Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:48



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Type olie Porsche 924?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht Type olie Porsche 924??
Wie weet welk type olie er op een Porsche 924 2.0 van 1977 moet.
Ik heb er nu een 20w50 mineraal op zitten (speciaal voor oudere motoren) maar nu begint het olie lampje bij 1000 toeren al te branden, lijkt me toch niet goed.

En welk type brandstof is het beste voor deze motor, de 95 of de 98 octaan en moet er ook loodvervanger worden toegevoegd?


03 maart 2007 20:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Is 20w50 misschien te dik?
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


04 maart 2007 10:58
Profiel WWW
Bericht 
Hoeveel km heeft hij gelopen :?: kan ook olie pomp zijn :idea:


04 maart 2007 11:32
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
15w40 half syntheet vol staat prima :)


04 maart 2007 11:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht 
het blok heeft nog maar 90dkm gelopen, de pomp zou dan nog wel goed horen te zijn.

is een (half) synthetische olie niet slecht voor de keringen en afdichtingen van het motorblok?


04 maart 2007 19:21
Profiel
Bericht 
Dus motor rammelt niet en oliedruk meter uitslaat uit, dan is de meter niet kapot anders brand lampje niet.
Ik denk dat je het dan meer in de electische kant moet zoeken.
Oliedruksensor of zo.
Als de pomp goed is, mag een beetje dikkere olie niet uitmaken.


04 maart 2007 19:58
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Waarom gelijk 20w60 ? Ik heb vanaf aanschaf 15w40 gebruikt (voorheen Castrol, nu Shell helix) en geen noemenswaardig verbruik.


04 maart 2007 20:37
Profiel Facebook 
Bericht 
als je lampje bij 1000 begint te branden, heb je te weinig olie druk
tenminste als je zender goed is

kan van verschillende kanten komen,
bv
-scherpe bocht en zuigpijp komt droog
-overdruk klep vast op "overdruk"
-versleten motor die zijn druk overal verliest bij de lagers
-versleten olie pomp ( 90K km wil niks zeggen)

20W50 zou eerder te hoge druk dan te lage druk veroorzaken
want het is een olie die dikker is dan nodig

doet ie dat ook bij koude motor???


06 maart 2007 14:35
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht 
Bij een koude motor doet hij het niet.
Ik ben al een beetje aan het sleutelen geweest en heb er al de 15w40 semi syntheet op gedaan maar er veranderd weinig.
Krijg wel het gevoel dat het aan de oliedruk zender ligt omdat als de motor warm is en rond de 800 a 1000 toeren draait het blokje als een zonnetje klinkt, geen gerammel of geschud of klapperende kleppen.
Draai je de vuldop er af dan kun je al goed zien dat er nog voldoende olie uit de sproeileiding van de nokkenas komt.

Ik ga spoedig de drukzender vervangen voor een ander, denk dat de 20 jaar stilstand voor dit zendertje niet goed is geweest.

Weet iemand nog een adresje waar deze zenders nog een beetje te kopen zijn?


06 maart 2007 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Fernando schreef:
Bij een koude motor doet hij het niet.
Ik ben al een beetje aan het sleutelen geweest en heb er al de 15w40 semi syntheet op gedaan maar er veranderd weinig.
Krijg wel het gevoel dat het aan de oliedruk zender ligt omdat als de motor warm is en rond de 800 a 1000 toeren draait het blokje als een zonnetje klinkt, geen gerammel of geschud of klapperende kleppen.
Draai je de vuldop er af dan kun je al goed zien dat er nog voldoende olie uit de sproeileiding van de nokkenas komt.

Ik ga spoedig de drukzender vervangen voor een ander, denk dat de 20 jaar stilstand voor dit zendertje niet goed is geweest.

Weet iemand nog een adresje waar deze zenders nog een beetje te kopen zijn?


Kan ook massa probleem zijn, gewoon ff met een schuurpapiertje, blikje zuurvrije vaseling, en wat geduld alle contacten langs en schuren maar :) SCheelt echt een hoop.

Ik begon zonder wrkende achter lichten en een voltmeter wat veel te weinig aangaf, en dat doet het weer netjes :)


06 maart 2007 23:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht 
Ik heb de aarde draden nagelopen maar dat was niet het probleem.
Er zit nu ook een andere druk zender op maar dat heeft ook niets veranderd.
Ik ben van plan om de overdruk klep na te kijken.
Wie kan mij vertellen waar deze exact zit, zit die bij de oliepomp op?
En kun je de carterpan er onder uit sleutelen zonder het blok te lossen?


09 maart 2007 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Ik rij zelf ook een 924 uit `77, en daar gooi ik 10w40 in en dat vind de motor prima.

En als je gaat tanken moet je de 98 erin gooien, het is wel iets duurder maar je motor gaat er niet van ``pingelen``.

Of bij elke tankbeurt (95) loodvervanger toevoegen, maar dat is bijna hetzelfde als je 98 gaat tanken.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


11 maart 2007 22:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], pee


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.