|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Desmo007
|
 3.2 1985 start niet
Na een vrij warme rit die uiteindelijk eindigde in een regenvlaag werd de 911 netjes gestald, enige weken terug. Toen we maandag het paard van stal wilden halen weigerde hij alle dienst. Volle batterij, snel demarreren maar niet willen aanslaan. Ik heb nu een paar zaken nagelopen. DME-relais uitgemeten, lijkt ok. Voor alle zekerheid toch het reserve-exemplaar geplaatst. Geen resultaat. Bobine lijkt eveneens ok. Ik heb wel benzinedruk (gemeten bij benzinefilter) maar geen vonk. Deze middag heb ik beide sensoren (BDP en toerental) eens uitgemeten. De ene geeft 970 ohm aan en de andere blijft op 1 staan. Ik lijk het dus hier te moeten zoeken. Alleen weet ik niet waar ik deze sensoren kan vinden. De BMW-versies # 0261210002 of 12141708619 schijnen perfect compatibel te zijn, maar vb. bij auto-doc niet meer beschikbaar. Kan iemand mij verder helpen? Nog tips of tricks bij de demontage/montage. Ik heb alvast de inbusjes en de boutjes waarmee de sensoren zijn bevestigd met WD40 ingespoten.
|
12 okt 2024 19:53 |
|
 |
Desmo007
|
 Re: 3.2 1985 start niet
Een update: na het nodige zoekwerk (DME-relais vervangen, bobine uitgelezen, enz...) verdacht ik de 2 vliegwielsensoren. Die zitten samen in een alu-houder. De bekabeling van 1 van beide zag er echt niet fris meer uit. Wat zoekwerk in het Pelican-forum leerde dat deze sensoren identiek zijn aan de sensoren van een BMW325i van dezelfde jaren. 2 besteld, en mits de nodige gymnastiek (geprutst tussen draagarmen, schokbreker enz...)gemonteerd. De alu-houder had ik mee gedemonteerd (de oude sensoren kreeg ik er onmogelijk uit) waardoor ik de afstand van 0,8mm tov vliegwiel opnieuw moest instellen. Resultaat na enkele uren knutselen. Perfecte start, maar onregelmatige loop. Tijdens een eerste rit verbeterde dat wel, maar ideaal was het niet. Gisteren zo'n 100 km gereden, na injecteurreiniger te hebben toegevoegd. Het resultaat blijft wat twijfelachtig: ralenti is niet echt zuiver, en het lanceren evenmin. Injecteurs zullen best weer ultrasoon worden gereinigd. Heeft iemand ervaring met zo'n ultrasoon-toestelletje?
|
01 dec 2024 13:13 |
|
 |
Tuck-under
911SC targa '82
996.2 40 jahre limited editionDrenthe
|
Ben je al verder gekomen?
Ultrasoon kan heel goed werken, maar je kan ook gewoon je injectoren laten testen op een testbank. Daar kunnen ze vaak ook direkt reinigen. Beetje goede automaterialen handel kan dit vaak wel.
|
19 dec 2024 16:47 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
Heb het zelfde gehad pas. Was de sensor bij het vliegwiel. Weet je zeker dat je daar de goede in hebt zitten? Ik heb hem bij alpo besteld. Daar moest ik zelf de stekker van vervangen. Die er netjes bij zat. Volgens mij was de sensor van de 996. Als ze met stekker tevinden zouden zijn zou alpo dat ook leveren zou je denken. Auto liep gelijk weer mooi. Als jou auto voorheen goed liep zou ik even wachten met de injectoren. Maar eerst uitzoeken of de sensor wel de goede is.
|
19 dec 2024 17:37 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|