Ik heb bij de laatste beurt (maandje geleden)VALVOLINE Maxxlife 10w40 in mijn 3.0 SC gedaan.
Deze olie heeft een aantal toevoegingen speciaal voor high-milers, waaronder eentje voor het soepel maken van pakkingen en keringen, waardoor zweterij en lekkages stoppen.
Dit soort middeltjes kan je ook seperaat kopen (Leaklock etc) met als nadeel dat de dopes in de olie dit zien als vuil en zullen proberen dit in te kapselen en af te zinken.
Doordat de toevoegingen van Maxxlife op elkaar zijn afgestemd heb je hier geen last van.
Maar nu het mooie:
Mijn P had last van lekkage aan de voetpakking (O-ring) van de 1e cylinder rechtsvoor. Meer dan wat zweten, echt vlekken op de vloer en olielucht bij het rijden. Ik liep al met de gedachte om deze o-ringen te vervangen, maar 500 km na de Maxxlife-beurt..... Droog!!
De olie zit er nu dus 500 KM in, maar voorlopig goede resultaten dus. Volgens VALVOLINE geschikt voor alle 991jes t/m Carrera 2/4.
Dit kan een dure reparatie van een lekkage van een verder in prima conditie verkerende motor uitstellen, misschien wel onnodig maken!
Kost 29,25 per 4 liter (oa halfords, misschien wel ergens goedkoper te krijgen, tips?)maar was voor mij vooralsnog de prijs meer dan waard. de TUV heeft het onderzocht en vindt het ook OK heb ik begrepen.
En al die verhalen over MOBIL 1 0W40 in een oudje van voor 1989..
...onnodig lijkt me.
Maargoed, die er je voordeel mee.
Gijs.