Auteur |
Bericht |
Sancho
|
1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Hoi.
Door omstandigheden heeft mijn 911 een 4 jaar stilgestaan. Voor de stilstand werkte alles volgens mijn gevoel zoals het moest. Als ik nu start wil hij niet aanslaan. Motor geeft 2 of 3 arbeidsslagen en valt dan stil.
Indien ik luchtfilter demonteer. Hangmatig de luchtklep van de k jetronic openduw. Dan kan ik met wat moeite de motor zover krijgen dat hij NET blijft draaien.
Gas geven. De luchtklep verder induwen.... Heeft allemaal amper effect.
Omdat alles begint met brandstof krijgen heb ik wel al een nieuwe brandstofpomp gemonteerd.
De meeste manuals beginnen met troubleshooting van een redelijk ok draaiende motor. Maar zover geraak ik dus niet...
Ik beschik over een brandstofdruk meter.
Maar zou wat Hulp nodig hebben. Met wat moet ik waar meten...?
Alvast bedankt voor de hulp.
Mvg Tanguy
|
31 jul 2015 21:00 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Kun je nagaan of er wel vonkjes zijn?
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
31 jul 2015 21:12 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Vonken zijn er. Als ik die luchtklep manueel iets openduw dan wil de motor wel blijven draaien. Wel aan een minimum toerental. En ik moet de klep zelf iets openblijven houden.
Waarmee ik volgens mij manueel aan het verrijken ben
|
31 jul 2015 21:17 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Heb je de brandstof vervangen en de leidingen gespoeld etc?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
31 jul 2015 21:41 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
nieuwe brandstof zit erin. filter in het motorcompartiment moet ik nog vervangen (hopelijk kan ik die morgen ergens vinden) maar moest dat niet het probleem oplossen zou ik graag eens ergens iets meten. alleen weet ik niet hoeveel bar je waar moet hebben bij een werken systeem
|
31 jul 2015 22:05 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Het klinkt op fuel starvation. Je zou het kunnen testen door een klein beetje carb cleaner in de de luchtfilterhuis te spuiten (Zonder filter erin uiteraard). Als de toeren dan wel omhoog gaan weet je zeker dar je een brandstof toediening probleem hebt.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
31 jul 2015 22:55 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Weet uit ervaring dat een 2.7 het niet lekker vindt een tijd stil te staan Je zal er wel naar gekeken hebben maar is het luchtfilterhuis nog heel?
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 jul 2015 23:57 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
na een paar uurtjes googlen de nodige drukken + handleiding gevonden: http://cis911primer.com/pages/test_pressures.htmlmorgen eens testen! Luchtfilterhuis is nog heel (heb een pop off valve)
|
01 aug 2015 0:03 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
hmmmm, blijkbaar heb ik een ganse set gekocht. Waar er zéér veel koppelingsstukjes bijzijn. Maar waar je in de praktijk amper iets mee kan doen Geen drukken kunnen meten dus vandaag
|
01 aug 2015 13:01 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
met een nieuw aangekocht set specifiek voor k-jetronic deze zaterdag kort aan de slag gegaan. Ik had tussen de WUR en de benzineverdeler meer dan 7 bar druk (meter stopte op 7 bar) na diagnose gemerkt dat de return in de tank volledig verstopt zit.
next: tank uit en proberen de return te ontstoppen...
|
10 aug 2015 9:44 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Doordat die druk zo hoog is krijgt je luchtweger de plunjer niet omhoog in je brandstofverdeler... Je zou de terugvoer naar de tank tijdelijk naar een jerrycan kunnen leiden om te testen dat hij nog wel goed loopt...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
10 aug 2015 10:26 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
yes zat ik mezelf ook te bedenken. echter was ik alvast terug brandstof aan het aftappen dus zal eerst tank lossen worden retour proberen ontstoppen en dan testen. Maar ik vermoed wel dat ik de goede weg op aan het gaan ben
|
10 aug 2015 11:14 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
zo, ik was niet zeker of ik de return ging kunnen deblocken. Reeds zitten zoeken achter een tank vandaag en de Dansk tegengekomen... Uit reviews bleek dat deze geen swirlpot heeft in de tank en geen filter. Daarom toch maar besloten om mijn tank te proberen redden.. Daarnet wat tijd gevonden om de tank te demonteren. (niet zo gemakkelijk met de Porsche in de lucht en met de neus tegen de garagemuur. Dan met een boormachine en een oude remkabel van mijn racefiets de return kunnen ontstoppen. Dan was het tijd voor dit liedje https://www.youtube.com/watch?v=iOFKU_hwj2okleine verandering in de lyrics... "why is that every time I want to use my 17 allen key... I have to go to the shop and buy a new one.... Funk that" ook mijn 4 bougiesleutels pasten of niet, of hadden inwendig iets dat in de weg zat zodanig dat ik de verlenging van de ratel NIET omgekeerd in de tankplug kon steken om hem lost te maken. Plug dus NIET los gekregen Dan maar vlotter eruitgehaald om de tank zogoed mogelijk te reinigen. Blijkt dat mijn SWIRL pot LOS in de tank ligt (en het filter ook). Die Dansk tank lijkt dan toch niet zo slecht achteraf Tank zogoed als kon gereinigd. Terug in de 911 gelegd. En dan maar opgeruimd en de douche in. Hopelijk is morgen de grote dag Daarna moet de tank er maar even inblijven tot ik mijn bijbouw + deftige garage + autolift klaar heb. (ik heb momenteel een inline filter net VOOR de pomp ter bescherming van de pomp, die zal dan totdan maar zijn werk moeten doen)
|
10 aug 2015 22:41 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Een screen kun je wel voor de pomp plaatsen... een heus filter niet... tenzij de pomp voldoende aanzuigkracht heeft....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
11 aug 2015 9:04 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
het is een behoorlijk filter (ongeveer even dik als de pomp) gekocht bij RPower (redelijk gekend in de cross-scene) bij het testen van het debiet was mijn liter kannetje zeer snel vol dus ik vermoed dat het wel goed komt only 1 way to find out
|
11 aug 2015 9:12 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Waar ik op doel is dat je vanuit technisch oogpunt filters altijd in de persleiding plaatst...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
11 aug 2015 10:39 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Deze dient enkel voor het beschermen van de pomp... Na de pomp zit er in het motorcompartiment de standaard filter
|
11 aug 2015 12:13 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
(indien Engels niet geapprecieerd wordt, even melden, momenteel net iets te gefrustreerd om het verhaal ook in NL te typen :-s) So... today was NOT a good day!
reattached all the lines, fuelsender,and wanted to test the pressures. But the fuelpump didn't wanted to run. Messed with it, in the end got it to run with the wires removed and wired straight to a battery.
Then rewired it, run the fuelpump.. No pressure between WUR and fueldistributor (STRANGE)
One reason or another I tried starting it (it turned around before (in the first attempts to get the fuelpump running I tried starting the engine) Right now it immediatly "locked". I thought first: ok my battery might be to low now (from all the starting before) But then decide to manually try if I could get it turned...
Offcours NOT I fuellocked it!!! DAMN Turned it backwards, and a lot of fuel came out of the exhaust (at the 3 to 1 place) (at least I hope it came from there and not from inbetween cylinder and head (that part still looked dry) after turning enough in both directions I turned it on the starter again. And after a few turn it fired up and ran a little while.
So lesson learned: without control pressure the injectors stay open and you flood your engine...
Question: how do I get control pressure again? I will remove all injectorlines (put them in a can at the end) And get my fuelpump running again next. Try to get any air out of the system. But still NO pressure between WUR and fueldistributor is quite strange
any tip is very appreciated! Tanguy
|
11 aug 2015 23:02 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
What about fuel running to the WUR? The WUR could be blocked internally. If I recall correctly, the WUR is being fed from the Fuel Pump directly.
Edit: Nope, the Fuel Distributor is mounted in the line between the WUR and Pump which subsequently means that there could be a blockage in the fuel distrubutor as well...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
12 aug 2015 11:16 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
antwoorden mag in het Nederlands hoor Ik hou een gelijkaardig topic bij op Pelicanparts, daar zit behoorlijk wat kennis voor de K-Jetronic. Het eigenaardige is dat enkele dagen geleden ik + 7 bar had tussen de WUR en de brandstofverdeler. Ik heb wel eens de luchtklep helemaal in de uiterste stand gezet om te testen of deze zonder problemen terugviel. en ik vermoed nu dat de plunjer nog steeds in zijn uiterste stand staat wat betekent dat er veel brandstof naar de injectors gaat... Ik zal 1 van de dagen maar de leidingen naar de injectors erafhalen. De pomp zo laten draaien. Proberen te ontluchten tussen WUR en brandstofverdeler. En hopen dat het zich dan normaliseert.
|
12 aug 2015 12:17 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Als de plunjer in de bovenste stand blijft staan dan mis je sowieso je control pressure... Heb je niet de leidingen verwisseld in de tussentijd?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
12 aug 2015 13:23 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Met wat predruk via de control pressure de plunjer terug omlaag gekregen.
Dan de pomp gestart System pressure 4.5 bar. Koude control pressure 4 bar...
Wat kan ik daaruit leren?
|
13 aug 2015 20:48 |
|
|
hagie29
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Je systeem druk is te laag. Soortgelijk probleem gehad. Bij mij was de accumulator kapot. Hierdoor liep de brandstof via de retour weer terug.
|
15 aug 2015 19:54 |
|
|
Sancho
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
yes, Porsche loopt weer behoorlijk goed! Na manueel de control pressure geregeld te hebben. (test kit niet aansluiten aan de WUR maar laten uitstromen in een vatje, en met het kraantje op de testkit de restrictie/druk bepalen) Startte de motor ok, en draaide hij eindelijk nog eens in toeren. Dan maar de WUR opengehaald (zag er NIEUW) uit binnenin. Dus vandaag opnieuw gemonteerd en de cold control pressure aangepast. En voila, hij startte en bleef eindelijk ok draaien. Nog niet supper mooi, maar bougies en tijdstip ga ik ook opnieuw afstellen. (natuurlijk is nu net mijn stroboscooplamp defect )
|
18 aug 2015 19:29 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 1976s 911 wil amper starten. Hulp bij diagnose nodig
Dat een WUR er als nieuw uitziet wil niet zeggen dat hij ook naar behoren werkt..
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
18 aug 2015 20:07 |
|
|