Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:46

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
[924] Olie temp sensor? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht [924] Olie temp sensor?
Vanavond (net uurtje geleden) de olie afgetapt van mijn P 924. Ik vond het al raar uitzient carter plugje, wat leek op een afgezaagde bougie.

Maar er zat gewoon een olie sensor in ??? Die was totaal niet aangesloten er is maar een aansluiting, op de snesor staat: 150 graden max, VDO, wat getallen, 296, 6-24V.

Is dit nu voor het olie level? (lijkt me stug dan zou me blok moeten vastlopen op moment dat er dus het lampje gaat branden) of een olie temp sensor? Ik heb in mijn middenconsole ipv een klokje een temp meter, morgen ff checken of deze is aangesloten als deze niet is aangesloten gaat ie daar op? Of moet er dan 2 aansluitingen zijn op de sensor?

13 nov 2005 21:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Is inderddad de temp. sensor.

13 nov 2005 22:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Rene914 schreef:
Is inderddad de temp. sensor.

Ok mooi, dan weet ik dat ik die mooi ga aansluiten op dat metertje denk ik als het niet aangesloten zit..of anders maar ergens leuke olie temp meter erbij..ook leuk :)

13 nov 2005 22:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Als je temp. sensor eruit hebt liggen kun je hem testen met warm (niet kokend) water. Zo kun je de meter ook voor jezelf eiken (als er geen getalletjes op staan).

13 nov 2005 22:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Rene914 schreef:
Als je temp. sensor eruit hebt liggen kun je hem testen met warm (niet kokend) water. Zo kun je de meter ook voor jezelf eiken (als er geen getalletjes op staan).

Er staan gewoon een schaal verdeling op..maar er zit maar 1 aansluiting op voor een draadje hoe ga ik dat in vredesnaam aansluiten?

13 nov 2005 23:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
klokje heeft 3 aansluitingen.
2 voor zijn er massa en 12 Volt.
1 voor aansluiting naar de sensor. (sensor heeft dus idd maar 1 aansluiting)

Aan het klokje zit ook nog een lampje, deze op de voeding van de instrumenten verlichting schakelen, dan gaat ie gelijk met je buitenverlichting aan.

13 nov 2005 23:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Rene914 schreef:
klokje heeft 3 aansluitingen.
2 voor zijn er massa en 12 Volt.
1 voor aansluiting naar de sensor. (sensor heeft dus idd maar 1 aansluiting)

Aan het klokje zit ook nog een lampje, deze op de voeding van de instrumenten verlichting schakelen, dan gaat ie gelijk met je buitenverlichting aan.

hmm ik heb het los getrokken, hij is al aangesloten :? Waar weet ik niet maar goed..dat wijst van de week in de praktijk zich uit :) Anders vrot ik er een 4e meter bij of als die ene meter vna het koelwater is sluit ik die sensor aan.

17 nov 2005 19:10
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]