Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:50



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Nieuwe distributieriem 924, hoe zit hij goed? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
924
Groesbeek
Bericht Nieuwe distributieriem 924, hoe zit hij goed?
Heb zojuist m'n 924blok gereviseerd en had van te voren streepjes op de riem en de wielen gezet zodat ik hem er zo weer op kon leggen, maar nu zijn die streepjes van de wielen afgegaan met schoonmaken. Dus mijn vraag is hoe ik hem nu weer goed krijg?


18 mei 2007 11:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Ehm..dus jij kunt wel een motor reviseren maar niet op tijd zetten :roll:
_________________________________________
t beste maar weer...


18 mei 2007 11:23
Profiel
Bericht 
Zitten volgens mij toch standaard afstel tekens op de onderdelen :roll:


18 mei 2007 11:40
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Inderdaad. Maar ik weet wel dat die op de krukas bij een 944 achter op het vliegwiel zit, misschien is dat met een 924 ook zo (nadeel is dus dat wij ooit het vliegwiel los hebben gehad dus ik ben er vrij zeker van dat het merkteken nu verkeerd zit :D). Ik zou zeggen, snor even een fabrieks handleiding op en zoek het uit, de afsteltekens zitten er echt wel op.
Desnoods haal je de kop er af, zet je nummer 1 bovenaan en klaar om te vonken, en zet je de auto in de versnelling met de handrem erop. Vervolgens lekker de kop ook op die manier positioneren en monteren die handel.
Zolang het geen S is: als je het verkeerd doet kun je niks kapot maken, de 924 motor heeft geen inteferentie tussen zuigers en kleppen.


18 mei 2007 15:36
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Elven schreef:
944 guy schreef:
de 924 motor heeft geen inteferentie tussen zuigers en kleppen.


Ben benieuwd naar de definitie van 'inte.ferentie'. :roll: en voor de rest timen van een motor is een kippetje, die vraag hoef je hier niet te stellen..... echt waar, hoor :?


Non interference motor..Die term ken ik wel. Hij heeft wel gelijk als het riempje breekt is er niks aan de hand..Gewoon weer opnieuw op tijd zetten en gaan.

Maar op het kleppedeksel zit een naaldje soort iets van dat je timing aangeeft (daar moet lood recht het timing mark van de nokkenas poelie op vallen) en bij de krukas idem dito, zit een klein krasje in.

Ik heb toendertijd mijn timing marks voorzien van een witte laag met een kalk stift (serieuze aanrader, altijd makkelijk te vinden) evt. zou je extra het kleppendeksel kunnen verwijderen om beter zicht te krijgen over de stand van de zuiger en evt een lang stukje pijp of wat niet beschadigd in het bougie gat laten vallen en zorgen dat ie niet erin kan vallen en kijken wanneer de zuiger @ TDC staat.

Succes ermee.


18 mei 2007 17:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
924
Groesbeek
Bericht 
Is al gelukt, wist niet waar ik onder bij de krukuas het merkteken moest zoeken, maar heb uiteindelijk het krasje gevonden. heb nu ook gemerkt, bedankt voor die tip aart. Verder was het inderdaad een eitje.


18 mei 2007 19:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
944 guy schreef:
Inderdaad. Maar ik weet wel dat die op de krukas bij een 944 achter op het vliegwiel zit, misschien is dat met een 924 ook zo (nadeel is dus dat wij ooit het vliegwiel los hebben gehad dus ik ben er vrij zeker van dat het merkteken nu verkeerd zit :D).

Huh? Bij Audi is het boutenpatroon van het vliegwiel zodanig geboord dat het vliegwiel er maar op één manier op past. Bij Porsche niet?
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


18 mei 2007 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Het patroom is regelmatig. Het enige wat ik kan bedenken is dat er een locatiepen op zit of zo.
Wat interferentie betreft: dat betekent slechts dat 2 onderdelen graag dezelfde ruimte willen gebruiken. Bij een motor is dat wat ruimer opgevat en betekent het dat zuiger en klep op verschillende tijden dezelfde ruimte gebruiken. Als je distributie riem dan breekt dan komen de kleppen in contact met de zuigers.
In de niet-S 924 motor delen kleppen en zuigers op geen enkel moment dezelfde ruimte. Ook al breekt de riem dan blijven je kleppen dus heel. Doorgaans zijn het trouwens de uitlaat kleppen die klappen krijgen als het gebeurt. Maar bij hoge toeren dan gaan ze er alsnog allemaal aan.


18 mei 2007 21:31
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.