Auteur |
Bericht |
Nep carrera 2
911SC 1981Lith
|
motor loopt slecht bij olie peilen
Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.
|
27 jul 2004 22:30 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Re: motor loopt slecht bij olie peilen
Bij een 3.2 motor is dit gebruikelijk, echter bij een 3.6 blok niet.
Weet je zeker dat er een 3.6 blok in ligt?
|
27 jul 2004 22:34 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: motor loopt slecht bij olie peilen
Bij een 3.0 (SC) is dit ook normaal, daarom mijn gok, dat de 911SC alleen optisch omgebouwd is naar een Carrera 2... Plaats anders es een foto van je blok, is zo gezien (kijk maar naar die van mij)
|
27 jul 2004 22:53 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Re: motor loopt slecht bij olie peilen
....volgens mij idd een 3.6 blok. Althas het heeft de looks. Wellicht alleen optisch aangepast en innerlijk stiekum toch een 3.2???
|
28 jul 2004 12:18 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Buiten de airco compressor die ontbreekt en het luchtfilterhuis-teutje dat eraf gehaald is merk ik op t eerste zicht geen enkel verschil met een 3.6 blok hoor
Lijkt mij heeeeel sterk dat dit GEEN 3.6 zou zijn ...
Dirk
|
28 jul 2004 15:22 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
hoeveel x de woordwaarde zou dit zijn
_________________________________________ Got coffee?
|
28 jul 2004 15:50 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Is heus een echte 3.6 hoor...
Wat betreft het slecht lopen als de vuldop eraf is... geen idee
t/m 3.2 is dat normaal
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 jul 2004 16:23 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Heb t net ff getest ... was ff een kleine check up aan t uitvoeren aan de 964.
Pijlstok of/en oliedop eraf ... doet nix aan de stationaire loop van een 3.6.
Dirk
|
28 jul 2004 16:44 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Wat ik mij dus afvraag, waarom is het aluminium motor gedeelte naast het luchtfilterhuis zwart van kleur? Bij mij is dat gewoon aluminiumkleurig.
|
28 jul 2004 17:45 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Vanaf model 91 werd de alu-inlet vervangen door een kunsstof inlet.
Kleine wijziging van Porsche zelf. Meer niet.
Dirk
|
28 jul 2004 17:55 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Weer wat geleerd, thanx Dirk
|
28 jul 2004 18:00 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Waar je het heel makkelijk aan zou moeten zien is aan de dubbele stroomverdeler, toch ?(in lekentaal: het ronde ding waar de bougiekabels samen komen).
Een 3.2 heeft er 1, een 3.6 heeft er 2.
Zo te zien lijkt het erg op een 3.2 motor met de fan en het fan-huis van een 3.6...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 jul 2004 20:54 |
|
|
Nep carrera 2
911SC 1981Lith
|
Iedereen alvast bedankt voor de reakties, de motor heeft de dubbele stroomverdelers. Ik zal nog even toelichten wat er gebeurd bij het peilen van de olie, als je de oliedop losdraait dan zakt het stationair toerental meteen. Het lijkt of de motorelectronica het probeert te compenseren en de motor blijft op een heel laag toerental lopen. Als je daarna de oliedop weer sluit stijgt meteen het toerental tot ver boven stationair om na een paar seconden weer te zakken tot normaal. Als iemand nog een idee heeft waar het aan kan liggen hoor ik het graag.
|
28 jul 2004 21:51 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Wat je zegt klopt wel hoor Het is idd de motorelectronica die dit gaat corrigeren. Maar ik mag mijne losdraaien kan geen toerental"drop" vaststellen ...
Kzou me er allesinds echt niet teveel zorgen over maken.
Meen ooit ergens gelezen te hebben dat een "wiebelend" stationair toerental kan veroorzaakt worden door een niet goed ingedrukte peilstok ...
Straks (als alle mensen wakker zijn, het is geen uur nu om de P te starten) zal ik nog een keertje de dop verwijderen en even wat langer wachten ... mss wie weet ...
Dirk
|
29 jul 2004 5:21 |
|
|