Auteur |
Bericht |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
2.2E motor mfi naar weber ombouw
Hallo
iemand ervaring met het ombouwen van een mfi injectie op een 2.2E naar weber carburatie ? Ik hoor verschillende visies over het al dan niet moeten aanpassen van de nokkenassen om een goed lopende motor te hebben. Graag meer duidelijkheid dus van de technici hier !!
dank bij voorbaat
groeten
Kristof
|
09 nov 2006 16:38 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Onze 2.2E is omgebouwd naar Zenith carberateurs. Dit is gebeurd door de vorige eigenaar bij inzinger (als ik me niet vergis.... )
Aan de nokkenas etc. is naar mijn weten niets veranderd.
|
09 nov 2006 16:54 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
en ik mag hopen voor jullie dat die goed draait ?
|
09 nov 2006 17:11 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
MFI nokkenassen doen het prima met carbs
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
09 nov 2006 17:56 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
hij loopt perfect.
alleen stationair maakt ie wat meer toeren (kan mss met wat afstellen al worden gereduceerd), maar hij loopt wel mooi rond.
Frank Oss had het erover dat die van ons rond de 160 pk zou hebben (2.2E met mfi 155), want er stonden S carberateurs op? Die had je toch niet voor een 2.2?
Het zijn volgens mij gewone Zeniths.
|
09 nov 2006 18:23 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Je 'power to weight ratio' veranderd wel, want zo'n MFI pomp is toch loeizwaar?
|
09 nov 2006 18:31 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Ik denk dat dat gewicht op de rest van de auto nihil is.
Het zal ook niet veel uitmaken in gewicht tussen de motorblokken. De oudjes (iig 2.2) wegen volgens mij allemaal rond de 183 kg.
|
09 nov 2006 18:41 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
maar waarom bouw je 'm eigenlijk om naar webers?
MFI pomp kapot?
heb je het MFI inlaatsysteem (de throttle bodies) nog?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
09 nov 2006 18:42 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
nee, het gaat om een auto die is omgebouwd en die ik te koop weet staan. Een vriend waarschuwt mij dat dit problemen zou kunnen geven (ivm de nokkenassen), de verkoper zegt dat het perfect werkt.....vandaar dus.
Alvast bedankt voor de info !
|
10 nov 2006 0:55 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
wat was zijn verklaring dan?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
10 nov 2006 1:00 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
een uitleg heeft hij niet direkt gegeven, alleen dat hij in het verleden hiermee al problemen was tegengekomen.....
maar ik vraag het nog wel eens en laat het jullie weten.
|
10 nov 2006 23:24 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
sterker nog, E of S nokkenassen worden juist aangeraden als je bv een latere motor ombouwt naar carbs (bv. een motor met K-jet/CIS of Motronic)
E voor een mooie 'allrounder' en S voor een motor die het vermogen pas bij hogere toeren gaat leveren
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
10 nov 2006 23:55 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
de (2.2) E noemde ze niets voor niets het geheime wapen uit zuffenhausen.
Tot de 160 km/h bleef de E de S gewoon voor
|
11 nov 2006 10:37 |
|
|
johan123m
911 2.4 1973Landen
|
Die laatste bewering lijkt me niet te kloppen.
Het is zo dat de S-motor zijn maximum vermogen bij hogere toerentallen geeft dan een E of een S, en dat voor gebruik op de openbare weg de E-motor absoluut de beste is, maar iets of wat bestuurder die zijn S hoog in de toeren kan houden rijdt reeds onder de 100km/h weg van een E....
Een Porsche zit namelijk snel aan 4000 toeren....
Groeten,
Johan
|
11 nov 2006 10:55 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Dan was de E niet echt een geheim wapen...
Ze noemde hem toch wel zo
|
11 nov 2006 20:14 |
|
|