders uit en waar nodig vervangen zij deze. Vervolgens wordt er een harde laag nikkelseal aangebracht. Zij modificeren nog iets (ik weet niet hoe dat genoemd wordt) wat de onderkant van de extra zuigers koelt;


Ik zou graag willen weten welke werkwijze het beste is. Prijsstelling is ongeveer gelijk. Garantie 1 jaar.


18 nov 2014 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Als ik dit zo lees doe MH Automobielen vooral aan symptoom bestrijding. Kan ook werken, maar Resto pakt de oorzaak aan, het koelsysteem. Zou voor Resto gaan :salut: .
Succes.


18 nov 2014 14:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
MH Peize installeert dus zuigerbodemkoeling, zijn kleine nozzles die bij een bepaalde druk opengaan en zo met olie de onderkant van de zuiger koelt. Zit zelfs standaard op een Volvo 940 uit 1993...

Weet niet wat er bij MH nog allemaal meer gebeurd, maar ik zou ook voor Resto gaan. Compleet package!


18 nov 2014 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
RD Automotive schreef:
..wat de onderkant van de extra zuigers koelt


zal denk ik zijn: "wat de onderkant van de zuigers extra koelt"
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


Laatst bijgewerkt door MarcoB op 18 nov 2014 21:38, in totaal 1 keer bewerkt.



18 nov 2014 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
lees je ook eens in op hartech.org
Ook zij zijn al enige tijd bedreven in engine re-bullds en modificeren de motoren volgens het "closed deck"princiepe. Dit is ook toegepast door Porsche op de facelift 997.
Ik zie dat Resto nieuwe stalen cilinderbussen monteert, gebruikt hij geen alu?. Staal wordt, voor zover ik weet, niet gebruikt door Porsche als cilinderbussen en zal dus anders reageren op temperatuurverschillen in de motor. Koelprobleem van de waterkoelers is oa een te langzame aanpassing van de thermostaat op de olietemperatuur. Naast rustig warm rijden, zal je de wagen dus ook rustig moeten heet rijden.
Suc6.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


18 nov 2014 16:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Mijn auto is door Resto gedaan en die heeft toen de cylinders bij Hartech laten doen.
_________________________________________
rouge et noir


18 nov 2014 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
RD Automotive schreef:
Zij modificeren nog iets (ik weet niet hoe dat genoemd wordt) wat de onderkant van de zuigers extra koelt.


Dat heeft Porsche ook bij de Cayman S gedaan en dat werkt niet echt.
Zie mijn laatste reactie in deze topic voor een uitleg hierover;

viewtopic.php?f=3&t=38056&p=1017614#p1017614


18 nov 2014 22:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Bedankt voor de tips tot nu toe.

Ik twijfel of ik de reparatie met stalen cilinderbussen (liners) laat reviseren of met alu/nikasil. Hartech (UK) reviseert enorm veel motoren volgens de laatstgenoemde methode.

Heeft er iemand misschien positieve of negatieve ervringen met de "Hartech" methode?

http://www.hartech.org/porsche_996_997_ ... iners.html


14 dec 2014 14:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Nicasil laag kost per cil. ca.200 euro per cilinder, zuigers enz. levert Porsche alleen per set......you do the math! :salut:
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


14 dec 2014 17:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
RD Automotive schreef:
Heeft er iemand misschien positieve of negatieve ervringen met de "Hartech" methode?


Zoals gezegd is mijn auto door Resto gedaan en hij heeft toen de cylinders door Hartech laten doen. En weet je wat? Hij loopt nog altijd mooi! :lol:

Het is echt een no brainer. Ze komen niet voor niets ook uit het buitenland naar Resto... :idea:
_________________________________________
rouge et noir


14 dec 2014 18:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Ik weet het. Resto heeft ook zeker mijn aandacht. Op dit moment geeft hij de voorkeur aan het plaatsen van stalen bussen ipv alu nikasil bussen.

Ik twijfel omdat dit een andere metaalsoort is met andere uitzettingen als aluminium. Staal in aluminium icm hoge prestaties zou op termijn toch tot problemen kunnne leiden.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die de Hartech methode hebben laten toepassen.


14 dec 2014 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
jan-1 schreef:
Zijn daar eigenlijk cijfers over bekend? Als op dit forum 6 keer per jaar een melding wordt gedaan over een motorschade bij een 996 / 997 dan winden wij ons daar over op en blijft het ook hangen. Ik ben heel tevreden met mijn 964. Maar als ik zou overwegen een 997 aan te schaffen, dan begrijp ik dat ik met een MK2 aan de veilige kant zit (met dito prijsplaatje :( ).


Ach, de meeste motoren van Porsche hebben een megaprobleem, na de introductie van de 996 eerste serie in 1997 duurt het dus tot modeljaar 2009 ( 997 Type 2) voordat een al 12 jaar bekend probleem een beetje is opgelost. De 964 was natuurlijk een natte krant ( Olie liep er aan alle kanten uit), bij de oude 2.7 braken er bouten af, bij een ander type was het een drama als je niet nadien hydraulische kettingspanners liet plaatsen. Nee op het gebied van motoren hebben de meeste Porsche een probleem.

Maar ook simpelere zaken zoals draagarmen, kunnen alleen helemaal vervangen worden, voor € 550,= per hoek. Echt zelden auto's tegengekomen waar de draagarmen zo snel van kapot gingen.

Een Porsche kost per jaar ongeveer net zoveel aan onderhoud, als een Audi per 100.000 km ( en mijn twee Audi's kosten elk per 300.000 km minder dan mijn Porsche per 2 jaar).

Dus ja, ik vind mijn 911 supergaaf en ik rij er veel in, maar kwa onderhoud zijn het hopeloze auto's !
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


14 dec 2014 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Ik haak even in!
Beide methodes kan ik toepassen...echter gaat mijn voorkeur nu uit naar een staal legering zoals toegepast in de mezger gt3. Deze motoren kennen dan ook geen cilinder isssues.
Ik wil hartech zeker niet afvallen, ze leveren meestal prima werk.
Het probleem zit in de hardheid van de cilinderwanden. De originele zijn erg zacht en bros van structuur evenals de alu cilinders van Hartch.
Een 3.4 durf ik nog met alusil te repareren maar een 3.6 of laat staan een 3.8 krijgt bij mij 6 nieuw zuigers veren en staal. We hebben er nog geen enkele terug gehad.Echter wel enkele motoren gerepareerd met alusil die wegens een lekke radiateur weer stuk liepen. Dat blijft dus met geknepen billen achter het stuur.
De keus blijft aan de opdrachtgever maar de resultaten spreken voor zich..0 uitval en langer garantie.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


14 dec 2014 23:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
persoonlijk heb ik minder onderhoud gehad aan de porsche tov van mijn daily drivers incl de audi.


15 dec 2014 0:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
+1 Ik ben even klaar met Audi


15 dec 2014 9:51
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Ik had ooit een splinternieuwe Audi, heerlijke auto qua rijgedrag, MAAR moest ie wel eerst starten.

Tot op importeur nivo gezocht, oplossing niet gevonden. Sleutelcodes etc niets hielp,
Drie jaar ellende met die flop.....

:D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
speed is lekker, maar dan wel op de weg


Laatst bijgewerkt door duc11 op 16 dec 2014 18:17, in totaal 1 keer bewerkt.



15 dec 2014 19:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Volgens Hartech:
There are several others in business that we expect to jump on the bandwagon (like selling LTT's after no research or testing) or try to find a cheaper alternative (like steel liners) that prove less reliable long term - but we don't mind those seeking to run their cars when they cannot really afford them going elsewhere as there are always plenty who appreciate quality engineering expertise and commitment and know who best to go to when they have engine problems.

http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... d%3F&mid=0


15 dec 2014 19:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.