Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:03



Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
930: startprobleem 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 930: startprobleem
Goedendag,

Ik het hele vervelende probleem dat mijn Porsche 911 Turbo S uit 1987 (930) niet meer altijd wil starten.

Het begon nadat hij gewoon normaal is weggezet.
De volgende dag wilde hij niet starten, het klonk als geen ontsteking, startmotor draaide snel en krachtig rond (accu = ok), er was iets brandstof te ruiken, maar niet persé doorslaggevend voor een goede werking van het brandstofsysteem.

Na een beetje gefriemel aan de ontsteking (bobine, verdeler, bougiekabels) sloeg hij NA EEN KWARTIER eindelijk aan...
Gelijk goed lopen op alle cilinders.

Tijdens rijden ineens stilgevallen (reed perfect, motor draaide heel goed).

Met geen mogelijkheid weer aan de praat te krijgen, ook niet na wat 'gefriemel' aan de ontstekingsonderdelen.
Zekering van de brandstofpomp is goed.

Motor heeft nog heel even gelopen, twee dagen later, maar viel uit na enkele seconden! (niet sputterend, maar hield er gewoon mee op)

Nu weer met geen mogelijkheid te starten.

De auto heeft langere tijd stilgestaan, maar VOORDAT dit gebeurde is er bijna 2000km probleemloos mee gereden de afgekopen anderhalve maand!!!

Wat zou het probleem kunnen zijn, misschien een relais?? Misschien een kapotte brandstofpomp? Een kapotte bobine

Ik ben redeleijk technisch, maar ik snap er niets van. En mijn Porsche, waar ik zo blij mee ben/was doet het niet meer!!! (Net nu ik vakantie heb er er in wilde gaan rijden).
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


28 jun 2006 23:07
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Vanaf achter mijn toetsenbord kan ik hier weinig mee. Toch maar iets proberen, je weet nooit:

Een motor die goed loopt en in één keer niet meer heeft over het algemeen een duidelijke oorzaak, zeker een relatief eenvoudige motor als de 930/68 motor.
Er kunnen twee dingen aan de hand zijn. Of geen ontsteking of geen brandstof injectie meer. Stel dat het de ontsteking is zou het kunnen zijn dat je in de buurt van de achterste zekeringkast een losse verbinding hebt van één van de draden.
Als je de auto op contact zet, hoor je dan wel een hoog frequente peiptoon uit het ontstekingskastje? Als dit wel zo is en de bobine vonkt niet kan het zijn dat de hall gever geen signaal geeft. Piept het kastje niet dan kun je eerst meten of het onstekingskastje wel een spanning en massa heeft.

Succes, Erwin.
_________________________________________
Rebel engineering


28 jun 2006 23:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Weer het fameuze DME relais misschien ? Of zit dat bij de Turbo anders dan bij de 3.2......
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


29 jun 2006 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Alleen de 944, 951, 968, 3.2 carrera, 964 en 993 hebben een DME Relais van de hier regelmatig niet lopende Porsche's.

En het vervangen van een DME relais is niet dé oplossing voor alle problemen :shock: :lol:

Gelukkig niet
_________________________________________
Rebel engineering


29 jun 2006 12:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 
Citaat:
Gelukkig niet


helaas niet! Dan was het probleem in ieder geval snel opgelost.

Maar, alvast bedankt voor de antwoorden zover.

Ik laat mijn specialist ernaar kijken.

Iemand ervaringen met J & S Autotechniek, Porsche Specialilst??
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


29 jun 2006 13:09
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Nee, ik ken maar een specialist! :wink:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


29 jun 2006 13:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Mooi kl*te voor je. Kan leuk zijn om zulke problemen zelf te verhelpen (als het niet te ingewikkeld gaat worden 8) ). Maar als het te lang gaat duren, zou ik hem idd naar de specialist brengen.

Succes!! :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


29 jun 2006 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 
auto staat vanaf vandaag bij J & S Autotechniek, Porsche specialist.

Hij zat eigenlijk de komende 3 weken volgeboekt, maar wil wel proberen één en ander tussendoor te bekijken.

Ik heb me alleen al ingescjhreven voor de zondag op de ADPZD (All Dutch Porsche Zandvoort Dagen), dus dan MOET hij het eigenlijk weer doen.

I keep my fingers crossed...

(baal nog steeds hevig, moet nu elke keer met dat mooie rij-weer in mijn saaie burgerbak rijden, net nu ik wat meer tijd heb om eens lekker een ritje te maken)


Ik zal een update geven wanneer meer bekend is!
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


29 jun 2006 23:43
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Lang stil gestaan, benzinetank geroest, brandstofpomp vastgeslagen?
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


29 jun 2006 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 [ 911 Turbo ]
Brabant
Bericht 
Ik leef in ieder geval met je mee.


30 jun 2006 0:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
beetje vreemd als ik zoeen storing heb en ik ga naar mijn garage word ik gelijk geholpen hoe druk het ook is.
want het is waarschijnlijk maar een kleijnigheid.

gr anton964


30 jun 2006 0:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 
Ben eerst bij Hoogenboom langs geweest, wilden PROBEREN binnen een week diagnose te stellen...

mijn eigen garage (J & S) heeft me beloofd dat hij het einde van de week weet wat er aan de hand is, en gaat hem dan tussendoor maken.

roest in benzinetank: er zit toch een benzine filter, of zit dat pas NA de brandstofpomp??

Wel eerst ruim 1000km probleemloos mee gereden, nadat hij redleij klang had stilgestaan ...
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


30 jun 2006 8:26
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Paul Broere schreef:
Iemand ervaringen met J & S Autotechniek, Porsche Specialilst??

Paul Broere vervolgens schreef:
..... mijn eigen garage (J & S) heeft me beloofd .....

:roll:

Ben benieuwd naar jouw ervaringen. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


30 jun 2006 9:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Paul Broere schreef:
Ben eerst bij Hoogenboom langs geweest, wilden PROBEREN binnen een week diagnose te stellen...

mijn eigen garage (J & S) heeft me beloofd dat hij het einde van de week weet wat er aan de hand is, en gaat hem dan tussendoor maken.

roest in benzinetank: er zit toch een benzine filter, of zit dat pas NA de brandstofpomp??

Wel eerst ruim 1000km probleemloos mee gereden, nadat hij redleij klang had stilgestaan ...


Denk niet dat het aan roest in tank ligt..je motor valt plots uit en niet stotterend..en je rook benzine...logt denk ik meer in richting van ontsteking..net alsog iemand de stekker uittrekt. Iets in elektronica waardoor een van ontstekingsonderdelen geen signaal meer krijgt?
_________________________________________
Respekt für die Eltern


30 jun 2006 20:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Paul Broere schreef:
Ben eerst bij Hoogenboom langs geweest, wilden PROBEREN binnen een week diagnose te stellen...

mijn eigen garage (J & S) heeft me beloofd dat hij het einde van de week weet wat er aan de hand is, en gaat hem dan tussendoor maken.

roest in benzinetank: er zit toch een benzine filter, of zit dat pas NA de brandstofpomp??

Wel eerst ruim 1000km probleemloos mee gereden, nadat hij redleij klang had stilgestaan ...

Voor de brandstofpomp zit slechts een zeefje, dat makkelijk kapot gaat. Het echte filter zit pas na de brandstofpomp en vlak voor de motor.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


30 jun 2006 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 [ 911 Turbo ]
Brabant
Bericht 
Ik heb vorig jaar ook een technisch probleem gehad kom ik net achter. BHKZ kastje!!
Ik zou het eens navragen...


30 jun 2006 20:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 
ik dacht zelf eigenlijk niet aan de brandstofpomp, want als hij ineens aanslaat kan je ook gewoon 50km probleemloos rijden, maar ik kan ernaast zitten

Citaat:
BHKZ

Verklaar u nader, wat is een 'BHKZ', ik heb er nog nooit van gehoord.
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


30 jun 2006 21:22
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 [ 911 Turbo ]
Brabant
Bericht 
Zit links achter bij je zekering kast.
Een of ander relais.
Ik had hem eerst laten reviseren, maar lukte toen niet, en is ook niet aan te raden. Ze zijn 2e hands wel te verkrijgen.
Je moet wel duidelijk aangeven dat het gaat om een 930 turbo Ivm aantal poten op de stekker.

Maar ik zou het eerst maar eens navragen aan die garage van je of dat het wel is...
Mocht het dat zijn kan ik desnoods voor je checken via mijn garage.
Ik kom uit de buurt van Eindhoven.


30 jun 2006 21:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 
Citaat:
Voor de brandstofpomp zit slechts een zeefje, dat makkelijk kapot gaat. Het echte filter zit pas na de brandstofpomp en vlak voor de motor


Waarschijnlijk dat dit het probleem is.

Is zo'n zeefje makkelijk te vervangen?

Diagnose:

Steven de Jonge van J & S Porsche heeft gisteravond laat aan mijn auto gewerkt, omdat hij de komende drie weken eigenlijk vol zat.

Brandstofpomp vastgelopen/haperde.
Al een keer eerder gebeurd, er zat een (te) grote zekering in voor de brandstofpomp.
Daardoor relais ook beschadigd/ingebrand (vandaar het vaak niet willen starten, maar als hij aansloeg wel lopen, in die gevallen was het dus het relais in plaats van de brandstofpomp).

oplossing:

pomp gangbaar gemaakt (nieuwe is duur, eerst dit proberen)
nieuw relais besteld
goede zekering plaatsen


auto waarschijnlijk donderdag weer klaar (DUS OP TIJD VOOR ADPZD!!!)

ik zie het weer positief in.

Nu hopen dat hij het ook blijft doen, aangezien er toch vuil is meegekomen waarschijnlijk
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


04 jul 2006 13:58
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 [ 911 Turbo ]
Brabant
Bericht 
Goed nieuws dus...
succes ermee...


04 jul 2006 14:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Paul Broere schreef:
Nicolò schreef:
Voor de brandstofpomp zit slechts een zeefje, dat makkelijk kapot gaat. Het echte filter zit pas na de brandstofpomp en vlak voor de motor


Waarschijnlijk dat dit het probleem is.

Is zo'n zeefje makkelijk te vervangen?


Het zeefje zit achter een grote imbusbout en is makkelijk te vervangen (als je de tank even hebt leeg laten lopen met de accu los).
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


04 jul 2006 19:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn 930!!! :(
Koudstartinjector was defect. :idea:


06 jul 2006 18:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 
Vandaag de auto opgehaald.

Hij starte (zoals normaal) weer in 1 x, en bleef de 60km die ik gereden heb mooi lopen.

Nadat ik thuis ben gekomen nog twee keer zonder prblemen gestart, motor slaat echt in 0,1sec aan.

Eigenlijk zoals hij dus altijd al reed.

helaas 4,5 uur werk, omdat wat bedrading was gesmolten. maar wel relais gratis uit zijn eigen 930 gekregen. Pomp is helemaal gereinigd en gesmeerd, en gaat weer eventjes mee.
Lang genoeg voor ADPZD hoop ik :P

J & S autotechniek, bedankt!
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


06 jul 2006 18:43
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Citaat:
maar wel relais gratis uit zijn eigen 930 gekregen.


Kijk dat is service :!:


Suc6


06 jul 2006 22:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
J&S autotechniek is voor mij vlakbij. Na dit goed bericht het overwegen waard om daar mijn licht eens op te steken. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


07 jul 2006 15:10
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.