Auteur |
Bericht |
Martijnus
924 1981Linschoten
|
grappig filmpje! wat is dat gefluit? injectoren oid?
Word als het goed is straks gebeld door een bedrijfje of ze de injectoren kunnen leveren.
Heeft iemand toevallig het inlaatrubber liggen wat op het spruitstuk gaat...die met het pieletje voor de auxilary air valve...
Zo ja, zoek nog zo'n ding... geen zin om nieuw uit duitsland te halen voor 10 euro...moet ik weer heel moeilijk gaan doen met overmaken en dat duurt langer dan even via internet wat geld naar NL overmaken
_________________________________________ What's here isn't here, it's just there without a t...
|
29 aug 2006 14:44 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Ik zet het bij op het lijstje Martijn
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
29 aug 2006 14:51 |
|
|
Martijnus
924 1981Linschoten
|
is no probbie maar het liefst zou ik em afstellen met dat goede rubber...om valse lucht helemaal uit te sluiten
En naar belgie rijden zoals ie nu loopt kost me ongeveer 4 tanken benzine of je moet em vroegtijdig ff opsturen
_________________________________________ What's here isn't here, it's just there without a t...
|
29 aug 2006 15:37 |
|
|
Martijnus
924 1981Linschoten
|
ben gebeld... ong. 50 euro p/s...dus gaat me 200 euro kosten.
Heb ze maar laten bestellen als ze in duitsland op voorraad waren.. dan maar paar euro's meer...
jammer van het geld... porsche wordt zo een stukje duurder maargoed.
Voordeel is dat als ik EFI erop ga zetten (wat ik voor 90% zeker ga doen) ik altijd terug kan bouwen naar goede K-jet.
Dat is eigenlijk het enige voordeel.
De reden dat ik nu niet direct EFI erop ga zetten (kost net zoveel als 4 nieuwe injectors) is dat de porsche dan weer een tijdje stilstaat en daar heb ik geen zin in.
Denk dat ik maar op zoek ga naar een andere kop. Die kop ga ik dan perfect maken, kleppen inslijpen dat soort dingen want ik denk dat ik zal moeten boren in de kop om andere injectoren passend te krijgen en dat ga ik niet in mn enige kop doen.
Dan kan ik ook meteen een spruitstuk bouwen op die kop en is het een kwestie van binnen alles bouwen qua efi, en dan in één keer de kop overzetten zodat het bijna plug&play is.
_________________________________________ What's here isn't here, it's just there without a t...
|
30 aug 2006 15:07 |
|
|
captainfrasca
1981 924 special edition
1980 924 TargaLelystad
|
Ehh, Zo'n O-ringetje kost toch geen 10 euro?????
Ik geloof dat ik nog een dubbeltje per stuk betaald heb echt niet meer!
_________________________________________ Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!! 1980 Porsche 924 wit 1971 1302 Kever (verkocht) Webmaster: http://www.924forum.nl
|
30 aug 2006 23:23 |
|
|
Martijnus
924 1981Linschoten
|
O ring? Heb het over de intakeboot Dus dat rubber waar ie lucht door aanzuigt...
Die Oringetjes van de injectoren kostten 2eu. per stuk origineel VW/audi.
_________________________________________ What's here isn't here, it's just there without a t...
|
31 aug 2006 12:39 |
|
|
Martijnus
924 1981Linschoten
|
hmm lekkerlekker... tank is weer leeg... heb ong. 40 km gereden op 20 liter.... goeie score
Martijn denkt dat er meer injectoren gewoon lopen te stralen.
maargoed... nieuwe injectors erin en we zien wel verder... hoop het verbruik toch ongeveer te verzevenvoudigen
_________________________________________ What's here isn't here, it's just there without a t...
|
31 aug 2006 14:00 |
|
|
Martijnus
924 1981Linschoten
|
Heb even foto's gemaakt.
Eerste foto is nog bij de vorige verkoper, toen zat er een lelijke pioneersticker achterop en was de hoodscoop zwart.
Lelijk lelijk lelijk...
Hoodscoop is nu zilvergespoten zoals te zien is... moest eigenlijk nog blank afgewerkt worden maar ik spuit hem nog opnieuw. Vind het wel mooi zo (eraf was geen optie ivm de schroefgaten )... hij valt nu stukken minder op.
Verder die pioneersticker en nog wat stickers erafgehaald... was echt fout en sjonnie.
sorry, 2 foto's krijg ik niet aan de praat..weet niet waarom.
edit: stomme spatie
_________________________________________ What's here isn't here, it's just there without a t...
Laatst bijgewerkt door Martijnus op 31 aug 2006 20:01, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 aug 2006 14:42 |
|
|
Anonymous
|
dat zijn in de injectoren. goeie injectoren horen dat geluid te maken...
|
31 aug 2006 17:40 |
|
|
Martijnus
924 1981Linschoten
|
jammer dat je dat niet hoort als ze in het blokje zitten...klinkt wel alsof ie geblazen is
_________________________________________ What's here isn't here, it's just there without a t...
|
31 aug 2006 19:22 |
|
|
Anonymous
|
Wie weet trouwens waar je het goedkoopst aan de juiste injectoren kunt komen?
|
31 aug 2006 21:05 |
|
|
Martijnus
924 1981Linschoten
|
ik las ergens op dit forum dat je direct bij bosch iets van 150 kwijtbent ofzo
ebay zag ik ze staan voor 160... ik ben 200 kwijt bij VW/Audi, die halen het volgens mij weer direct bij bosch.
_________________________________________ What's here isn't here, it's just there without a t...
|
31 aug 2006 23:04 |
|
|
Martijnus
924 1981Linschoten
|
even kleine update.
injectors binnen, 203 euro voor neergeteld.
kom thuis.. ja hoor... aangezien ik oud type én nieuw type leidingen heb, passen 2 injectoren dus niet.
Kortom, krijg nu 2 andere (oud type) leidingen, dan zou het moeten lukken.
Toch maar 2 injectoren vervangen, degenen waar oud type leidingen opzaten.
En na het vervangen van de eerste injector startte de auto al niet meer.
Heel naar en raar... de 2e ook maar vervangen.
Ze doen het wel, maar ik denk dat de afstelling gewoon flink ruk is omdat ik hem af heb gesteld met een rotte injector (of meerdere)... als je er dan goede inzet verandert de afstelling weer flink...
hoop morgen de auto te kunnen starten...heb de accu leeggestart dus die staat nu flink te laaien...hoop dat ik morgen niet zo lang bezig ben met het aan de praat krijgen.
weet niet of de ontsteking nog invloed kan hebben... of ik die nog af moet stellen...maar zodra ie stationair loopt zal ik wat pielen met de ontsteking en de luchtweger, als ie dan wat beter rijdt kan ik em écht laten afstellen.
Neig steeds meer naar de EFI... en die komt er ook op, hoe dan ook.
Is redelijk wat werk maar lijkt me wel leuk.
_________________________________________ What's here isn't here, it's just there without a t...
|
06 sep 2006 22:39 |
|
|
BW
924 `77Stadskanaal
|
Je co afstellen en dan ben je er ook.
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
06 sep 2006 22:44 |
|
|
captainfrasca
1981 924 special edition
1980 924 TargaLelystad
|
Ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat al je injectie leidingen gelijk zijn, dwz alle van een en hetzelfde type!
_________________________________________ Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!! 1980 Porsche 924 wit 1971 1302 Kever (verkocht) Webmaster: http://www.924forum.nl
|
06 sep 2006 23:27 |
|
|
porschepower
924 Targa 1977Eindhoven
|
Helemaal mee eens, komt er bij mijn 924 ook op. Denk dat de hoeveelheid werk erg mee zal vallen. Megasquirt, andere injectoren, benzinedruk regelaar, brandstofrail en eventueel spruitstuk aanpassen. wideband Lambda sensor erin en je bent al een heel eind. Zal bij mij nog wel even duren overigens, eerst ander onderstel en de motor reviseren, kost al genoeg . Als ik zover ben, laat ik het wel weten, heb helaas niet zoveel tijd om hier op het forum te neuzen, vandaar ook een verlate reactie.
Groeten,
Eric
|
07 sep 2006 12:15 |
|
|
porschepower
924 Targa 1977Eindhoven
|
Maak eens een foto van die panelen, heb die van mij eruit liggen en weet niet of ik ze terug zet. Als ze zijn wat jij zoekt, mogen ze voor een zacht prijsje weg, liggen anders toch maar in de weg bij mij.
|
07 sep 2006 12:18 |
|
|
Martijnus
924 1981Linschoten
|
| | | | porschepower schreef: Helemaal mee eens, komt er bij mijn 924 ook op. Denk dat de hoeveelheid werk erg mee zal vallen. Megasquirt, andere injectoren, benzinedruk regelaar, brandstofrail en eventueel spruitstuk aanpassen. wideband Lambda sensor erin en je bent al een heel eind. Zal bij mij nog wel even duren overigens, eerst ander onderstel en de motor reviseren, kost al genoeg . Als ik zover ben, laat ik het wel weten, heb helaas niet zoveel tijd om hier op het forum te neuzen, vandaar ook een verlate reactie. Groeten, Eric | | | | |
Ik heb op het 924 forum een topicje lopen... daar kom ik er zelf ook achter dat het vrij weinig werk is
Ben er wel even mee bezig maar het is makkelijk te doen.
[url=http://members.lycos.nl/porsche924/phpBB2/viewtopic.php?t=124[/img]Topic EFI[/url]
Lijkt me sowieso wel leuk projectje... zelf die hele computer in elkaar solderen enzo...
_________________________________________ What's here isn't here, it's just there without a t...
|
08 sep 2006 13:18 |
|
|