Auteur |
Bericht |
aart langendoen
924 ioostvoorne
|
bij zuiger 1 bdp staat het vliegwiel de nokkenas en de krukas op tijd
_________________________________________ ik zoek een brandstofschema voor mijn 924 i uit 1979
|
20 sep 2005 19:02 |
|
|
aart langendoen
924 ioostvoorne
|
op de vraag te veel brandstof ga ik akoord maar zelfs koud met de injektoren naast de motor blijft het zelfde
_________________________________________ ik zoek een brandstofschema voor mijn 924 i uit 1979
|
20 sep 2005 19:05 |
|
|
aart langendoen
924 ioostvoorne
|
sorrie dan wel op zijn koudstart sproeier
_________________________________________ ik zoek een brandstofschema voor mijn 924 i uit 1979
|
20 sep 2005 19:05 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Met al die vlammen, misschien stomme opmerking, maar heeft ie geen flinke terugslag gehad met schade aan het inlaatcircuit
Hierdoor zuigt de motor valse lucht aan, waardoor het niet "aanslaan" verklaarbaar is.
Door de valse lucht komt namelijk de luchtweger niet omhoog en geeft dan geen brandstof door aan de verstuivers. De motor "doet" een poging tot aanslaan op het beetje brandstof die via de koudestartsproeier komt.
Verder rest slechts: Meten is weten
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
20 sep 2005 19:33 |
|
|
aart langendoen
924 ioostvoorne
|
daar had ik ook al aan gedacht en heb een andere luchtweger geplaatst en de lucht slangen nageken,daar was niets mee aan de hand. de injektoren reageren goed op de klep als je hem met de hand bedient . heb een ander de ontsteking na laten kijken en vond daar geen problemen, maar deze man had verder geen verstand van de k jet en weite de trugslag aan te veel brandstof ,een nabrander in de inlaat/uitlaat
_________________________________________ ik zoek een brandstofschema voor mijn 924 i uit 1979
|
20 sep 2005 19:47 |
|
|
aart langendoen
924 ioostvoorne
|
om alles eens terug te koppelen zou het niet kunnen dat de stroomverdeler kaduk is, in mijn ogen is het een onregelmatige ontsteking
_________________________________________ ik zoek een brandstofschema voor mijn 924 i uit 1979
|
20 sep 2005 20:00 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
pakkingen van inlaatspruitstuk al gecontroleerd?
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
20 sep 2005 20:02 |
|
|
aart langendoen
924 ioostvoorne
|
yes is in orde
_________________________________________ ik zoek een brandstofschema voor mijn 924 i uit 1979
|
20 sep 2005 20:04 |
|
|
aart langendoen
924 ioostvoorne
|
heb vandaag alle komponenten los gehad en getest ook de bedrading . en nieuwe pakkingen geplaatst
_________________________________________ ik zoek een brandstofschema voor mijn 924 i uit 1979
|
20 sep 2005 20:08 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
bij mijn beste weten, kan back-fire (knallen door de inlaat) twee oorzaken hebben:
1) ontsteking te vroeg=> mbv werkplaatshandboek tog nogmaals alle merktekens nalopen (let op sommige merktekens kunnen dicht bij elkaar staan bijvoorbeeld die van bdp en ontsteking)
2) lekke inlaatklep => compressie nogmaals laten meten, zou een klep stroef kunnen lopen waardoor deze soms niet en soms wel geheel sluit.
als er nog meer opties zijn mag men mij corrigeren
P.S. toch niet pas geleden de startmotor gewisseld voor een audi of vw exemplaar deze draairen andersom namelijk
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
20 sep 2005 20:15 |
|
|
aart langendoen
924 ioostvoorne
|
ik ga morgen opnieuw compressie meten .ben het met je eens moet ergens in die hoek zitten. en nee de motor draait rechts om .
_________________________________________ ik zoek een brandstofschema voor mijn 924 i uit 1979
|
20 sep 2005 20:23 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
wellicht dat dit helpt, 1 persoon start, de ander drukt de luchtweger een heel klein stukje omhoog en houd deze stand en open de gasklep een beetje, kijk of hij blijft lopen., beetje op gevoel met de luchtweger, indien dit de revenuen zijn van een backfire dan slaat hij ieder geval aan en blijft dan lopen.
Indien dit het geval is iets meer brandstof geven. de inbus tussen mengkop en luchtweger.
|
20 sep 2005 20:44 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Nog een paar tips:
- HAL gever kapot ?
- draadbreuk bij de HAL gever ?
- massa kabel van het blok ?
- gaat gedurende het starten de pomp lopen ?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
20 sep 2005 22:56 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Cherif, of de cylinders in de goede volgorde worden onstoken...
|
20 sep 2005 23:54 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
oorzaken lijstje van diverse storingen;
|
21 sep 2005 10:06 |
|
|
aart langendoen
924 ioostvoorne
|
ben een klein stukje verder ,heb de diode van de stroomverdeler vervangen, en de kap van de luchtklep afgehaald motor loopt nu weliswaar niet harder dan 300 toeren als ik nu met de had de luchtklep en de luchttoevoer regel dan wil hij wat vlotter gaan draaien. met alles aangesloten zit er geen beweging in dan verzuipt hij.
_________________________________________ ik zoek een brandstofschema voor mijn 924 i uit 1979
|
21 sep 2005 19:31 |
|
|
aart langendoen
924 ioostvoorne
|
klein foutje in vorig andwoord was 1300 toeren :lol:
_________________________________________ ik zoek een brandstofschema voor mijn 924 i uit 1979
|
21 sep 2005 19:37 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Zit de plunjer van de brandstofverdeler / luchtweger niet vast?
Of gaat stroef op en neer.
Is de regeldruk niet buiten de waarden?
Nogmaals: meten is weten
Begin bij het begin en hou aan het storingzoek schema vast, anders kom je er nooit uit.
Lukraak delen vervangen en/of terugmonteren heeft niet zo veel zin.
Ik zou als de rest, vonk en brandstofvoorziening OK is systeemmatig gaan meten, met name regeldrukken koud en warm, systeemdruk en eventueel restdruk.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
22 sep 2005 21:39 |
|
|
aart langendoen
924 ioostvoorne
|
tot zover allemaal bedankt,heb inmiddels de motor totaal uitelkaar liggen .
er zat namelijk benziene in mijn karter dus nu begonnen aan een revesie voor wat de zuigers ,veren,voering meld wl als het weer draait
_________________________________________ ik zoek een brandstofschema voor mijn 924 i uit 1979
|
22 sep 2005 21:55 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Benzine in het carter ??
Heb ik 1 keer eerder meegemaakt: plunjer van de brandstofdoseur zit vast, blijft vol brandstof naar binnen gieten bij startpogingen, en die zijn er volop geweest natuurlijk.
Bougies slaan vet en carter loopt vol.
Motorrevisie is imho niet nodig, brandstofdoseur (spinnekop) vervangen wel !!!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
22 sep 2005 22:44 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Ik wil niet veel zeggen, maar dit is wel een erg eenvoudige motor en een eenvoudig brandstofsysteem. Dit ding moet gewoon lopen, ik snap er weinig meer van.
Schoonmaken, onderdelen goed inspecteren en schoon in elkaar zetten. Nachtje over slapen en dan aanzwengelen. Dan moet ie t doen want het is net volle maan geweest.
Succes. Ik ga slapen. Mijn 924 loopt nog, net gecheckt.
|
22 sep 2005 23:20 |
|
|