Auteur |
Bericht |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
 Re: RUF Chip
Ik zal je meteen uit je dromen helpen....zo'n chip doet helemaal niets met je vermogen. De enige winst die er behaald wordt zit in de portemonnee van de verkoper. Hooguit kan het karakter van de motor iets anders aanvoelen maar dat is voor 99,9% van de leden hier totaal niet merkbaar. Hooguit tussen de oren.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
29 jan 2015 23:51 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Zoist, als het al een paar pekaatjes scheelt, merk je die toch niet. Bij modernere auto's kun je de gasrespons versnellen, dan lijktie in ieder geval sneller... Alleen echt zinvol bij een turbo-motor.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 jan 2015 0:05 |
|
 |
erwin964c4
|
Zonder dromen geen leven Maar bedankt voor een niet gevraagd advies 
|
30 jan 2015 0:23 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Advies was niet voor jou bedoeld want je was er al ingetuind.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
30 jan 2015 0:44 |
|
 |
giulia
|
Heerlijk al die aannames en onwetendheid van je...
Ik wil ook geen chip voor meer vermogen maar voor een fijnere loopcultuur (als dat je wat zegt) De RUF en Wong aanpassingen zijn vooral bedoeld om meer koppel onderin en een fellere gasrespons te krijgen. Als je je een beetje inleest dan weet je dat. Dat extra, inderdaad niet merkbare vermogen, boeit me niet.
|
30 jan 2015 11:34 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Snap je verhaal, maar mijn ervaring is toch anders. Je kent ongetwijfeld Stephan Lenior van Squadra Tuning. Ik heb wel eens een "driveability chip" van hem geprobeerd in een 156 2.0 TS. Stephan weet echt waar hij mee bezig is, maar in alle eerlijkheid merkte ik in de praktijk geen verschil. Mogelijkheden bij een non-turbo zijn gewoon nogal beperkt.
|
30 jan 2015 11:45 |
|
 |
giulia
|
Ik heb in verschillende Alfa's (6 stuks zo uit mijn hoofd) een Squadra chip gehad en merkte altijd verschil. Soepeler oppakken, meer koppel onderin en een nog fijnere gaspedaalrespons. Dan heb je blijkbaar echt pech gehad met je 2.0 TS. De 25 jaar die ik in Alfa's en de Alfa wereld heb doorgebracht heb ik alleen maar goede geluiden gehoord en meegemaakt over Squadra.
Maatje van me heeft een driveability chip in zijn 968 en merkt ook daar verschil in koppelkromme en soepelheid. maar ja...ieder moet lekker doen of laten wat hem goed dunkt.
|
30 jan 2015 12:06 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Heb ook een 156 JTD met Squadra chip gehad, en die liep als de brandweer. Wereld van verschil, maar das een turbo. Denk dat veel mensen de snellere gasrespons (in feite een trucje) verwisselen met "beter oppakken".
|
30 jan 2015 12:11 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Cognitieve dissonantie? 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 jan 2015 12:29 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Lees nou eens eerst even wat ik zeg en ga niet zomaar wat zitten roepen. Mijn reactie op toename in vermogen was een reactie op de 10% vermogenswinst die de verkoper claimt van die chip van Erwin. Ik durf te zeggen dat dit permanent niet waar is. Onzin dus. Daarbij zeg ik dat het enige wat merkbaar kan zijn het karakter van je motor is. Maar dit gaat het gros van de bestuurders niet merken. Of jij dat gaat merken weet ik niet maar dat is niet de discussie. Als jij het dat waard vindt zeg ik alleen dat je dan voor een fatsoenlijke chip moet kiezen en niet voor één of ander vaag verhaal via Ebay. En door zelf te beginnen over de RUF en Wong-chip onderstreep je juist mijn verhaal. Dus zo onwetend was dat niet. Maar ik blijf van mening dat je beter af bent met een chip op maat dan zo'n algemene chip omdat ieder blok van een 964 in wezen uniek is. Vandaar ook de duidelijke verschillen in vermogen en koppel op de rollenbank. Al zou ik mijn geld in dat geval in andere dingen steken zoals onderstel en/of gewichtbesparing. Heb je veel meer aan imho.
|
30 jan 2015 12:29 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Gasten... Ontspan...
|
31 jan 2015 5:48 |
|