Re: Maten klepstelgereedschap 3,2
Ik heb zaterdag van 14:00 tot 01:00 aan de auto gesleuteld, elf uur aan een stuk.
Buiten wel te verstaan, het was ongeveer vijf graden en vochtig
BRRR.
Wat eerst een onmogelijkheid leek dankzij de buitengewone toegankelijkheid van de ingebouwde boxer is toch gelukt: bij iedere klep kreeg ik mijn voelermaatje er tussen gemoffeld. Bij sommige kreeg ik hem niet er tussen, die heb ik wat ruimer gesteld.
Dit was de eerste keer dat ik het op deze manier deed, oefening baart kunst dus volgende keer zal het beter gaan.
Wel had ik het idee dat ik met het
onderste moertje van mijn gereedschapje tegen de veerschotel botste dat nauwkeurig "voelen" moeilijk maakte. Ook zijn mijn voelermaatjes breed (13 mm) en kort (20 mm) , ik denk dat ik ze beter smaller en langer kan maken, bv 10 × 25 mm.
Tevens wil ik volgende keer ook een 0,15 mm voelermaatje bij de hand hebben, dit mag er beslist niet in gaan.
Al met al denk ik dat ik de klepspelingen niet bijster goed gesteld heb, vermoedelijk een paar iets te ruim.
Ook oliefilter en olie verwisseld (Mobil 1 0W40).
Ik had eerst de bout uit de motor gedraaid, hier liep een behoorlijke hoeveelheid olie uit. Stom genoeg dacht ik dat de meeste olie er nu uit was en ik had maar een 5-liter kan onder de olietank gezet. De 5-liter kan stroomde als een dolle over, een olieramp ten gevolge hebbend. Gelukkig had ik een enorm plastic zeil op de plek des onheils liggen, alle olie bleef op het zeil.