Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Die 220 -230 pk door alleen het vervangen van de kachelpotten en uitlaatdempers door een eerder model uitlaat van een kleinere motor (-inhoud) is de gevoelswaarde. Lijkt mij.
Net als weer 20 pk extra door een setje webers. Met deze setting op een 3.0 SC motor heb ik wedstrijden gereden op Zandvoort / Assen / Zolder en demo's gegeven. Héél lang geleden. Gevoel was super, maar hooguit 210 misschien 215 pk. Maar voor het gevoel wel 250 race peekaas
Ter info om na de denken of 230 pk makkelijk haalbaar is op een SC met alleen een uitlaat en carburateurs:
Porsche gebruikte die oude kachelpotten ook op een 3.0 motor in 1974 en ging daarmee naar 230 pk bij de Carrera 3.0 RS. Máár gebruikte daarbij ook een grotere diameter inlaat dan bij een setje webers, speciale zuigers én S nokkenassen. Porsche haalde er toen zelf 230 pk uit. Feit.