Eerste 2 plaatjes staan al in het album, met dank aan Jeroen...
12 nov 2003 23:30
dirkie
Boortmeerbeek (B)
count me in ...
13 nov 2003 6:45
Pascal
‘64 Kever
Hieronder even de uitleg van Jeroen bij de verschillende uitlaatsystemen en spruitstukken:
-
Kijk even op het "foto album" in de map "techniek"
Daar staan de foto's van de verschillende uitlaatsystemen...
Check de plaatjes nog een keer...
Ik heb e.e.a. geprobeerd te verduidelijken (hoop dat het gelukt is )
Op het tweede plaatje zie je duidelijk waarom het een "gescheiden" uitlaat systeem wordt genoemd.
(systeem t/m 1973 en als "aftermarket" verkrijgbaar van SSI in r.v.s. voor latere modellen)
Bovendien zijn de spruitstukken van dit systeem wel 100% gelijke lengte (de gasstroom vanaf de cilinder tot aan de einddemper is voor IEDERE cilinder gelijk)
Dit is goed te zien op het plaatje van het spruitstuk ZONDER buitenmantel van de warmtewisselaar.
In de einddemper zitten schotten. Het is dus niet zo dat de gas stroom vanaf de ingang direct naar de eindpijp loopt.
De (groene) pijltjes (van het verwarmingssysteem) in het eerste plaatje staan inderdaad verkeerd om... Het verwarmings principe werkt bij allebei de systemen vrijwel identiek.
(er zitten nog wat kleine detail verschillen tussen een SC en een Carrera, maar ook daar zal ik je niet mee vervelen)
Aan de voorkant van de auto / achterkant van de motor zitten zowel links als rechts kleppen die de hoeveelheid warme lucht die de auto inkomt bepalen.
-
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum