Technische vraag m.b.t. PDK bak 987.2/997.2
Geachte Porsche liefhebber,
Ik ben op zoek naar iemand die een Porsche 987.2 of 997.2 bezit met een pdk bak.
Ik houd graag van uitrollen naar een stoplicht bijvoorbeeld en merk dan dat mijn pdk bak heel duidelijk de koppeling "intrapt" rond de 1000 toeren. Eerst rem je op de motor, en dan voel je een klein duwtje/schokje en voel je dat de auto vrij rolt. Dit kleine "duwtje" ervaar ik een beetje als irritant. Althans, voor heel kort, want als ik dan weer gas geef ben ik alles vergeten
Ik heb trouwens ook dat mijn auto in zijn geheel schud als ik mijn gas los laat en de bak in zijn derde/vierde versnelling staat en de toeren rond de 1200 zijn. Dan is het pas over als ik gas geef of als de bak terug schakelt.
Daarnaast schud de auto ook flink als je in een lage versnelling het gas los laat. Je kan eigenlijk niet comfortabel rijden in stadsverkeer.
Wat ook heel bijzonder is, is dat de Porsche ook wel eens blijf schudden totdat je remt of gas geeft. Kan zo 5 seconde aanhouden.
Ook maak ik wel eens mee dat mijn bak aangeeft in de teller dat de auto in zijn twee staat, en zodra je dan gas geeft de bak twijfelt wat die moet doen, en schokkerig 'm in zijn eerste versnelling zet. Helaas gaat dit niet echt heel "smooth". Geef trouwens wel een vet geluid...
Nu weet ik wel dat de eerste generatie PDK niet perfect is, maar wellicht herkent iemand het probleem oid.
Daarnaast ben ik benieuwd of de AOS ook vervangen moet worden bij een 9A1 motor. Ik heb het toen bij mijn 987.1 gedaan omdat het een bekend probleem was, maar is dit bij een 987.2 S ook? Ik merk soms dat er witte rook uit de uitlaat komt met een warme motor en buiten temperaturen van 15 graden bijvoorbeeld.
Christian