De startmotor – continuing story
Waar bevindt zich het relais van de startmotor in de 964 carrera2 van 1991
Ik wil namelijk toch eerst nog eens een testje doen met het vervangen van een relais (als ik tenminste weet welke).
Vorige week heb ik met Olaf in de zekering/relais-doos voor in de auto gekeken, maar geen specifiek relais voor de startmotor gevonden.
En in de zekering/relais-doos achterin links zaten ook verschillende relais, maar het is onduidelijk of dat het relais van de startmotor nu daar zit.
Bij het testen van de accuspanning tijdens de startpogingen vorige week, bleek dat er geen stroom wegliep. De accuspanning bleef namelijk exact rond de 13,5 ampere terwijl we de sleutel omdraaide.
Conclusie:
(De volgende conclusies zijn niet van mezelf, maar heb ik van horen zeggen)
1) Dit betekent dat er dus ook geen stroom naar de startmotor loopt en dus ook niet gesteld kan worden dat de startmotor stuk is, maar dat er waarschijnlijk een relais stuk is.
2) De bendix blijft ook niet plakken, want door het heen en weer bewegen van de auto in de versnelling zou deze dan moeten los schieten. Dat gebeurt niet. En als de bendix ook zou blijven plakken op de momenten dat de auto wordt aangeduwd (zoals tijdens de Jubirit) dan zou deze met het toerental van de motor moeten meelopen (wat waarschijnlijk zal leiden tot verbranding en een hoop herrie, en dat is niet het geval)
Volgens de dealer kost een gereviseerde startmotor met inbouwen ongeveer 7 eurosnippen.
En nu zou ik hem vandaag even naar de dealer brengen, maar er waren geen aanduwers in de buurt dus dat is uitgesteld.
Maar vanmiddag ging ik nog even langs de garage
omdat er sinds de Jubi nog een salami in logeert (excuses Paul), en nu start de Porsche ineens weer alsof er niets aan de hand geweest is. (drie maal achter elkaar gestart om te testen) RA RA RA wat is het nou